  • 101. Data: 2009-05-17 22:09:15
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > Pytam się jako laik - problem polega w dużych różnicach prawnych czy w tym,
    > że np. firmy/instytucje w innych krajach nie honorują dyplomów polskich
    > uczelni?

    Np. w zupełnie innych systemach prawnych (PL vs UK/USA) albo właśnie w
    odmiennych przepisach czy orzecznictwie. Poza tym jest spora różnica
    między tym aby dobrze/biegle pisać/mówić w obcym języku, a tym aby
    biegle poruszać się w tym języku w kwestiach prawnych.

    Studia w Polsce uczą teoretycznego podejścia do polskiego prawa
    (ewentualnie polskich ustaw na pamięć). Nikt nie uczy jak to prawo
    wygląda poza granicami kraju (chyba, że sporadycznie jakieś
    odniesienie). Oczywiście są różne szkoły prawa angielskiego itp. ale to
    raczej jako ciekawostka.

    Kończysz studia i aplikację w Polsce i znasz (jako tako) prawo polskie
    (przepisy, orzecznictwo, doktrynę) oraz specjalizujesz się w jakichś tam
    dziedzinach. Poza sporadycznymi przypadkami to ta wiedza nic nie jest
    warta poza granicami kraju. Pomijam już fakt, że wtedy to się zupełnie
    nie opłaca już wyjeżdżać :)

    > A podobno w Polsce żyje się tak zarąbiście, nie ma kryzysu - normalnie
    > hybryda drugiej Japonii z drugą Irlandią :)

    Ale przecież to nie jest problem obecnego kryzysu. W Polsce tak jest
    odkąd pamiętam, może im dalej od pamiętnego 89 r. (zmiana ustroju) tym z
    czasem robi się GORZEJ.

    Ja nie mam kredytów ani poważniejszych zobowiązań, zarabiam powyżej
    średniej i zacząłem odczuwać wzrost cen podstawowych produktów np.
    jedzenia (kiedyś kompletnie na to nie zwracałem uwagi). Nie ważne jaka
    jest tego przyczyna w każdym razie do niczego dobrego to nie prowadzi. O
    tym w jakiej sytuacji są emeryci albo "kredyciarze" (długoletnie kredyty
    w walutach obcych), którzy dodatkowo mają na utrzymaniu całą rodzinę
    wolę nie myśleć.

    > No ale z perspektywy wygodnego stołka fundowanego przez społeczeństwo chyba
    > tak wygląda życie :) - nie wiem, nie sprawdzałem i sprawdzać nie zamierzam
    > :)

    Ja już polityków nawet nie oglądam i od polityki się całkowicie odcinam.
    Obojętnie kto jest u władzy to i tak nic się zmienia, poza gębami tych
    którzy aktualnie są u koryta. Odnoszę nawet wrażenie, że to wszystko to
    jakiś jeden wielki TRAGICZNY kabaret (Niesiołowski, Palikoty, Kurskie itp.)

    O zgrozo najwięcej dobrego dla zwykłych ludzi zrobił PIS (np obniżenie
    progów podatkowych, przycięcie składki rentowej), pomimo iż zrobili
    również bardzo wiele złego (np. na arenie międzynarodowej).

    --
    Mithos

  • 102. Data: 2009-05-17 22:12:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > A! Bo Ty bys chcial "w zawodzie"? No nie, tak dobrze to nie ma.
    > Zazwyczaj to inzynierowie i tlumacze maja taki luksus. Co jednak wcale
    > nie znaczy, ze musisz zaczynac od smazenia frytek lub zbierania wozkow
    > przed supermarketem.

    Ale mi się osobiście nie opłaca wyjeżdżać. Nie zarabiam 1500
    PLN/miesiąc, nie mam kredytów ani zobowiązań. Perspektywy za to jak
    najbardziej (na lepszą przyszłość, nie na kredyty :D ).

    > Ja "od zawsze" (czyli od ukonczenia studiow) pracuje w dosc waskiej
    > specjalizacji finansowej i zdarzylo mi sie juz pracowac z geografem,
    > absolwentka tutejszego AWFu, paroma prawnikami, architektem, anglistka
    > i historykiem.
    > I jakos ten geograf i historyk przelkneli dume i pracuja poza
    > wyuczonym zawodem. :)

    No oczywiście jeśli nie ma wyboru to trzeba się przekwalifikować. O ile
    jednak historyk w Polsce kokosów nigdy zarabiał nie będzie, o tyle ja
    mogę całkiem znoście egzystować.

    Abstrahując już od tego, że nie mam chęci stąd wyjeżdżać, ponieważ tutaj
    jestem u siebie i jest mi z tym bardzo dobrze.

    --
    Mithos

  • 103. Data: 2009-05-17 22:17:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > He he he... Coraz bardziej mi sie ta grupa podoba. Na ile zdolalem sie
    > zorientowac, mamy paru prawnikow, paru specow od IT, kilku
    > trudnoklasyfikowalnych humanistow.... Finansistow i ekonomistow brak,
    > albo siedza cicho i nie chca sie ujawniac.

    Ja w bonusie za jakiś czas zostanę (dyplomowanym magistrem!) ekonomistą
    :) Tak mi się wymyśliło.

    > Szczurwa, przesadzasz! Poza tym -- a ten PRESTIZ, panie mecenasie! :)

    Jedyny prestiż tego środowiska polega na tym, że się w nim nieźle
    zarabia (oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ponieważ jedni zarabiają
    normalnie, a inni gigantyczne pieniądze mają za samo nazwisko/kontakty). IMO

    Poza tym jest to środowisko specyficzne, zepsute, nastawione głównie na
    "trzepanie kasy" w dodatku o zgrozo bardzo często pod płaszczykiem etyki
    czy też różnych innych wzniosłych haseł.

    --
    Mithos

  • 104. Data: 2009-05-17 22:17:20
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Maj, 17:05, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Może problem polega na tym, że wiele ludzi boi się zaryzykować.

    Tego wlasnie nie rozumiem. Jezeli ktos wlasnie skonczyl studia,
    mieszka w wynajetym pokoju i nienawidzi swojej pracy za 1,500 zl/m to
    czym ryzykuje?

    Rozumiem strach przed nieznanym, ale rownie dobrze mozna stracic te
    znienawidzona prace w banku za 1,500 zl. I wtedy tez bedzie
    "nieznane".

  • 105. Data: 2009-05-17 22:20:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Kiedy odchodził, podsłuchalem rozmowę, że szef się dziwił, że z tej
    > pensji chłopak nic sobie nie odłożył...Takie są realia adeptów prawa w
    > Polsce.

    Raczej takie jest oderwanie od rzeczywistości pewnych osób, które
    zarabiają duże pieniądze.

    --
    Mithos

  • 106. Data: 2009-05-17 22:21:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" gup7d7$pfe$...@a...news.neostrada.pl

    > Ale Ty mieszkasz w Białymstoku ;)

    Tak. Jest tu ,,kilka'' galerii. Wśród nich Galeria Alfa (czy Alpha) przy budowie
    której zginął pracownik. Na znak żałoby miałem w tej galerii niczego nie kupować
    przez pół roku. Dziś, po ,,owocnych'' targach motoryzacyjnych ;) i innych przeróżnych
    ;)
    imprezach/atrakcjach, jakie mnożą się w tym ,,mieście'', udałem się do Alfy, aby
    ją zwiedzić -- dość często tak czynię od połowy października ubroku...

    Ponieważ okres karencji ;) minął, postanowiłem coś kupić. :) Potrzebowałem
    Paragonu (programu, partycjonera) co najmniej w wersji 9, aby spróbować nim
    skopiować to, czego inne Paragony (wcześniejsze -- mam tego całe masy) nie
    kopiowały, a co kopiować miał ponoć Paragon 9. No i kupiłem za niemal
    10 złotych gazetkę z takim Paragonem. Nawet nie zwracałem uwagi na
    ,,aktualność'' tej gazetki, bo potrzebny był mi tylko ten program.

    Okazało się, że gazetka reklamowała coś z grudnia ubr. a była z lutego br...

    Paranoja... :) Kupiona w drugiej połowie maja br...

    Ale to tylko ,,mniejsza połowa'' moich dzisiejszych (niedzielnych) zakupów
    poczynionych w tym (mogę pokazać w Googlach rozmiary) molochu. Była/jest
    i ,,większa połowa'' -- także paranoiczna... :)

    -=-

    Paragon nie skopiował tego, co zamierzałem nim skopiować. :) Skopiowałem
    (z tydzień temu) kartę SD na inną kartę i zrobiłem jej obrazek na pliku,
    ale edytorem WinHex i chciałem to zrobić jakimś partycjonerem. :)
    Marnotrawstwo czasu, ale zawsze mnie te głupoty wciągają... :)

    Karta ma za zadanie ratowanie Windowsa w razie awarii. :)
    Śmieszą mnie starania ludzi -- ludzie są dziwni, ale zawsze
    mnie zaskakują rozmiarami ;) tej swojej dziwności... Karta
    (i trochę innego oprogramowania) ma ratować czas potrzebny
    na ewentualny odzysk danych, ale jest tak paranoicznie
    przygotowana, że jedynie ten czas marnuje... :)

    Język wrogów warto poznać. Podobnie z tymi metodami.
    Metody odzysku czy ratownictwa ;) głupoli (przepraszam) warto poznać. :)

    Ostatnio sporo czasu poświęcam poznawaniu metod ludzi. :)
    Boże -- jak mnie to wszystko śmieszy...

    -- Co uczynić, aby włożyć do lodówki puszkę piwa?
    -- Otworzyć drzwi, włożyć puszkę i zamknąć drzwi.
    -- A jeśli chcemy włożyć do lodówki aż dwie puszki z piwem?
    -- Otworzyć drzwi, włożyć pierwszą puszkę, zamknąć drzwi,
    otworzyć drzwi, włożyć drugą puszkę i zamknąć drzwi... ;)

    -=-

    Mieszkam w tym mieście od urodzenia a urodziłem się 23 lutego 1967 roku. :)
    Przywykłem do życia w tym śmiesznym mieście, przerabianym teraz akurat na skansen. ;)

    -=-

    Gazetkę kupiłem w Kolporterze. :) Można tam spokojnie posiedzieć i poczytać
    lub pooglądać (na przykład albumu) to, co jest tam sprzedawane... Jak na
    razie nie próbowałem kopiowania płyt dołączanych do gazet... Można chyba
    wejść z notebookiem, wyjąć z gazetki płytę, skopiować ją na HDD w notebooku
    i odstawić na półkę...

    Nie ukrywam, że mógłbym w ten sposób uszczelnić swoje wydatki. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 107. Data: 2009-05-17 22:23:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mithos" guogqo$88c$...@n...onet.pl

    > A wynika to po prostu z marnej płacy i taki pracownik nijak nie jest z firmą
    związany, bo z dnia na dzień trzaśnie drzwiami i
    > dostanie równie "dobrze" płatną posadę np. w banku przy obsłudze klienta :)

    W Białymstoku nie ma takiej szybkiej ,,rotacji''. :)
    Widuję stale te same twarze -- od wielu lat. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 108. Data: 2009-05-17 22:26:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Chryste, to jakas nowela Konopnickiej albo Prusa! Jesli mozna
    > wiedziec: czy to los absolwenta prawa na UJ / UW etc., czy jakiejs
    > mniej "prestizowej" szkoly?

    A to raczej nie ma żadnego znaczenia. Tu się liczą znajomości albo
    rodzinne koligacje, a nie dyplom czy oceny.

    Mam kolegę co całe studia jechał na 3, podobnie zresztą jedzie na
    aplikacji ponieważ pracuje w dużej rodzinnej kancelarii i ogólnie ma to
    wszystko wiadomo gdzie. Pracę magisterską tylko jakąś ciekawą pisał :)

    Aktualnie to chyba nie ma już czegoś takiego jak prestiż na uczelniach
    (resztki renomy właśnie się rozmywają). Wszystko to jest maksymalna
    masówka (w końcu egzaminów na studia już nie ma), z której jedynym
    efektem jest "papier" (jak taki profesor jest promotorem 20-30 osób to o
    czym tu mówić ? nawet dobrze nie zapamięta on wszystkich osób).

    --
    Mithos

  • 109. Data: 2009-05-17 22:29:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Na szczęście Amex jest niezawodny. Wczoraj byłem w Gdańsku, na sześć
    > transakcji tylko jedna została odrzucona, co natychmiast naprawiono,
    > używając innego terminalu.

    A u mnie podczas płatności KK Citi slip drukuje się ostatnio praktycznie
    zawsze od ręki. To jest ta słynna autoryzacja offline ? :)

    --
    Mithos

  • 110. Data: 2009-05-17 22:31:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Maj, 18:17, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Jedyny prestiż tego środowiska polega na tym, że się w nim nieźle
    > zarabia (oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ponieważ jedni zarabiają
    > normalnie, a inni gigantyczne pieniądze mają za samo nazwisko/kontakty). IMO

    Serio? A wiedza / standardy etyczne / obiektywizm. Zdewaluowaly sie?

    > Poza tym jest to środowisko specyficzne, zepsute, nastawione głównie na
    > "trzepanie kasy" w dodatku o zgrozo bardzo często pod płaszczykiem etyki
    > czy też różnych innych wzniosłych haseł.

    Po mojej stronie oceanu nie ma najlepszej opinii. :) Ale prestiz
    raczej nadal tak.

    Mala probka:

    http://www.ahajokes.com/lawyer_jokes.html