  • 141. Data: 2005-01-14 15:40:29
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cs8a3u$8a8$1@news.elsat.net.pl>,
    u...@n...WYTNIJ.info says...

    > Przecież zostało to już wyjaśnione. Regulaminy m*Banków mówą wyraźnie,
    > że przewalutowanie dotyczy transakcji W WALUTACH INNYCH NIŻ PLN.
    > Wytłumaczenie banalne i skuteczne. Przewalutowując w tym przypadku
    > m*Bank złamie umowę z klientem.
    >
    > Regulamin inteligo mówi o przewalutowaniu transakcji dokonanych poza
    > granicami Polski BEZ WZGLĘDU na walutę w której zostały dokonane.

    No to juz ustalilismy ... tylko problem jest jeszcze w tym ze klient
    zgodzil sie na obciazenie jego rachunku kwota X PLN, a ta kwota nie
    zgadza sie z tym co zostala rzeczywiscie obciazone

    AP

  • 142. Data: 2005-01-14 15:45:30
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cs8ek5$8ce$2@news.elsat.net.pl>,
    u...@n...WYTNIJ.info says...

    > Bo OBCIĄŻENIE karty nastąpi na Barbados.

    > Spytam sprzedawcę. Bo jest to dla mnie istotne, czy obciążenie nastąpi w
    > Polsce, czy za granicą. Usługodawcy nie obchodzą moje układy z bankiem.

    Buuuuahhaaa ... i ty myslisz, ze panienka bedzie wiedziala co znaczy
    lokalizacja aklajera? :) Juz to widze

    Mimo wszystko uwazam, ze zapis o tranzakcjach zagranicznych i ich
    przewalutowaniu jest po prostu bledny. Gdyz... jak udowodnilismy w tym
    przykladzie moga byc tranzakcje zagraniczne w zlotowkach.
    Ja mimo wszytskoi chyba klocilbym sie z Inteligo (wiem.. wiem... jest w
    regulaminie o tranzakcjach zagranicznych), ale mimo wszystko klient
    zgodzil sie na obciazenie rachunku w X PLN .... a nie X jakies tam
    waluty przewalutowanej na zlotowki

    AP

  • 143. Data: 2005-01-14 15:48:49
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cs8s3b$8jh$1@news.elsat.net.pl>,
    u...@n...WYTNIJ.info says...

> [...]
    > (Mastercard+Maestro). Ale w kraju, w którym nie obowiązuje waluta
    > rozliczeniowa karty (czyli - jeśli waluta rozliczeniową jest USD - poza
    > USA i poza krajami, gdzie obciążanie następuje w USD, jesli waluta
    > rozliczeniowa to EUR - to poza Eurolandem).
    >
    > Pytanie zasadnicze: skąd znacie przed dokonaniem transakcji kursy
    > organizacji płatniczej, po których zakupicie walutę? No jeśli klient ma
    > wiedzieć, gdzie jest POS to TYM BARDZIEJ kupując w sklepie za granicą
    > paczkę papierosów MUSI znać kursy. A zna?
    >
    > To dlaczego to Wam - do jasnej choinki - pasuje, a tak dowaliliście się

    Wiesz.... ale w takiej sytuacji jest kwestia tego ze godzisz sie na
    obciazenie rachunku PRZELICZONA na twoja walute. Tutaj jest kwestia
    tego, ze klient zgodzil sie na obciazenie jego rachunku kwota X PLN i
    TYLE

    AP

  • 144. Data: 2005-01-14 15:51:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    AP napisał(a):

    > Wiesz.... ale w takiej sytuacji jest kwestia tego ze godzisz sie na
    > obciazenie rachunku PRZELICZONA na twoja walute.

    Ale nie wiesz po jakim kursie. Kurs może być 2x wyższy od rynkowego. Bo
    tak. Dla mnie skandal i koniec Polski Niepodległej.

  • 145. Data: 2005-01-14 15:58:02
    Temat: tranzakcja zagraniczna BYLO: wizzair
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    Cala dyskusja o tranzakcji zagranicznej i przewalutowaniu zlotowek na
    zlotowki w przypadku Wizzair'a sprowadza sie chyba do tego, ze co
    prawda, w regulaminie banku moze sie znalez zapis o tranzakcjach
    zagranicznych i ich przewalutowaniu, ale ze jest to zapis, z ktorym
    powinno sie walczyc (z bankiem).

    Jak widac klient ma mniej klopotu ze zrozumieniem co sie dzieje na
    koncie, jesli takiego zapisu nie ma.

    Mysle, ze postulowanie aby ludzie za kazdym razem pytali sie jaka jest
    lokalizacja akuajera jest lekkim nieporozumieniem, gdyz zapewne wiele
    osob bezposrednio obslugujacych klientow nawet nei ma zielonego pojecia
    z kim taka umowa jest podpisana

    AP

  • 146. Data: 2005-01-14 16:51:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Wtedy nikt nie skorzysta z usług takiego banku.

    Dlaczego? Sytuacja bedzie dokladnie taka sama, transakcja za granica
    w walucie rachunku.

    A jesli ktos ma teraz karte w euro (nie przeliczana przez euro, tylko
    w euro jest rachunek karty), i kupuje cos na Zachodzie, to tez mu
    przeliczaja dwa razy?

    Bardzo to wszystko dziwne.

    > Na razie jednak dośc
    > dużo kart VISA w Polsce jest przeliczanych przez USD (chyba nawet
    > większość)

    I bardzo dobrze. To, wbrew pozorom, w niczym nie przeszkadza (np. nie
    przeszkadza w przeliczaniu transakcji w euro bezposrednio po kursie
    banku).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 147. Data: 2005-01-14 16:53:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Tekst skierowany głównie do Glenn, ale nie tylko. :-)
    > Generalnie do osób, które tak bardzo rzucają się dlatego, że klient
    > może nie wiedzieć, że POS jest poza Polską.

    Bo, normalnie, nie ma to najmniejszego znaczenia. Tak jak nie ma
    znaczenia w jakim np. miescie znajduje sie terminal, albo np. acquirer
    (wcale nie musza byc w jednym panstwie zreszta).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 148. Data: 2005-01-14 16:58:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Dlaczego? Sytuacja bedzie dokladnie taka sama, transakcja za granica
    > w walucie rachunku.

    Będzie to się odbywało "ciut" częściej niż obecna sytuacja (która jakby
    nie było jest rzadkością i 'ewenementem')

    Jeśli bank nie zechce - rynek wymusi.

    > A jesli ktos ma teraz karte w euro (nie przeliczana przez euro, tylko
    > w euro jest rachunek karty), i kupuje cos na Zachodzie, to tez mu
    > przeliczaja dwa razy?

    Nie wiem, nie mam takiej karty. Inteligo ponadto takiej nie oferuje.

    > Bardzo to wszystko dziwne.

    "Specyficzne" :-)

    > I bardzo dobrze. To, wbrew pozorom, w niczym nie przeszkadza (np. nie
    > przeszkadza w przeliczaniu transakcji w euro bezposrednio po kursie
    > banku).

    W jaki sposób? Jeśli masz przeliczanie via USD to organizacja płatnicza
    przelicza zakupy w EUR na USD po własnych (do tego nieznanych) kursach.
    Dopiero bank przelicza USD na PLN po znanym kursie (bo jego własnym).
    Jak chcesz ominąć pierwsze przewalutowanie na które bank nie ma wpływu?

    Inaczej - gdzie wtedy to przewalutowanie przez USD, bo nie nadążam.

  • 149. Data: 2005-01-14 17:02:18
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Bo, normalnie, nie ma to najmniejszego znaczenia.

    W przypadku inteligo - ma, bo taką zaakceptowałeś umowę. Pretensje do
    banku o takie skonstruowanie umowy.

    > Tak jak nie ma
    > znaczenia w jakim np. miescie znajduje sie terminal, albo np. acquirer
    > (wcale nie musza byc w jednym panstwie zreszta).

    Dobra. A co z tymi kursami VISY? Czyż to nie skandal, że klient ich nie
    zna przed zakupem i nawet nie może poznać? Dla mnie 1000 razy większy od
    sytuacji z inteligo i Wizzair.

    A sytuacja z nieznanymi kursami VISY występuje ZAWSZE gdy płacisz w
    innej walucie niż rozliczeniowa karty (jest POWSZECHNA).

  • 150. Data: 2005-01-14 18:01:18
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > moze po prostu trzeba zmienic bank :-)
    > data operacji/rozliczenia rodzaj operacji
    > miejsce transakcji kwota w wal. oryg. kwota w PLN
    > 31-08-2004
    > 04-09-2004 ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY - INTERNET
    > WWW.WIZZAIR.COM -182,00 PLN -182,00 PLN

    W Multi jak juz pisalem jest podobnie. Moze to kwestia waluty
    rozliczeniowej? Inteligo przelicza przez EUR czy USD?
    Jesli przez USD to moja koncepcja jest taka:
    Wizzair pokazuje kwote w PLN, rozlicza w EUR w kwocie rownej obciazeniu w
    PLN (stad w Multi kwota w walucie rozliczeniowej 76,89 EUR). Roznica w
    Inteligo i w innych bankach ktore rozliczaja swoje karty w USD moze wynikac
    z przewalutowania EUR->USD->PLN, czego Wizzair nie bierze pod uwage.
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856