  • 121. Data: 2005-01-14 11:06:46
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Już się wyjaśniło. Wizz obciąża prawidłowo, tyle że bank postanowił sobie
    > dodatkowo zarobić i przelicza PLN na PLN.

    Uffff, do Glenn zaczyna coś docierać. :-) Szkoda, że trzeba pisać 30
    razy to samo. Ale efekt jest ważny. :-)

    Więc miej pretensje do banku o konstrukcję regulaminu. Bo obecnie MUSI
    go on dokonać. Paniała?

  • 122. Data: 2005-01-14 11:08:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > To tylko jedna z interpretacji. Nie lepsza niż pozostałe.

    Moja droga. To jest akurat FAKT. Powtórzę, może dotrze. Transakcja
    INTERNETOWA musi odbyć się w jakimś kraju. Jeśli odbywa się w Polsce -
    jest KRAJOWĄ. Jeśli poza granicami Polski - ZAGRANICZNĄ.

  • 123. Data: 2005-01-14 11:14:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Uffff, do Glenn zaczyna coś docierać. :-) Szkoda, że trzeba pisać 30
    > razy to samo. Ale efekt jest ważny. :-)

    Wytłumacz Wojtuś jeszcze raz te przeliczenia PLN-PLN (może podasz aktualny
    kurs złotówki do złotówki?) i uzasadnij raz jeszcze, że klient ma poza
    akceptacją płatności kartą tropić jeszcze dodatkowo położenie POSa. Może
    wprowadzisz innowację - POS z GPSem?

    > Więc miej pretensje do banku o konstrukcję regulaminu. Bo obecnie MUSI
    > go on dokonać. Paniała?

    Nic nie musi. To jest kwestia interpretacji. Z takim regulaminem można
    wszystko. Można KAŻDĄ transakcję zakwalifikować jako podlegającą
    przewalutowaniu. To się do UOKiKu nadaje.

  • 124. Data: 2005-01-14 11:14:51
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message

    > Uffff, do Glenn zaczyna coś docierać. :-) Szkoda, że trzeba pisać 30
    > razy to samo. Ale efekt jest ważny. :-)
    >
    > Więc miej pretensje do banku o konstrukcję regulaminu. Bo obecnie MUSI
    > go on dokonać. Paniała?

    Wojtek - a skąd Ty wiesz gdzie jest POS? Jak do tego doszedłeś, że na
    Węgrzech?

    pzdr
    topjes

  • 125. Data: 2005-01-14 11:16:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Moja droga. To jest akurat FAKT. Powtórzę, może dotrze. Transakcja
    > INTERNETOWA musi odbyć się w jakimś kraju. Jeśli odbywa się w Polsce -
    > jest KRAJOWĄ. Jeśli poza granicami Polski - ZAGRANICZNĄ.

    No proszę jakie to proste. Jak Ci prosto w banku wodę z mózgu zrobili.
    Kiedyś kupisz pietruszkę w warzywniaku płacąc kartą i z rozliczenia dowiesz
    się, że według Inteligo POS był jednak z wysp Barbados i MUSZĄ Ci
    przewalutować.

  • 126. Data: 2005-01-14 11:18:08
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    topjes napisał(a):

    > Wojtek - a skąd Ty wiesz gdzie jest POS? Jak do tego doszedłeś, że na
    > Węgrzech?

    Mam na wyciągu. Potwierdzenie transakcji wywiesić na wuwuwu?

    Uprzedzam odpowiedź - nie, nie wiedziałem gdzie on jest przed zakupem.
    Mogłem zapytać. Ale nie widzę nigdzie prawa, które by wymuszało podanie
    lokalizacji POSa i zabraniało Wizzairowi umieszczenie go choćby na
    Grenlandii. :-)

    A, że klient ma kłopoty - to już NIE LEŻY w gestii Wizzair.

  • 127. Data: 2005-01-14 11:19:00
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    > Moja droga. To jest akurat FAKT. Powtórzę, może dotrze. Transakcja
    > INTERNETOWA musi odbyć się w jakimś kraju. Jeśli odbywa się w Polsce -
    > jest KRAJOWĄ. Jeśli poza granicami Polski - ZAGRANICZNĄ.

    A wiesz jak to jest z miejscem wykonania usługi w przypadku sprzedaży za
    granicę.
    Dla mnie w ogóle nie jest takie oczywiste, że transakcja ta została dokonana
    za granicą skoro konsument siedzi w Polsce. Prawnik by się tu przydał a nie
    logik.
    Zauważ, że strona internetowa jest ładowana DO przeglądarki klienta, który
    jest w Polsce. Klient wykonuje transkację w Polsce i wysyła potwierdzenie za
    granicę.

    pzdr
    topjes

  • 128. Data: 2005-01-14 11:20:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Wytłumacz Wojtuś jeszcze raz te przeliczenia PLN-PLN (może podasz aktualny
    > kurs złotówki do złotówki?)

    Nie rób sobie ze mnie idioty.

    > i uzasadnij raz jeszcze, że klient ma poza
    > akceptacją płatności kartą tropić jeszcze dodatkowo położenie POSa. Może
    > wprowadzisz innowację - POS z GPSem?

    o smaku truskawkowym, może być?

    > Nic nie musi. To jest kwestia interpretacji. Z takim regulaminem można
    > wszystko. Można KAŻDĄ transakcję zakwalifikować jako podlegającą
    > przewalutowaniu. To się do UOKiKu nadaje.

    Nie wiem z których zapisów można tak wywnioskować.
    Więc napisz. Błagam - NAPISZ.

  • 129. Data: 2005-01-14 11:22:10
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Nie rób sobie ze mnie idioty.

    Właśnie o to samo miałam Cie prosić.

    > o smaku truskawkowym, może być?

    Co mówi REGULAMIN na ten temat :-) ?

    > Nie wiem z których zapisów można tak wywnioskować.
    > Więc napisz. Błagam - NAPISZ.

    No przecież Inteligo decyduje de facto GDZIE odbyła się transakcja. JAKIE
    masz możliwości weryfikacji ich twierdzeń i obrony przed przewalutowaniem?

  • 130. Data: 2005-01-14 11:26:59
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > No przecież Inteligo decyduje de facto GDZIE odbyła się transakcja.

    Boże. Usługodawca.

    > JAKIE
    > masz możliwości weryfikacji ich twierdzeń i obrony przed przewalutowaniem?

    Korzystanie z karty banku który w umowach zastrzega, że nie
    przewalutowuje transakcji zagranicznych w PLN. To odpowiedź na pytanie o
    obronie.

    A możliwośc weryfikacji - wystarczy zadać Wizzairowi JEDNO pytanie. W
    jakim kraju dokonuje się transakcji zakupu biletu?