  • 1. Data: 2009-03-27 01:53:10
    Temat: waluty wasze typy
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    jak obstawiacie usd, euro, frank?

    czy to juz rzeczywiscie gorka i teraz albo czasowa stagnacja z drobnymi
    wahaniami a potem korekt w dół?

    czy to jeszcze przedsmak ledwie tego co ma byc i czarne wizje np euro 6?

    pzdr

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-03-27 02:12:21
    Temat: Re: waluty wasze typy
    Od: sorden <s...@w...pl>

    basti78 wrote:

    > jak obstawiacie usd, euro, frank?
    >
    > czy to juz rzeczywiscie gorka i teraz albo czasowa stagnacja z drobnymi
    > wahaniami a potem korekt w dół?

    Jesli wzrosty na gieldzie to juz hossa, to zloty sie umocni. Jesli nie i
    czeka nas seria kiepskich danych oraz poglebianie dolkow - dolar sie moze
    umocnic, a zloty oslabic.

    --
    in

  • 3. Data: 2009-03-27 08:26:55
    Od: iktorn <n...@e...com>

    sorden pisze:

    > Jesli wzrosty na gieldzie to juz hossa, to zloty sie umocni. Jesli nie i
    > czeka nas seria kiepskich danych oraz poglebianie dolkow - dolar sie moze
    > umocnic, a zloty oslabic.

    Jak dla mnie obecne wzrosty to tylko korekta i czeka nas pogłębienie
    ostatniego spadku na giełdzie, a co za tym idzie, tak jak napisał
    poprzednik, PLN jeszcze raz się osłabi.
    Powody się znajdą, chociażby deficyt budżetowy.

  • 4. Data: 2009-03-27 08:34:50
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "iktorn" <n...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]

    > poprzednik, PLN jeszcze raz się osłabi.
    > Powody się znajdą, chociażby deficyt budżetowy.

    Nie wiem dlaczego przyjmujecie takie dziwne założenia, skoro w przypadku pl
    kryzys jest o wiele mniej dotkliwy niż dla Niemców czy Brytyjczyków. To nie
    jest tak, że w Polsce źle się dzieje a cały świat myśli tylko gdzie by tu na
    wakacje pojechać. Generalnie wszyscy borykają się z problemem kasy i u nas
    wcale nie jest gorzej niż u innych - vide informacja sprzed kilku dni n/t
    deficytu - jakies ruchy na foreksie? niiii...

    pozdrawiam
    Artur

  • 5. Data: 2009-03-27 08:54:41
    Od: iktorn <n...@e...com>

    ArturVF500 pisze:
> [...]
    > wcale nie jest gorzej niż u innych - vide informacja sprzed kilku dni n/t
    > deficytu - jakies ruchy na foreksie? niiii...

    Nie no ja też osobiście uważam, że jesteśmy w całkiem niezłej sytuacji,
    ale z drugiej strony nie bardzo che mi się wierzyć, że
    z takiego wykresu:
    http://stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=5y&t=l&a=ln&b=0
    ot tak nagle zaczniemy sobie rosnąć i nie polecimy jeszcze popukać sobie
    trochę o dno.

  • 6. Data: 2009-03-27 09:33:58
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ArturVF500 wrote:

    > Generalnie wszyscy borykają się z problemem kasy i u nas
    > wcale nie jest gorzej niż u innych - vide informacja sprzed kilku dni n/t
    > deficytu - jakies ruchy na foreksie? niiii..

    To jaka sytuacja jest u nas nie ma bezposredniego na to co w koszyku w
    ktorym jestesmy. W nim natomiast ostatnie ciekawe niewsy, 4 kraje regionu:
    Litwa, Lotwa, Czechy i Wegry obalily swoje rzady. Ukraina jest bankrutem,
    Wegry rowniez. Rumunia wlasnie dostala zastrzyk z MFW. To wystarczajace
    powody na spadek naszej waluty.

    Przy tym ruchy w dol na edku w sposob naturalny przeloza sie na oslabienie
    euro i walut powiazanych czyli np. zlotowki.

    Spojrz dzis na forex. Maly na spadek na WIGu i juz dolar po 3.40

    --
    in

  • 7. Data: 2009-03-27 09:39:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > http://stooq.pl/q/?s=wig20usd&c=5y&t=l&a=ln&b=0
    > ot tak nagle zaczniemy sobie rosnąć i nie polecimy jeszcze popukać sobie

    Jest nieźle, ale eksport leci na pysk. Może tego nie widać jeszcze, bo
    zamówienia wcześniejsze podtrzymują obroty, ale nie zdziwiłbym się gdyby
    ilość nowych zamówień w dalszym ciągu spadała drastycznie. Są gdzieś takie
    dane?

    Deficyt mamy bardzo duży. Ktoś ma czas i porówna deficyt na głowę mieszkańca
    USA, GB, RFN, całej EU i Polski? Następnie ile miesięcy pracy przeciętnego
    amerykanina wypada na spłatę deficytu?

    W powietrzu wisi ratowanie bankrutów drukowaniem pieniędzy, podwyższeniem
    podatków lub podwyższeniem deficytu. Każde z powyższych może być gwoździem
    do trumny gospodarki. Rząd nie ma pomysłu, a jego głównym celem jest
    reelekcja.

    Jeśli najgorsze już było, to niedobrze. Spadki były za płytkie, aby oczyścić
    sytuację. Dopiero pojedyncze spółki spadły do poziomów atrakcyjnych
    fundamentalnie, a i to był wynik zawirowań na rynkach. Np KGHM zyskał na
    odbiciu cen miedzi po wcześniejszym głębokim załamaniu. Cały rynek nawet
    podczas największych spadków GPW nie osiągnął takich współczynników C/Z, jak
    podczas krachów w USA. Nasze spółki w ogromnej większości były
    przewartościowane nawet 19 lutego.

    O tym jak bardzo długa droga deprecjacji cen akcji jest możliwa świadczy np
    MOL, który przy obecnym C/K można kupić za 1% wartości, a i tak nikt go nie
    chce. Lotos przy podobnym C/K spadłby z obecnych 16 zł do 0,57 zł. Ta sama
    branża. Ten sam region Europy, tylko DZIESIĘĆ RAZY mniejsza spółka, co w
    sektorze paliwowym działa na niekorzyść.

    Jak inwestor/spekulant ma do wyboru przewartościowane spółki w szemranej
    gospodarce typu Wschodnia Europa i USA, to gdzie ma mniejsze ryzyko? EU,
    Polska idą tą samą drogą, co USA. Też chcą ratować bankrutów doprowadzając
    do inflacji.

    Jedyne co ratuje giełdy, to brak alternatyw. Złoto też jest prawdopodobnie
    przewartościowane. Kapitał się miota panikując i stąd te ruchy indeksów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2009-03-27 10:15:52
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Spojrz dzis na forex. Maly na spadek na WIGu i juz dolar po 3.40

    nie patrz na USD bo to raczej kwestia Europa-USA; w porownaniu w walutani
    naszego kontynentu - PLN jest na podobnym poziomie jak wczoraj czy
    przedwczoraj a fluktuacja gieldy przekracza 5%

    pozdrawiam
    Artur

  • 9. Data: 2009-03-27 10:24:08
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > O tym jak bardzo długa droga deprecjacji cen akcji jest możliwa świadczy
    > np MOL, który przy obecnym C/K można kupić za 1% wartości, a i tak nikt go
    > nie chce.

    A kto by chcial kupowac spolke gdzie obecni duzi inwestorzy maja 110%
    glosow? ;-)

  • 10. Data: 2009-03-27 10:36:26
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Dla mnie sytuacja na EURPLN wygląda tak, jak tu:
    http://www.stopazwrotu.pl/komentarz.php?kid=746

    Dombrek