  • 41. Data: 2005-01-13 17:00:58
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Wymyslając jakieś kosmiczne waluty rozliczeniowe. Umowa określa
    > rozliczenie przez USD, a nie przez inne waluty.

    Tak? A jak zostanie rozliczona transakcja w Korei Płn. kartą Inteligo ? Ano
    won-USD-PLN. Więc "inne waluty" są jak najbardziej uprawnione.

    > Zresztą. Może tym razem przeczytasz ze zrozumieniem. To, że waluta
    > transakcji to PLN to nie jest od razu powód do tego, żeby transakcję
    > nazywać KRAJOWĄ, tym bardziej jeśli została wykonana za granicą. Jest
    > to transakcja ZAGRANICZNA w walucie PLN.

    No własnie kwestionuję tę "zagraniczność" Nadal nie wytłumaczyłeś SKĄD
    klient akceptujący płatnośc w PLN ma wiedzieć, że tak naprawdę POS jest na
    Węgrzech i płatnośc naprawdę będzie rozliczona według schematu HUH-USD-PLN?
    Teraz paniał ;-) ?

    > Jakich znowu kur*.a wonach? Zacznij pisać na temat, bo nie mam czasu
    > ani ochoty na wyjaśnianie jakichś chorych sytuacji hipotetycznych.

    Wony miały skłonić Cię do zastanowienia. Najwyraźniej nie skłoniły. Skąd do
    ku... nędzy klient ma wiedzieć, że transakcja przedstawiona mu do akceptacji
    jest transakcją zagraniczną skoro akceptuje transakcję w PLN. Ma byc
    wróżką?????

  • 42. Data: 2005-01-13 17:05:22
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
> [...]

    Nawzajem :-)

    > Jedno tylko dodam:
    >
    > http://wizzair.com/pl/wizzair.shtml
    >
    > to odpowiedź na pytanie skąd masz wiedzieć.

    Skąd wiesz, że wizzair nie ma przedstawicielstwa w Polsce, które to
    przedstawicielstwo sobie POSa zainstalowało? I dlaczego przerzucasz na
    klienta dochodzenie, gdzie znajduje się POS? Skoro wizzair przedstawia Ci do
    akceptacji transakcję na X PLN, to nie może naraz żadać Y PLN mówiąc, że
    "Panie to tak naprawdę dolary były". Dlaczego uczciwie nie obciążają w USD?

  • 43. Data: 2005-01-13 17:10:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > ku... nędzy klient ma wiedzieć, że transakcja przedstawiona mu do akceptacji
    > jest transakcją zagraniczną skoro akceptuje transakcję w PLN. Ma byc

    Kupuje u zagranicznego kontrahenta, który nie ukrywa swoich danych i
    swojej siedziby (choćby w miejscu dokonania transakcji - na stronie
    internetowej wizzair.pl->"dane wizzair") stąd logicznym jest, że
    wskazane jest się zapytać - w którym kraju odbędzie się transakcja (bo
    jakoś nie widze powodów do założenia, że w Polsce)

  • 44. Data: 2005-01-13 17:13:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Skąd wiesz, że wizzair nie ma przedstawicielstwa w Polsce, które to
    > przedstawicielstwo sobie POSa zainstalowało?

    Źle zadane pytanie: skąd wiesz, że posiada? Skoro o nim NIE informuje i
    nigdzie NIE obiecuje, że posiada. Ty zakładasz, że ma. Ale niestety -
    bez podstaw.

    To, że strona jest po polsku i że obciążenie następuje w walucie PLN o
    niczym nie świadczy

> [...]
    > "Panie to tak naprawdę dolary były". Dlaczego uczciwie nie obciążają w USD?

    Proponuję EOT bo ileż można to samo pisać...

  • 45. Data: 2005-01-13 17:16:28
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
> [...]
    akceptacji
    > jest transakcją zagraniczną skoro akceptuje transakcję w PLN.

    Ano do kur... nędzy chociażby stąd ;)
    http://wizzair.com/pl/gcc.shtml (przeczytanie tego jest warunkiem zakupu
    biletu)
    ze słownika:
    "WIZZ Air, MY: oznacza WIZZ Air Hungary Limited oraz jego pracowników,
    funkcjonariuszy i agentów."

    A stąd się dowiemy, że do kur... nędzy ;) to w sumie nie firma węgierska
    ale... brytyjska! Czyli ogólnie burdel do kur... nędzy ;)
    http://wizzair.com/pl/aboutus_company.shtml

    pzdr
    topjes

  • 46. Data: 2005-01-13 17:16:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > wskazane jest się zapytać - w którym kraju odbędzie się transakcja (bo
    > jakoś nie widze powodów do założenia, że w Polsce)

    Tu nie chodzi o "logikę" czy Twoje domniemania co do siedziby firmy. Firma
    może być z USA, mieć przedstawicielstwo w Polsce - POS będzie wynajęty na
    terenie Polski i płatności będą w PLN. Klienta nie interesuje jaki adres
    podaje firma, tylko w jakiej walucie dokonywana jest transakcja. A wizzair
    stwarza wrażenie, że to transakcja w PLN, podczas gdy może to byc transakcja
    w dowolnej walucie o jakiej nie masz pojęcia. Po prostu robią "wałek"
    informując, że obciążają za bilet kwotą np. 200 PLN podczas, gdy jest to tak
    naprawdę np. 65 dolców. Gdyby orientacyjnie przeliczali cenę na złotówki nie
    byłoby sprawy. Ale oni wprowadzają Cie w błąd co do kwoty na jaką zgadzasz
    sie obciązyc kartę.

  • 47. Data: 2005-01-13 17:19:23
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > akceptacji transakcję na X PLN, to nie może naraz żadać Y PLN mówiąc, że
    > "Panie to tak naprawdę dolary były". Dlaczego uczciwie nie obciążają w

    Takie spojrzenie też ma sens i sporo racji. Obydwojgu by się Wam przydało -
    moim zdaniem - trochę więcej elastyczności :)
    Uważam, że sprawa nie jest taka pewna jak to przedstawia Wojtek. I chyba tez
    nie taka prosta jak Glenn.

    Dla mnie to kolejna "śliska" sprawa działająca na zasadzie - póki się
    klienci nie czepiają to nic z tym nie róbmy. Tego w biznesie (także w
    bankach wbrew temu co Wojtku piszesz) jest baaaaardzo dużo.

    pzdr
    topjes

  • 48. Data: 2005-01-13 17:19:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Źle zadane pytanie: skąd wiesz, że posiada? Skoro o nim NIE informuje
    > i nigdzie NIE obiecuje, że posiada. Ty zakładasz, że ma. Ale niestety
    > -
    > bez podstaw.

    IMHO pytanie jak najbardziej na miejscu. Ja nic nie zakładam - to firma
    informuje mnie, że obciąża moją kartę na kwotę np. 200 PLN. Mogli obciążać
    na 65 dolców - nie byłoby sprawy. A tak sprawa jest- bo wprowadzają mnie w
    błąd.

    > Proponuję EOT bo ileż można to samo pisać...

    No właśnie - ileż można pisać, że klient nie jest psem gończym, który ma
    obowiązek ustalać, czy firma ma POSa w Stanach, na Węgrzech, w Polsce, czy
    też w Korei Płn. :-)

  • 49. Data: 2005-01-13 17:23:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > "WIZZ Air, MY: oznacza WIZZ Air Hungary Limited oraz jego pracowników,
    > funkcjonariuszy i agentów."

    Ci "fukcjonariusze i agenci" mogą do ku... nędzy spokojnie operowac w Polsce
    i posiadać POSa z Polcardu, eService'u, Cardpointu i co tam jeszcze :-)))))

    > A stąd się dowiemy, że do kur... nędzy ;) to w sumie nie firma
    > węgierska ale... brytyjska! Czyli ogólnie burdel do kur... nędzy ;)
    > http://wizzair.com/pl/aboutus_company.shtml

    Pełna zgoda :-) Cholera! Chyba kupię bilet do Budapesztu i będę reklamować
    ;-))))

  • 50. Data: 2005-01-13 17:25:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005 17:17:18 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >SKĄD do cholery mam wiedzieć, że wizzair jest z Węgier? A może ma spółke w
    >Polsce i umowę z Polcardem??? Mam sprawdzać logi? Dla mnie miarodajna jest

    ma.

    Wizz Air spółka z.o.o. została zarejestrowana 4go sierpnia 2004 roku w
    Londynie. Wkrótce po tym Wizz Air Węgry oraz Wizz Air Polska zostały
    zarejestrowane jako jej filie.

    --
    Jarek Andrzejewski