  • 11. Data: 2009-08-05 20:52:02
    Temat: Re: wieloryb w oczku wodnym
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

    >i wlasnie dzisiejsza sesja pokazuje, jakie luki ma bezduszny system
    > inwestycyjny, albowiem mozemy sobie wyobrazić, ze po fatalnej sesji w USA
    > otwieramy się luką spadkową, i intraday spadamy o kilkadziesiat punktów, i
    > dopiero wtedy otrzymujemy sygnał otwarcia krotkiej - w lokalnym dołku
    > prawdopodobnie
    > minus 104 pkt straty dziś na systemie - pozbawiłoby mmnie polowy depozytu,
    > nie
    > liczac straty z 2119 na 2164
    > dziekuję, postoję

    Na jutro system ma sygnal 56 pkt od open to jak bedziel uka w dol to go nei
    obroci na S
    A podejrzewam że sie otworzy gdzies w okolicach 2080.
    Poza tym systemy maja obsuniecia nawet 300 pkt a mimo to per saldo
    zarabiaja.
    Jesli tego psychicnzie nie wytrzymasz to wiadomo ze taki system nie jest dla
    Ciebie.
    Ale strategie moga byc rożne. Np ja mam na gpw 6 systemów. Jeśli 4 są na L
    to mam mała
    pozycję na wzrosty jak 5 na S to wiekszą pozycję na spadki.
    Dzisiaj było sesja którą kojarzę z przeszłości. Najpierw systemy dostały max
    L, a potem 3 które juz wczesniej były na L
    dostały S. 3L i 3S daja pozycję poza rynkiem.

    Arch

  • 12. Data: 2009-08-05 23:27:32
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Archangell wrote:

> [...]
    > max L, a potem 3 które juz wczesniej były na L
    > dostały S. 3L i 3S daja pozycję poza rynkiem.

    Z pośród tych systemów zawsze któryś jest najlepszy w danym momencie rynku.
    Może byś spróbował znaleźć metodę jak przełączać się na najlepszy. Zrób
    sobie krzywą kapitału każdego z tych systemów i spróbuj być na systemie,
    który najszybciej zarabia, a jeżeli wszystkie tracą to na takim, który
    najwolniej traci. Z moich doświadczeń wynika, że to przynosi dobre
    rezultaty.

  • 13. Data: 2009-08-06 11:50:02
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

> [...]
    > który najszybciej zarabia, a jeżeli wszystkie tracą to na takim, który
    > najwolniej traci. Z moich doświadczeń wynika, że to przynosi dobre

    Być może ale ja wolę taki uśredniony wynik z kilku systemów.
    To wydaje mi sie bezpieczniejsze rozwiązanie.

    Arch

  • 14. Data: 2009-08-06 12:06:55
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Archangell wrote:

    > Być może ale ja wolę taki uśredniony wynik z kilku systemów.
    > To wydaje mi sie bezpieczniejsze rozwiązanie.
    >
    > Arch
    Oczywiście zrobisz tak jak Ci pasuje najbardziej. Ale jeżeli chodzi o
    bezpieczeństwo to najlepszy system w danym momencie jest dużo
    bezpieczniejszy niż najgorszy, którego używasz równolegle. To tylko
    dyskusja. Zachęcam Cie do przemyślenia sprawy, bo warto. Ja przełączam dwa
    systemy. A jest lepszy za cały badany okres od B o 25%. Odpowiednie
    przełączanie miedzy systemami powoduje, że w ty samym okresie A<->B jest
    lepszy od A o 20%. Myślę, że warto to rozważyć.

  • 15. Data: 2009-08-06 21:12:09
    Od: Hubert <n...@...pl>

    totus wrote:

> [...]
    > przełączanie miedzy systemami powoduje, że w ty samym okresie A<->B jest
    > lepszy od A o 20%. Myślę, że warto to rozważyć.

    A po czym oceniasz który system jest w danym momencie najlepszy? Można
    ocenić tylko historyczne wyniki i trzeba przyjąć jakiś okres do
    porównań. W zależności od doboru tego okresu wyniki mogą być różne.
    Kiedyś sprawdziłem sobie na 3 systemach Twoją teorię i mi wyszło, że
    sumarycznie się zarobi najwięcej wybierając najgorszy z systemów (w
    ostatnim miesiącu lub kwartale - nie pamiętam). Dużo więcej niż
    wybierając system najlepszy. Po chwili namysłu zdziwienie ustępuje. Masz
    sposób żeby sobie z tym poradzić?

  • 16. Data: 2009-08-06 21:40:39
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Hubert wrote:

> [...]
    > ostatnim miesiącu lub kwartale - nie pamiętam). Dużo więcej niż
    > wybierając system najlepszy. Po chwili namysłu zdziwienie ustępuje. Masz

    Ja badam krzywą kapitału. Chodzi mi o to by jak najwięcej zarobić. Krzywą
    kapitału dla handlu jednym kontraktem z uwzględnieniem prowizji i zmiany
    serii. Każdy system zawiera transakcje w różnych datach więc obie krzywe
    znormalizowałem. Potem zacząłem liczyć nachylenie krzywej czyli różniczkę.
    Brzmi bardzo mądrze ale jest trywialne. To jest różnica wartości kapitału w
    datach D2 i D1, gdzie D2 to jest data ostatniej transakcji, a D1 dobrałem
    doświadczalnie. Odejmując obie różniczki od siebie otrzymuję liczbę, jaką
    nie ważne, ważny jest znak. Jak liczba jest dodatnia to jestem na systemie
    A, a jak ujemna to na B. Wszystko to zrobiłem w arkuszu kalkulacyjnym w
    jeden wieczór. Żadne czary mary. Wszystkie decyzje na przyszłość podejmujemy
    o naukę i doświadczenie czyli na podstawie historii. Nie znam takiej decyzji
    ani takiego poglądu, który by się nie opierał o doświadczenie mówiącego bądź
    decydującego czyli o historię. Nawet jakby popytać szczegółowo o co opierają
    opinię "że teraz to będzie inaczej" to by się okazało, że wnoszą to z tego
    co sami przeżyli. Nic innego nie mamy tylko historię. Tak w AT jak i w AF. A
    jak Ty wymyśliłeś swój system? Miałeś pomysł potem przepuściłeś przez dane
    historyczne i opierając się na statystyce wyników zdecydowałeś się podjąć
    ryzyko. Miałeś jakąś pewność, że wyniki się powtórzą? Nie. A jednak
    statystyka działa i zarabiasz. Tego nas właśnie uczy historia, że statystyka
    działa. Podobnie z przełączaniem systemów. Ja wymyśliłem wskaźnik w oparciu
    o krzywą kapitału. Przepuściłem przez dane historyczne i statystycznie to
    działa. Nie mam żadnej pewności, że będzie działało w przyszłości. Biorę
    ryzyko i zarabiam, więcej niż do tej pory. O jednym wiem na pewno, że kiedyś
    umrę.