  • 61. Data: 2005-01-13 19:09:46
    Temat: Ostateczne rozwiązanie
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Ano do kur... nędzy chociażby stąd ;)
    > A stąd się dowiemy, że do kur... nędzy ;)
    > Czyli ogólnie burdel do kur... nędzy ;)

    Myślę, że to powinno wam wyjaśnić wszystkie wątpliwości:

    http://www.magyarorszag.hu/otthon/hirek/feszekrako20
    050112.html

    Jak dla mnie wszystko jasne.

    Jacek

  • 62. Data: 2005-01-13 19:40:00
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Siedziba usługodawcy. Usługodawca pozwala Ci zakupic towar u siebie,
    > tylko nie musisz do niego iśc na własnych nogach, a zakupu dokonasz na
    > odległość.

    A jesli uslugodawca ma sklep poza swoja siedziba? Za granica na
    przyklad? W Unii jestesmy, chyba do zalozenia sklepu w Niemczech
    polska firma nie musi zakladac sobie niemieckiej firmy z siedziba w
    Niemczech?

    > Naprawdę uważasz, że transakcja przeprowadzona na Węgrzech w PLN jest
    > transakcją krajową?

    Czy ja cos takiego mowilem?

    Akurat na stronie wizzair.com jest wyraznie podany adres wegierski,
    ale ja sie pytam tak ogolnie...

    MJ

  • 63. Data: 2005-01-13 20:46:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > To, że obciążenie nastąpiło w PLN nie oznacza, że transakcja nie jest
    > transakcją zagraniczną - waluta obciążenia nie ma tutaj nic
    > wspólnego. Czy to jest PLN, czy CHF, albo inne GBP. A skoro jest
    > transakcją zagraniczną - jw - MUSI być przeliczona przez walutę
    > rozliczeniową karty (USD).
    >

    > Jedynie zastanawiający jest fakt dotyczący transakcji w walutach
    > innych niż PLN, ale wykonanych w Polsce (czyli nie będących
    > transakcjami zagranicznymi). Tego regulamin (moim zdaniem) nie
    > reguluje.

    To sa sprawy nietechniczne. A z technicznego punktu widzenia moze
    to wygladac np. tak, ze jesli obciazenie przychodzi w zlotowkach
    (i np. dolarach), to nie ma przeliczenia. Jesli przychodzi w czyms
    innych (i np. dolarach), to bank przelicza z dolarow.

    Transakcja krajowa, waluta np. euro, obciazenie euro/us$ - przeliczenie
    z dolarow i prowizja jak za zagranice.
    Transakcja zagraniczna, obciazenie np. zl/us$, brak przeliczenia
    i prowizji.

    Jak wejdziemy do unii walutowej (co, mam nadzieje, w koncu jednak
    nastapi), to transakcja krajowa i zagraniczna (w strefie euro)
    nie beda sie niczym dla banku roznic. Ciekawe czy wtedy cos zmienia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 64. Data: 2005-01-13 20:59:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > To nie jest prawda, gdyż Wizzair naprawdę obciąża w PLN.

    Dziwne. Skad te informacje?

    Wizzair obciaza w zlotowkach, i bank nie rozlicza w zlotowkach?
    Acquirer Wizzaira zmienia mu walute obciazenia? To jest rownoznaczne
    z obciazeniem w innej walucie.

    Co bank mowi o walucie obciazenia? Bo chyba mozna sie tego dowiedziec?
    (nie wiem, nie kupowalem).

    Co to jest "kwota bazowa"?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 65. Data: 2005-01-13 21:23:05
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 13 Jan 2005 18:23:18 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Pełna zgoda :-) Cholera! Chyba kupię bilet do Budapesztu i będę reklamować
    >;-))))

    poki co ta firma nie lata do budapesztu i nigdy jeszcze z polski nie
    latala :)
    dopiero ma zaczac latac od kwietnia - i tylko z Katowic.

    do budapesztu latal za to do konca roku Sky Europe. ale przestal latac
    od nowego roku, mimo, ze rozklad mial byc wazny do konca marca, bo
    stwierdzil, ze mu sie nie oplaca. oczywiscie ma gleboko w dupie
    (regulaminowo) plany tych, ktorzy zakupili bilety.
    kase za bilet oddali, tyle ze transakcja byla dla odmiany w SKK. a ze
    od czasu zakupu do czasu zwrotu zlotowka sie umocnila, to wyparowalo
    dwadziescia kilka zlotych.
    tak wlasnie podrozuje sie tanimi liniami - przynajmniej tymi z naszej
    czesci europy. nie dosc, ze sie nigdzie nie poleci, to jeszcze trzeba
    bylo za to zaplacic :)
    a reklamacji nie skladam, bo mi sie nie chce. zycze im pojscia w slady
    air polonia :)

    G.

  • 66. Data: 2005-01-13 21:23:32
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Thu, 13 Jan 2005 18:16:28 +0100, "topjes" <n...@d...rady> wrote:

    >A stąd się dowiemy, że do kur... nędzy ;) to w sumie nie firma węgierska
    >ale... brytyjska! Czyli ogólnie burdel do kur... nędzy ;)

    ale samoloty ma zarejestrowane na wegrzech :)

    G.

  • 67. Data: 2005-01-13 21:26:05
    Temat: Re: Ostateczne rozwiązanie
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 13 Jan 2005 20:09:46 +0100, "Jacek" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Myślę, że to powinno wam wyjaśnić wszystkie wątpliwości:
    >
    >http://www.magyarorszag.hu/otthon/hirek/feszekrako2
    0050112.html

    >Jak dla mnie wszystko jasne.
    >
    >Jacek

    hmmm...
    Rząd zdecydował o programie mieszkaniowym.
    O samolotach tam nic nie ma :)

    G., powoli zapominajacy ten jezyk, ale jeszcze cos niecos kumajacy :)

  • 68. Data: 2005-01-13 22:04:39
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Pięknie! To może jeszcze mam dochodzić która "filia" odpowiada za bukowanie
    > biletów i gdzie wykupiła POSa ;-) ?

    Możesz zapytać. Ale nie - Ty zakładasz ze sytuacja jest najbardziej
    komformowa akurat dla Ciebie - tzn, że POS jest w Polsce.

    A dlaczego nie może być poza granicami Polski?

    > Oczywiście obciążenie będzie cały czas
    > przedstawiane jako obciążenie w PLN :-)

    Oczywiście. Nie ma to związku ze sprawą.

  • 69. Data: 2005-01-13 22:07:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > przyklad? W Unii jestesmy, chyba do zalozenia sklepu w Niemczech
    > polska firma nie musi zakladac sobie niemieckiej firmy z siedziba w

    A nie wiem, ale chyba musi. Ale - jak mówię - nie wiemm. Może mieć filię
    w Polsce. Niech ma. Ale dlaczego Glenn zakłada, że POS musi być w Polsce
    i nie przyjmuje do siebie, że POS jest na Węgrzech. Bo tak. Bo może być
    i w Tajwanie.

    > Czy ja cos takiego mowilem?

    No tak naprawdę to pytanie było skierowane do Glenn, która twierdzi, że
    transakcja przeprowadzona w PLN, ale na Węgrzech jest transakcją krajową.

  • 70. Data: 2005-01-13 22:10:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > filię w Polsce. Niech ma. Ale dlaczego Glenn zakłada, że POS musi być
    > w Polsce i nie przyjmuje do siebie, że POS jest na Węgrzech. Bo tak.

    Nic takiego nie zakładam! Dla mnie POS może być w Korei Płn. i obciążenie
    może byc w wonach ;-) Tylko nie chcę być oszukiwana, że obciążenie jest w
    PLN, a wizzair właśnie w ten sposób wprowadza w błąd.

    > No tak naprawdę to pytanie było skierowane do Glenn, która twierdzi,
    > że transakcja przeprowadzona w PLN, ale na Węgrzech jest transakcją
    > krajową.

    GDZIE cos takiego twierdzę? Ejże Wojtek - nie przypisuj mi czegoś, czego nie
    napisałam. Ja tylko żądam, żeby firma nie wprowadzała mnie w błąd co do
    waluty w jakiej zostanie przeprowadzona trnasakcja i co do wysokości
    obciążenia. A wizzair wprowadza.