  • 11. Data: 2006-08-30 16:02:48
    Temat: Re: w którym banku ZAGRANICZNYM można założyć konto przez internet będąc w Polsce
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Tommeck" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:20d8d$44f5afe0$57cf7ffa$28208@news.chello.pl...

    > Tak sie sklada, ze znam hiszpanski, przynajmniej w stopniu
    > umozliwiajacym bezproblemowe korzystanie z konta. Zawsze mozna
    > zalozyc konto w asyscie kogos, kto zna hiszpanski (jesli jestes
    > zainteresowany i mieszkasz w Warszawie daj znac na priva, z
    > przyjemnoscia pomoge). Nie ma koniecznosci rozmowy
    > telefonicznej, chociaz zawsze jest taka mozliwosc.

    Mieszkam w Krakowie, jakos sobie bede musial tutaj poradzic. :-)

    > Procedura wygladala tak. Otworzylem konto przez internet
    > (klikajac "hagase cliente" i wypelniajac odpowiednie dane).
    > Nastepnie, jako ze rezyduje poza Hiszpania, musialem wplacic na
    > swoje konto 6000 euro. Nastepnie przeslali mi DHL-em umowe do
    > podpisania, ktora im odeslalem (poczta) wraz z ksero dokumentu
    > tozsamosci (bez zadnego potwierdzania zgodnosci). Nastepnie
    > uaktywnili rachunek do wszelkich transakcji i przeslali mi
    > DHL-em Mastercarda.

    Pieknie, trzeba bedzie rachunek potestowac. Jak rozumiem 6k euro
    nie jest minimalnym saldem, ktory trzeba ciagle utrzymywac na
    rachunku w przypadku nierezydenta, tylko jakas taka niby-rekojmia,
    ze to nie jakis zul otwiera, tak? Bo jednak troszke by mi bylo
    szkoda przyblokowac na zawsze E6k. :-) Karta kredytowa rozliczana
    bezposrednio w Euro tez bylbym w sumie zainteresowany. Czy jej
    otwarcie tez jest tak proste? A myslisz, ze wchodzi w rachube
    podpiecie pod ten rachunek czegos w rodzaju rachunku maklerskiego
    i w ogole czy bank ma w ofercie tego rodzaju produkt?

    marekz

  • 12. Data: 2006-08-30 16:36:02
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > tak? Bo jednak troszke by mi bylo szkoda przyblokowac na zawsze E6k. :-)

    Dokladnie tak.

    > Karta kredytowa rozliczana bezposrednio w Euro tez bylbym w sumie
    > zainteresowany. Czy jej otwarcie tez jest tak proste?

    Ja wypelnilem wniosek w necie i przyslali DHL-em. Nie bylo potrzeby
    podpisywania specjalniej umowy ani podawania danych o dochodach czy innych
    ceregieli. Z tym, ze miesieczny limit na karte 2400 euro (jak malo, zawsze
    mozna placic Mastercardem debetowym).

    >A myslisz, ze wchodzi w rachube podpiecie pod ten rachunek czegos w rodzaju
    >rachunku maklerskiego i w ogole czy bank ma w ofercie tego rodzaju produkt?

    To masz automatycznie. Ja korzystalem tylko z funduszy (cos okolo 300 jest
    dostepnych, oczywiscie w wiekszosci bez oplat za nabycie/zbycie jednostek i
    przy oplatach za zarzadzanie srednio ze 3-4 razy nizszych niz w polskich
    funduszach), ale mozna tez kupowac papiery na 40 rynkach, z czego na 24 w
    czasie rzeczywistym. Pisza, ze maja bardzo konkurencyjne ceny, ale nie
    potrafie tego ocenic. Sa tez dostepne instrumenty typu derywaty, warrants,
    futures. Proponuja tez kredyty na zakup papierow. Ale nie testowalem tego,
    nie powiem jak to dziala w praktyce. Oczywiscie zlecenia warunkowe,
    potwierdzenia realizacji na maila lub sms (nie wiem, czy takze na polskie
    numery).

  • 13. Data: 2006-08-30 17:04:36
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > Oczywiscie zlecenia warunkowe, potwierdzenia realizacji na maila
    > lub sms (nie wiem, czy takze na polskie numery).

    Wszystko to wyglada bardzo zachecajaco. Dzieki za tak ciekawe
    informacje. :-))

    W przyszlym tygodniu nastapi uroczystosc otwarcia. Wprawdzie
    fundusze w euro raczej nie sa dla mnie interesujace, ale jesli uda
    mi sie zaczac uzywac jakichs produktow zwiazanych z pochodnymi, to
    zdam relacje za kilka tygodni. Przypuszczam, ze jednak platformy
    handlowe beda juz po angielsku, bo jakby mialy byc po hiszpansku
    to strach, ze sie cos zle kliknie i wtopa gotowa...:-))

    marekz

  • 14. Data: 2006-08-30 17:15:46
    Od: m...@g...com

    Tommeck wrote:

    > Ja przepraszam, ze w kolko daje taka sama odpowiedz na tego typu pytania.

    Ja nie mam pretensjii do Ciebie, ja tylko boleję nad szeroko pojętą
    sytuacją :)

    p. m.