  • 1. Data: 2009-05-15 22:46:45
    Temat: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Czy Was nie draznia te dosc czesto wystepujace przerwy w akceptacji kart?
    Polscy issuerzy i acquirerzy zablokowali mozliwosc dokonywania transakcji
    bez autoryzacji, a wszelkiej masci przerwy techniczne wystepuja coraz
    czesciej.
    Na dzis zaplanowal sobie przerwe np Polbank,wg. informacji na WWW miala byc
    od godz. 0:00 do 8:00. Niestety juz o 23:19 nie byly udzielane autoryzacje.
    Na szczescie mialem druga karte, ale zaczyman podejrzewac, ze to tylko
    kwestia czasu kiedy to obie karty nie zadzialaja... Czy w ogole jeszcze
    istnieje cos takiego jak autoryzacja zastepcza?

    MK

  • 2. Data: 2009-05-16 09:09:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > Czy Was nie draznia te dosc czesto wystepujace przerwy w akceptacji
    > kart?

    Mi to w ogóle nie przeszkadza.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-05-16 09:52:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gulvu3$5on$1@news.onet.pl...

    > Mi to w ogóle nie przeszkadza.

    Nie przeszkadza, ze masz odrzucane transakcje?

    A mi tak, a zwlaszcza gdy na terminalu wyswietla sie "TRANSAKCJA ODRZUCONA -
    ODMOWA", ZAMIAST NORMALNEGO KOMUNIKATU "BRAK POLACZENIA Z BANKIEM". Jeszcze
    nie tak dawno temu uzywalo sie PL kart rewelacyjnie. Teraz jest juz tylko
    gorzej. Obowiazuje regula "ZERO ZAUFANIA". Dlatego z jednej strony nie
    wykorzystuje sie mozliwosci jakie daje EMV, a z drugiej rezygnuje z tak
    sprawdzonych megod jak autoryzacja zastepcza.

    MK

  • 4. Data: 2009-05-16 10:05:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > Nie przeszkadza, ze masz odrzucane transakcje?

    Po prosu w godzinach 23-6 albo śpię albo płacę gotówką (za co można
    wtedy płacić ? za drinka ?), więc nocny brak autoryzacji, z uwagi na
    jakieś tam prace w banku, nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

    Aczkolwiek przypomniało mi się, iż kiedyś jakiś znajomy miał ustawione
    automatyczne obciążanie karty za jakąś usługę (abonament już nie
    pamiętam za co) i zawsze kiedy następowało to obciążenie to jego bank
    miał właśnie "przerwę techniczną", co było dosyć denerwujące.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-05-16 10:09:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie przeszkadza, ze masz odrzucane transakcje?

    korzystam z kart kilkadziesiat razy w miesiacu i to od wielu lat, a
    odmowy mogłbym policzyc na palcach jednej reki

    IMHO nie jest to jakis DUZY problem, banki nie przesadzaja z tymi
    przerwami i o dziwo najczesciej krytykowane sa te, ktore uprzedzaja
    klientow...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-05-16 10:19:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 16 Maj, 06:05, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Po prosu w godzinach 23-6 albo śpię albo płacę gotówką (za co można
    > wtedy płacić ? za drinka ?), więc nocny brak autoryzacji, z uwagi na
    > jakieś tam prace w banku, nie ma dla mnie żadnego znaczenia.

    Podpowiem: te karty z zalozenia nie sa wylacznie do uzytku na terenie
    Polski, a w godzinach 23-6 ktos gdzies moze jesc kolacje/obiad/
    sniadanie. Odmowa akceptacji karty w restauracji stanowi jakze mily
    akcent wieczoru. :)

  • 7. Data: 2009-05-16 10:26:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Polski, a w godzinach 23-6 ktos gdzies moze jesc kolacje/obiad/
    > sniadanie. Odmowa akceptacji karty w restauracji stanowi jakze mily

    wtedy wyjmujesz kartę numer 2 (inny bank i inna organizacja) i temat
    załatwiony, grunt to nie dać się zaskoczyć ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-05-16 10:37:33
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 16 Maj, 06:26, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > wtedy wyjmujesz kartę numer 2 (inny bank i inna organizacja) i temat
    > załatwiony, grunt to nie dać się zaskoczyć ;-)

    I to chyba najlepiej odzwierciedla podejscie do obslugi klienta przez
    banki w Polsce. :)
    "Klienta problem, nie nasz. Zawsze mogl sobie przeciez wyrobic inna
    karte."

  • 9. Data: 2009-05-16 11:43:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > korzystam z kart kilkadziesiat razy w miesiacu i to od wielu lat, a
    > odmowy mogłbym policzyc na palcach jednej reki

    To wlasnie o tyle za duzo. Nie ma zadnego uzasadnienia dla takich
    przerw, da sie to zrobic tak, by karty normalnie dzialaly podczas
    grzebania w komputerach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-05-16 11:47:42
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:gukrco$ltt$1@news.wp.pl

    [ciach]

    Przerwy w godzinach nocnych specjalnie mi nie przeszkadzają bo jeżeli np.
    kręcę kółkiem nocą to zawsze jest trochę więcej gotówki przy pupci :)
    Bardziej denerwujące są dla mnie pady jakie cyklicznie w soboty i niedziele
    zalicza Polcard (przynajmniej w moim regionie zamieszkania) od jakiś 3 - 4
    tygodni... Wina nie leży po stronie banków, z których kart korzystam tylko
    po stronie Polcardu.
    Powstaje zatem pytanie, czy ich system jest tak bombardowany transakcjami
    kartowymi w godzinach 14 - 16, że nie wyrabia czy problem leży gdzieś
    indziej?