  • 11. Data: 2004-10-29 15:53:13
    Temat: Re: widzialnosc pz w mbanu
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    > Jesteście pewni tych informacji ?

    Kiedyś gdzieś czytałem artykuł na temat PZ gdzie tak było napisane, ale
    zabij mnie - nie pamiętam gdzie to było, a i tak było to już dawno.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 12. Data: 2004-10-29 15:54:05
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-29 17:53, Marek J wrote:

    > Kiedyś gdzieś czytałem artykuł na temat PZ gdzie tak było napisane, ale
    > zabij mnie - nie pamiętam gdzie to było, a i tak było to już dawno.

    Bo na przykład
    http://www.ebanki.pl/artykuly/rachunki.html#pz
    Twierdzi co innego.
    Natomiast strona www.poleceniezaplaty.org.pl jest .... słaba jeśli
    chodzi o technikalia.

    KJ

  • 13. Data: 2004-10-29 16:23:12
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    clton4$1fn$...@i...gazeta.pl,
    Kamil Jońca <k...@g...pl>:

    > Jesteście pewni tych informacji ?

    Ja nie jestem pewien tego detalu i nie upieram sie.

    --
    Robert

  • 14. Data: 2004-10-29 16:36:52
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Stare jak świat, ale może nic się nie zmieniło http://skocz.pl/kir_pz

  • 15. Data: 2004-10-29 16:54:04
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-29 18:36, K. K. wrote:
    [...]

    > Stare jak świat, ale może nic się nie zmieniło http://skocz.pl/kir_pz

    "Do realizacji Polecenia Zapłaty wykorzystywana jest w systemie ELIXIR
    transakcja typu zlecenia obciążeniowego wymagającego potwierdzenia
    (21n). Transakcje są generowane przez bank wierzyciela na I przebieg,
    zgodnie z obowiązującym harmonogramem przetwarzania systemu. Rozliczenie
    transakcji następuje w III przebiegu tego samego dnia, o ile do tego
    czasu bank dłużnika nie dokona odmowy wykonania Polecenia Zapłaty (w
    formacie komunikatu 231 lub 239 z odpowiednim kodem odmowy)."

    No i z tego bezpośrednio nie wynika, że wysyła "potwierdzenie", a
    jedynie, że bank obsługujący wierzyciela, "rozlicza" to z 3-cią sesją.

    Nie wiem tylko co znaczy "zlecenia obciążeniowego wymagającego
    potwierdzenia"
    KJ

  • 16. Data: 2004-10-29 18:10:57
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > transakcja typu zlecenia obciążeniowego wymagającego potwierdzenia
    > Nie wiem tylko co znaczy "zlecenia obciążeniowego wymagającego

    Z zapisu regulaminu KIR można domniemywać że potwierdzenie polega na......
    braku sprzeciwu ze strony banku dłużnika ;-) Brak takiego sprzeciwu (czyli
    odmowy) skutkuje rozliczeniem zlecenia. Odmowa banku dłużnika może być
    wysłana nie później jak trzecią sesją - par. 43 regulaminu KIR
    http://skocz.pl/kir_reg
    Jest dość prawdopodobne że zgoda banku dłużnika na wykonanie zlecenia
    obciążeniowego, wymagającego potwierdzenia, to nic innego jak brak takiego
    potwierdzenia ;-)

  • 17. Data: 2004-10-30 11:41:21
    Temat: Re: widzialnosc pz - szukam banku :-)
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-10-29, kursor <m...@U...wp.pl> wrote:

    > nie ma takiego banku
    > polecam: http://www.poleceniezaplaty.org.pl/faq.html
    > "wierzyciel realizuje transakcję w dniu płatności i on pilnuje terminu"
    MultiBank - Rachunki/Polecenia zapłaty:
    Cytat z serwisu:
    "Lista poleceń zapłaty
    Poniżej znajdziesz wszystkie aktualne polecenia zapłaty wraz z datą
    ich rejestracji w MultiBanku. Możesz tutaj przejrzeć szczegóły polecenia
    zapłaty, listę zrealizowanych transakcji lub odwołać pojedynczą transakcję.
    "

    pozdr.

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 18. Data: 2004-10-30 12:24:30
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ich rejestracji w MultiBanku. Możesz tutaj przejrzeć szczegóły polecenia
    > zapłaty, listę zrealizowanych transakcji lub odwołać pojedynczą

    ma tam ktos to pz w multibanku i powie jak jest w praktyce ? kiedy pojawia
    sie zlecenie wzgledem terminu platnosci

  • 19. Data: 2004-10-30 12:51:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik Krab <_...@h...pl__> w poście
    napisał, co następuje:
    > ma tam ktos to pz w multibanku i powie jak jest w praktyce ? kiedy
    > pojawia sie zlecenie wzgledem terminu platnosci

    Ale przeciez Ci juz wytlumaczyli. W banku nie ma prorokow. PZ jest
    inicjowane przez WIERZYCIELA i zanim wierzyciel nie "nacisnie przycisku" w
    dniu zaplaty, to w banku nie ma nic na temat PZ. Jak nacisnie, to pieniadze
    pobierane sa z konta, a Ty masz 30 dni na to, by je odwolac.
    Po prostu klikasz myszka w odpowiednia opcje i natychmiast PIENIADZE WRACAJA
    NA TWOJE KONTO

    Mam konta w mBanku i tak to dziala.
    Z tym, ze na firmowym koncie mBiznes konto mam tylko 5 dni roboczych
    (zamiast 30 dni) na odwolanie transakcji.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.