  • 21. Data: 2014-03-28 16:45:42
    Temat: Re: wYpłata nietypowej waluty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pwz" napisał w wiadomościh
    >No właśnie - w razie tego typu wydarzeń wolę się zawsze zabezpieczyć
    >jakąś tubylczą gotówką czy innymi paciorkami ;-) Polska jest
    >niesamowicie nasycona bankomatami i terminalami, nawet na prowincji
    >bez zdziwienia i pytania można płacić każdym "plastikiem".

    Zalezy gdzie, w jakims malym pensjonacie moze byc problem

    >Wyjeżdżając w którąkolwiek stronę czasami czuję się, jakbym cofnął
    >się o kilkanaście lat w systemie bankowości. Serio. Rzecz jasna nie
    >dotyczy to DUŻYCH ośrodków czy stolic, ale wystarczy właśnie jakieś
    >mniej uczęszczane przejście graniczne, zjechanie w bok od głównej
    >trasy turystycznej, czy knajpka w Pipidówie Małej i można obejść się
    >smakiem...

    Stacja narciarska w Janskich Lazniach w Czechach - duzy kabinowy
    wyciag, budynek chyba na 4 pietra, z dziesiec innych mniejszych,
    parking na kilkaset aut ... a kart nie. Nie, bo nie. No chyba ze sie
    juz zdazyli przeprosic.

    Niemcow swego czasu zniechecily wysokie prowizje Visy. te 3% w
    niektorych sklepach to jest duzo.
    Wymyslili sobie swoje Eurocheque (nie sami, z cala EU), gdzie oplaty
    byly znacznie mniejsze.
    No i "Visy nie obslugujemy".
    EC zniklo, Maestro chyba zwiekszylo oplaty, wiec "nie obslugujemy"
    zostalo.

    J.

  • 22. Data: 2014-04-01 13:14:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-03-28 12:53, *pwz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Wyjeżdżając w którąkolwiek stronę czasami czuję się, jakbym cofnął się o
    > kilkanaście lat w systemie bankowości. Serio. Rzecz jasna nie dotyczy to
    > DUŻYCH ośrodków

    Czasami i dużych - Grecka restauracja Sorbas w Bochum - musiałem tydzień
    temu drałować ponad 500 m w jedna stronę do bankomatu po kasę...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om