  • 1. Data: 2006-08-23 17:43:18
    Temat: wcześniejsza spłata kredytu
    Od: a...@g...pl

    Mam pytanie, czy przy wcześniejszej spłacie kredytu hipotecznego raty
    są spłacane od końca okresu kredytowania i przez to skraca się czas
    kredytowania czy każdy bank przelicza po swojemu?

  • 2. Data: 2006-08-23 17:48:58
    Temat: Re: wcześniejsza spłata kredytu
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    a...@g...pl napisał(a):
    > Mam pytanie, czy przy wcześniejszej spłacie kredytu hipotecznego raty
    > są spłacane od końca okresu kredytowania i przez to skraca się czas
    > kredytowania czy każdy bank przelicza po swojemu?
    Nie bardzo rozumiem pytanie, ale wiem ze jesli chodzi o wczesniejsze
    splaty/nadplaty to kazdy bank ma swoja polityke
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-08-23 17:56:29
    Od: a...@g...pl

    badzio napisał(a):
    > Nie bardzo rozumiem pytanie, ale wiem ze jesli chodzi o wczesniejsze
    > splaty/nadplaty to kazdy bank ma swoja polityke
    > --
    > badzio

    chodzi o to czy bank przy nadpłacie pomniejsza mi odsetki od
    ostatnich rat ,tak jakby od końca czy pomniejszając moje zadłużenie
    ponownie przelicza wszystkie odsetki

  • 4. Data: 2006-08-23 18:09:29
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    a...@g...pl napisał(a):
    > chodzi o to czy bank przy nadpłacie pomniejsza mi odsetki od
    > ostatnich rat ,tak jakby od końca czy pomniejszając moje zadłużenie
    > ponownie przelicza wszystkie odsetki
    No juz cos wiecej - wczesniejsza splata a nadplata to dwie rozne
    sprawy:) Ale tak jak napisalem - zalezy to od banku. I dodatkowo moze
    jeszcze zalezec od wielkosci nadplacanej kwoty.
    Zazwyczaj sa dwie mozliwosci - albo Ci sie zmniejsza rata (a okres
    kredytowania zostaje ten sam) albo skraca sie okres kredytowania (a raty
    pozostaja niezmienione). W tym drugim przypadku trzeba zazwyczaj
    zaplacic za aneks do umowy. Czesto banki robia tak, ze w przypadku
    niewielkich nadplat (rzedu kilku tysiecy w ciagu roku) klient moze
    wybrac wariant natomiast w przypadku wiekszych nadplat automatem jest
    aneks i skrocenie okresu kredytowania.
    Wiecej informacji w Twoim banku
    --
    badzio

  • 5. Data: 2006-08-23 18:27:27
    Od: a...@g...pl

    badzio napisał(a):
> [...]
    > niewielkich nadplat (rzedu kilku tysiecy w ciagu roku) klient moze
    > wybrac wariant natomiast w przypadku wiekszych nadplat automatem jest
    a na przykładzie: mam kredyt na 240 rat , nadpłacam czy wcześniej
    go spłacam w kwocie 4600,-, w KB powiedzieli że skracają mi czas
    kredytowania od końca czyli co?- spałacam kapitał z ostatnich rat za
    4600,- i zyskuje tyklko te marne odsetki 155,90? Dobrze to rozumiem?
    nr raty rata odsetki kapitał
    227 344,8 20,59 324,21
    228 344,8 19,16 325,64
    229 344,8 17,73 327,07
    230 344,8 16,29 328,52
    231 344,8 14,84 329,96
    232 344,8 13,38 331,42
    233 344,8 11,92 332,88
    234 344,8 10,45 334,35
    235 344,8 8,98 335,82
    236 344,8 7,5 337,3
    237 344,8 6,01 338,79
    238 344,8 4,52 340,28
    239 344,8 3,02 341,78
    240 344,8 1,51 343,29
    suma ok. 155,90 4600,00

  • 6. Data: 2006-08-23 18:34:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-08-23 20:27, osobnik a...@g...pl stwierdził, iż:
    > Dobrze to rozumiem?

    Źle. Nadpłacasz kapitał, więc jego wysokość się zmienia, następuje
    ponowne przeliczenie rat. W zależności od tego co wybierzesz (albo bank
    wybierze za Ciebie) rata pozostaje mniej więcej taka sama i pozostajesz
    przy obecnym okresie kredytowania albo skraca się okres kredytowania.
    W każdej wersji odsetek płacisz mniej. Tak wygląda teoria, jeśli chodzi
    o praktykę, zapytaj w KB, niech Ci zrobią symulację spłat.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2006-08-24 07:03:34
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    a...@g...pl wrote:

> [...]
    > kredytowania od końca czyli co?- spałacam kapitał z ostatnich rat za
    > 4600,- i zyskuje tyklko te marne odsetki 155,90? Dobrze to rozumiem?

    Coś strasznie mieszasz.

    W każdej racie płacisz część kapitałową i część odsetkową. Część
    odsetkowa zawsze liczy się od aktualnej wartości całego kapitału jaki
    pozostał do spłaty.

    Rata 1:
    Odsetki liczone od kapitału 100000: 410 zł
    Spłata kapitału: 500 zł
    Razem rata: 910 zł

    Rata 2:
    Odsetki liczone od kapitału 99500: 408 zł
    Spłata kapitału: 502 zł
    Razem rata: 910 zł

    Rata 3:
    Odsetki liczone od kapitału 98998: 406 zł
    Spłata kapitału: 504 zł
    Razem rata: 910 zł

    Kapitał wynosi 98494. Teraz nadpłata 50000 i mamy kapitał 48494.

    Rata 4:
    Odsetki liczone od kapitału 48494: 200 zł
    Spłata kapitału: 710 zł
    Razem rata: 910 zł

    Teraz szybciej spłacasz kapitał (było 500, jest 700) więc czas
    kredytowania się skróci. Ewentualnie czas pozostanie taki sam, ale
    zmniejszy się rata (mniej spłaty kapitału).

    Karol

  • 8. Data: 2006-08-25 05:04:19
    Od: zbig <z...@p...com>

    a...@g...pl napisał(a):

    > a na przykładzie: mam kredyt na 240 rat , nadpłacam czy wcześniej
    > go spłacam w kwocie 4600,-, w KB powiedzieli że skracają mi czas
    > kredytowania od końca czyli co?- spałacam kapitał z ostatnich rat za
    > 4600,- i zyskuje tyklko te marne odsetki 155,90? Dobrze to rozumiem?
> [...]

    należy dodać do tych 155,90 jeszcze odsetki od 4600 których nie
    zapłacisz w okresie od miesiąca bieżącego do miesiąca 226
    czyli przy oprocentowaniu 5,29% chodzi o 243 zł za każdy rok

    zk