  • 111. Data: 2005-01-14 09:45:40
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    news:MPG.1c50e6e6b7f80eab98983b@news.dallas.sbcgloba
    l.net...

    > Tak samo jest tutaj ... nawet jesli wirtualnie dana osoba byla na
    > Wegrzech i kontrachent zgodzil sie przyjac X PLN za bilet lotniczy to
    > konto powinno byc obciazone kwota X PLN i nic wiecej

    A pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że firma wcale nie jest węgierska! I
    nawet kolega Wojtek Nawara dałby się więc wprowadzić w błąd gdzie właściwie
    znajduje się POS.

    pzdr
    topjes

  • 112. Data: 2005-01-14 09:53:05
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > moze po prostu trzeba zmienic bank :-)
    >
    > data operacji/rozliczenia rodzaj operacji
    > miejsce transakcji kwota w wal. oryg. kwota w PLN
    > 31-08-2004
    > 04-09-2004 ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY - INTERNET
    > WWW.WIZZAIR.COM -182,00 PLN -182,00 PLN
    >
    > zgadza sie co do grosika :)
    > aha, karta kredytowa mbanku.

    To jest właśnie ciekawe. Mi w MultiBanku też na Wizzie zawsze (dwa razy ;)
    kwota w PLN zawsze się zgadzała z tą zapłaconą.
    Przykładowa transakcja z kredytówki Multi

    Miejsce transakcji

    WWW.WIZZAIR.COM
    BUDAOERS, HU

    Kwota w walucie oryginalnej

    -803,00 PLN

    Kwota w walucie rozliczeniowej

    -172,01 EUR

    Kwota w PLN

    -803,00 PLN

    Dlatego właśnie twierdzę, że rozliczanie takich transakcji nie zawsze jest
    prościutkie i logiczne na chłopski rozum :) W zbiorach z danymi transakcji
    idzie dużo więcej danych niż się wydaje "na logikę". Zaczynam się nawet
    zastanawiać czy przypadkiem PKO BP nie procesuje nieprawidłowo tego typu
    operacji.

    pzdr
    topjes

  • 113. Data: 2005-01-14 09:57:57
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
    > Jak nie napisałaś. Co chwila nie jesteś przekonana do tego, że
    > transakcja jest transakcją zagraniczną. Jeśli to kwestionujesz - to
    > uważasz, że jest krajową. Bo innych możliwości NIE MA, zwyczajnie NIE MA.

    A skąd ma niby być przekonana? Brytyjska firma wraz z filią węgierską i
    filią polską sprzedaje pod adresem *.com bilety w walucie PLN w języku
    polskim.
    I dla Ciebie to jest takie oczywiste, ze klient ma uważać, że to transakcja
    zagraniczna? :)

    pzdr
    topjes

  • 114. Data: 2005-01-14 10:22:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    topjes napisał(a):

    > To jest właśnie ciekawe. Mi w MultiBanku też na Wizzie zawsze (dwa razy ;)
    > kwota w PLN zawsze się zgadzała z tą zapłaconą.
    > Przykładowa transakcja z kredytówki Multi

    Przecież zostało to już wyjaśnione. Regulaminy m*Banków mówą wyraźnie,
    że przewalutowanie dotyczy transakcji W WALUTACH INNYCH NIŻ PLN.
    Wytłumaczenie banalne i skuteczne. Przewalutowując w tym przypadku
    m*Bank złamie umowę z klientem.

    Regulamin inteligo mówi o przewalutowaniu transakcji dokonanych poza
    granicami Polski BEZ WZGLĘDU na walutę w której zostały dokonane.

    > Dlatego właśnie twierdzę, że rozliczanie takich transakcji nie zawsze jest
    > prościutkie i logiczne na chłopski rozum :)

    Regulowane umową. Dalej nie wiem co jest niejasnego.

    Logiczne to może nie jest - ale jest regulowane umową.

    > W zbiorach z danymi transakcji
    > idzie dużo więcej danych niż się wydaje "na logikę".

    Ale nich sobie idzie co chce. Ważne, że ma byc obliczone zgodnie z
    umową. A czy to idzie w PLN, czy zostało przekonwertowane na bałwanki
    koloru zielonego w czerwonych szaliczkach ;) - to już nie sprawa klienta.

    > Zaczynam się nawet
    > zastanawiać czy przypadkiem PKO BP nie procesuje nieprawidłowo tego typu
    > operacji.

    Procesuje zgodnie z zawartą umową z klientem.

  • 115. Data: 2005-01-14 10:28:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > No nie mogę jednak! JA TEGO NIE MÓWIĘ :-))) !

    Wybacz, ale nie wymagaj ode mnie, żebym Ci przypominał co sama piszesz.

    "No własnie kwestionuję tę "zagraniczność""

    Kto to napisał? I to żeby raz...
    Najpierw kwestionujesz "zagraniczność" transakcji, póżniej już
    twierdzisz, że nigdy tego nie kwestionowałaś, ale poddajesz w wątpliwość
    fakt, że Wizzair obciąża w PLN. Zdecuj się na coś, bo mam wrażenie, że
    czepiasz się co akurat popadnie, bez merytorycznego ustosunkowania się
    do moich odpowiedzi.

    Jeśli kwestionujesz zagraniczność - to uważasz, że transakcja jest
    krajową. Bo MUSI być albo KRAJOWĄ, albo ZAGRANICZNĄ. Jedno z dwóch. Nie
    ma innej opcji. INTERNETOWA dalej MUSI być KRAJOWĄ albo ZAGRANICZNĄ.

  • 116. Data: 2005-01-14 10:30:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    topjes napisał(a):

    > A pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że firma wcale nie jest węgierska! I
    > nawet kolega Wojtek Nawara dałby się więc wprowadzić w błąd gdzie właściwie
    > znajduje się POS.

    Na "dane wizzair" piszą, że są z Węgier. A że sami nie wiedzą skąd są. ;-)

    W każdym razie dobra - przyznaję - mea culpa. Ale nie zmienia to faktu
    że "POS" (tak go nazwijmy - dla uproszczenia) MUSI się znajdować w
    jakimś kraju. I znajduje się na Węgrzech. I to jest FAKT.

  • 117. Data: 2005-01-14 10:51:47
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > W każdym razie dobra - przyznaję - mea culpa. Ale nie zmienia to faktu
    > że "POS" (tak go nazwijmy - dla uproszczenia) MUSI się znajdować w
    > jakimś kraju. I znajduje się na Węgrzech. I to jest FAKT.

    Którego ABSOLUTNIE nie jest w stanie zweryfikować klient.

    pzdr
    topjes

  • 118. Data: 2005-01-14 10:52:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > "No własnie kwestionuję tę "zagraniczność""
    >
    > Kto to napisał? I to żeby raz...

    Czy tu coś pisze, że tym samym uważam to za transakcję KRAJOWĄ???? Może nie
    polemizuj ze swoimi własnymi sądami, tylko czytaj to na co odpowiadasz. ok?

> [...]
    > wątpliwość fakt, że Wizzair obciąża w PLN. Zdecuj się na coś, bo mam
    > wrażenie, że czepiasz się co akurat popadnie, bez merytorycznego

    Niczego się nie czepiam. Nie chcę tylko akceptując rachunek na konkretną
    kwotę w konkretnej walucie widzieć w rozliczeniu co innego niż
    zaakceptowałam płacąc kartą.

> [...]
    > krajową. Bo MUSI być albo KRAJOWĄ, albo ZAGRANICZNĄ. Jedno z dwóch.
    > Nie ma innej opcji. INTERNETOWA dalej MUSI być KRAJOWĄ albo

    To tylko jedna z interpretacji. Nie lepsza niż pozostałe.

  • 119. Data: 2005-01-14 10:56:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    MarekM wrote:

    > Hola! A jak płacisz kartą Inteligo i masz do zapłaty 20 EUR, to też
    > żądasz, żeby wyświetliła się informacja, że masz do zapłaty 26 USD?
    > A skąd merchant ma o tym wiedzieć? :-)

    To nie ta sytuacja. Skoro obciążenie jest w EUR to mając kartę gdzie walutą
    rozliczeniową jest USD liczę się przewalutowaniem. Jak obciążenie jest w PLN
    to o jakim przewalutowaniu można mówić?

    > Dlaczego upierasz się, że Wizz obciąża w dolarach, skoro obciąża w
    > PLNach? To tak, jakbyś się upierała, że amazon.com obciąża w EUR a
    > nie w USD, bo zapłaciłaś kartą kredytową m/MultiBanku.

    Już się wyjaśniło. Wizz obciąża prawidłowo, tyle że bank postanowił sobie
    dodatkowo zarobić i przelicza PLN na PLN.

  • 120. Data: 2005-01-14 10:57:41
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > 3. Glenn i tak cos jeszcze napisze :)

    No niestety - nie wytrzymałam :-)