  • 141. Data: 2009-05-18 13:40:43
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Maj, 09:22, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Zawsze łatwiej zwalić na kogoś. No i aktualnie banki i tak są wszystkiemu
    > winne ;).

    Wiadomo! Siedlisko wszelkiego zla ;) Prosze bardzo:

    "Niezbędna jest bezzwłoczna nacjonalizacja banków i instytucji
    ubezpieczeniowych, jak również ważniejszych gałęzi przemysłu [...]
    wraz z bezwarunkowym zniesieniem tajemnicy handlowej i z ustanowieniem
    stałego nadzoru ze strony robotników i chłopów nad znikomą garstką
    kapitalistów bogacących się na dostawach skarbowych i uchylających od
    obowiązku składania sprawozdań i od sprawiedliwego opodatkowania ich
    zysków i majątków."

    :D

    Wracajac do przerw w autoryzacji, po czyjej stronie lezy "wina"?
    Rozumiem, ze nie bankow, ale -- raczej systemu kasowego w sklepie, czy
    systemu autoryzacyjnego jakiejs firmy typu PolCard?

  • 142. Data: 2009-05-18 13:40:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Co tam 89 r. - 10 lat temu kupno nawet malego mieszkania przez mlode
    > malzenstwo (za gotowke, z kredytem, obojetnie) to byl wielki wyczyn.

    Teraz kupno mieszkania przez młode małżeństwo jest możliwe jedynie na
    kredyt (kto ma 500 tyś PLN w gotówce? - przecież tyle kosztują dwa
    pokoje w bloku), który będzie niczym pętla na szyi przez najbliższe
    kilkanaście lat.

    Moja babcia ma emeryturę od wielu lat taką samą (poza jakąś kosmetyką),
    a jak wzrosły koszty życia to chyba każdy widzi. No i babcia nie mogła
    sama odkładać na swoją przyszłość czy też inwestować w fundusze, bo
    wtedy się po prostu nie dało. Powiedz jej, że teraz jest lepiej niż było
    kiedyś. Masa ludzi tęskni za poprzednim ustrojem, ponieważ wtedy było im
    lepiej.

    --
    Mithos

  • 143. Data: 2009-05-18 13:45:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
    > Wszystko rozumiem, moze poza jezykiem, bo znajomosc jednego obcego
    > jest wymagana w Polsce juz na maturze.

    A wiesz jak wygląda język obcy na maturze ? :D

    "My name is John","This is a book" - mniej więcej taki poziom
    skomplikowania.

    Nauka języka obcego w szkole to totalna farsa. Uczą gramatyki i jakichś
    innych dziwnych rzeczy, a zasób słownictwa jest bardzo ubogi. Do tego
    uczą czytać i pisać ale rozmówek sytuacyjnych praktycznie nie ma. Tak
    więc ukończywszy naukę języka obcego w polskiej szkole umiesz pisać,
    znasz gramatykę, wiesz kiedy zastosować jakiś czas ale nie potrafisz
    poprowadzić prostej rozmowy :)

    --
    Mithos

  • 144. Data: 2009-05-18 13:52:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 06:40:43 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

    > Wracajac do przerw w autoryzacji, po czyjej stronie lezy "wina"?
    > Rozumiem, ze nie bankow, ale -- raczej systemu kasowego w sklepie, czy
    > systemu autoryzacyjnego jakiejs firmy typu PolCard?

    Wina może byc po każdej stronie. Kwestia konkretnego przypadku.
    --
    Kojer

  • 145. Data: 2009-05-18 13:53:34
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Maj, 09:45, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A wiesz jak wygląda język obcy na maturze ? :D
    >
    > "My name is John","This is a book" - mniej więcej taki poziom
    > skomplikowania.

    To dokladnie poziom dawnego egzaminu "na obywatela USA" :) "I bought a
    car." "My car is blue."
    Na ile zdolalem sie zorientowac, nowy test jest jeszcze "lepszy"... :)

  • 146. Data: 2009-05-18 14:03:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 18 Maj, 09:52, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Wina może byc po każdej stronie. Kwestia konkretnego przypadku.

    Ale z lektury grupy wnioskuje, ze takich przypadkow jest sporo, wiec
    cos nie funkcjonuje jak nalezy. Zakladam ze caly proces przebiega w
    Polsce wedlug takiego samego schematu jak gdzie indziej na swiecie, a
    ja problemow z placeniem karta nie mam. Gdzie problem?

    Tylko prosze, nie piszcie, ze jak pracownik PolCardu zarabia 1,500 na
    miesiac to czego sie mozna spodziewac...

  • 147. Data: 2009-05-18 14:08:15
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 07:03:29 -0700 (PDT), bradley.st napisał(a):

> [...]
    > Polsce wedlug takiego samego schematu jak gdzie indziej na swiecie, a
    > ja problemow z placeniem karta nie mam. Gdzie problem?

    Nie wiem, to co opisywałem to było parę lat temu. Płacę kartą w różne dni i
    o róznych porach, problemów nie ma. Ostatnio co mi odmówiło wypłaty to
    bankomat Eurobanku (przy centrali ;)). Ponieważ kasy bardzo nie
    potrzebowałem stwierdziłem, ze wybiorę w drodze powrotnej, 2h później już
    działało. Ostatnio była przerwa w akceptowaniu kart Polbanku, ale
    ostrzegali wcześniej na www, że mają upgrade systemu i może nie działać.

    --
    Kojer

  • 148. Data: 2009-05-18 15:13:57
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Maj, 15:45, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > więc ukończywszy naukę języka obcego w polskiej szkole umiesz pisać,
    > znasz gramatykę, wiesz kiedy zastosować jakiś czas ale nie potrafisz

    Spoko, Mithos ! Poczytamy Grishama i Forsytha w oryginale i jakoś damy
    radę ..;-)

  • 149. Data: 2009-05-18 17:12:20
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 17 May 2009 23:22:23 +0200, Liwiusz wrote:

    > Bo sprzątaczka to się ceni, a do pracy w banku itp. idą ci, którzy
    > nic innego nie potrafią.

    E tam, to tylko taka aluzja była do posta:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/9
    9ab291c3b5884a7
    z wątku:
    http://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/brows
    e_thread/thread/eb7a8420dfdb2739/99ab291c3b5884a7?#9
    9ab291c3b5884a7

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 150. Data: 2009-05-18 18:26:14
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > IMHO bardzo kiepska. Przy tych kwotach nie można nawet myśleć o
    > wcześniejszym spłaceniu, czy odłożeniu jakiejś kwoty. W rezultacie
    > jak chociaż jednej osobie powinie się noga i straci pracę (a mówimy o
    > okresie 30-40 letnim), to rodzina może znaleźć się w solidnych
    > kłopotach.

    Ale czy aby na pewno wiekszych klopotach, niz mieszkajac w wynajmowanym
    lokalu?

    O eksmisje trudno, rynek mieszkan jest dosc plynny, wiec w najgorszym
    przypadku mozna sie go pozbyc i odzyskac splacony juz kapital (przy
    zalozeniu niezmiennych cen, a nie zamierzam spekulowac czy jest drogo,
    czy tanio :). Na sile to mozna sie przeprowadzic do
    mniejszego/rodzicow/pod most (cokolwiek zrobilyby te same osoby po
    utracie dochodow mieszkajac na wynajetym) a wieksze oddac w najem.
    Mozna tez dorobic po godzinach (caly czas mowimy o 8h etacie) albo
    optymalizowac wydatki i odkladac 200 miesiecznie, co po kilku latach da
    przyzwoity margines bezpieczenstwa. Mozna tez odkladac przed kupnem,
    zapozyczyc sie na 100% a oszczednosci kisic na czarna godzine. Nie
    rozwazam przypadku calkowitego braku oszczednosci, bo to nierozsadne.

    Tak, wiem, ze pechowiec moze stracic prace natychmiast po zaciagnieciu
    kredytu, ale jak ktos ma pecha to sobie zlamie reke przy podcieraniu
    d..y...

    Wieslaw