  • 161. Data: 2009-05-18 23:11:22
    Temat: Re: wkurzajace weekendowe przerwy w autoryzacji kart
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > No jasne, a jak trzeba coś zrobić w pracy to należy powiedzieć
    > "pie*dolę, nie robię bo mój czas się skończył". Nie każdy ma w pracy
    > relację typu "pracodawcą to mój wróg" i nie każdy traktuje pracę jako
    > karę. Trzeba zrozumieć, że jeśli jest coś do zrobienia to się to robi.
    > Z drugiej strony jak mam coś do załatwienia w urzędzie to idę
    > załatwiać i nikt z tego powodu krzywo nie patrzy.

    No jasne, siedzisz w pracy po XX godzin, moze jeszcze za 1500 zl na
    reke. Bo "jest cos do zrobienia".

    Zawsze jest cos do zrobienia. Jutro takze jest dzien. Jesli cos nie moze
    poczekac do jutra, to jest to sytuacja nadzwyczajna. Jesli takich jest
    wiecej, to znaczy, ze trzeba zatrudnic wiecej pracownikow. Nie ma to nic
    wspolnego z kara.

    Wiesz ze przemeczony pracownik pracuje mniej wydajnie? Wiesz co to sa
    "nadgodziny" albo np. "kontrola", "BHP" itd? Zemsta pracownika? Utrata
    cennego pracownika?
    Po co wlasciwie pracodawca mialby chciec od pracownika ciaglej pracy
    dluzszej niz 8h/dobe to nie wiem. Jesli chce w taki sposob
    "zaoszczedzic" - wspolczuje obu stronom.

    Owszem, takie rzeczy maja miejsce przy "nienormowanym czasie pracy".
    Ale to raczej niekoniecznie za 2500-3000 zl/miesiecznie, i raczej nie
    dodajac 2 godziny (*2?) na dojazd dziennie, i nie jest to stala
    sytuacja (raz pracuje sie dluzej, innym razem krocej).

    > W pewien letni piątek z centrum do Janek jechałem ok. 2,5h.

    A ja do Zakopanego ponad 5 godzin. I co z tego - Janki raczej nie leza
    w centrum Warszawy (dla niezorientowanych, to kolejna po Raszynie
    miejscowosc za Warszawa).

    Znajomi kupili minimalnie za Jankami dzialke, 50+ arow. Myslisz ze ile
    ona kosztowala i na ile lat brali kredyt? Tego nie mozna porownywac
    z cenami w centrum.

    > 15-20 minut to jest czas nierealny, chyba że ktoś mieszka 2 metry od
    > przystanku, do pracy ma 5 metrów z przystanku i do tego jedzie całe 3
    > przystanki.

    Przyznaje ze nie jestem ekspertem od przystankow, ale samochodem
    typowo dojezdzam z domu do np. srodmiescia w kwadrans. Kilka km tylko,
    nie mieszkam w Jankach.

    > Jedna osoba może pracować w późniejszych godzinach 10-18 albo np. musi
    > w pracy wyjeżdżać poza miasto itp. itd.

    Oczywiscie, moze sie tak niekorzystnie zlozyc, ze obie osoby pracuja
    10-18, nie maja rodzicow, ktorzy mogliby odebrac dzieci z przedszkola,
    itd itd. Ale taki zbieg okolicznosci nie jest jednak typowy, nie?

    > Rozumiem, że pieczywo, wędlinę, warzywa/owoce też należy kupować raz
    > na tydzień ?

    Ja tak robie. Nie dlatego ze akurat pracuje na 10 etatow, tylko po
    prostu robienie zakupow nie jest moim hobby. Pieczywo moge kupic
    w okolicy, 5 minut. Z wedlina to jest akurat taki problem, ze musi ona
    byc w sklepie. Roznie to bywa. Mam na szczescie kilka wariantow, zwykle
    uda sie kupic cos z sensem.

    > Jak się skończy cukier albo mąką lub proszek do prania to
    > "sory zakupy robimy w weekend" ?

    Dlaczego mialby sie skonczyc? Takie rzeczy, wbrew pozorom, da sie
    przewidziec. Te produkty nie maja "przydatnosci do spozycia" w ciagu
    2 tygodni.
    W sklepie w okolicy, wbrew pozorom, maja takze proszek do prania i make.
    Nigdy nie kupowalem tego u nich, ale cos tam maja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 162. Data: 2009-05-19 18:07:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 18 May 2009 15:40:57 +0200, Mithos <f...@a...pl> wklepał(-a):

    >Teraz kupno mieszkania przez młode małżeństwo jest możliwe jedynie na
    >kredyt (kto ma 500 tyś PLN w gotówce? - przecież tyle kosztują dwa
    >pokoje w bloku), który będzie niczym pętla na szyi przez najbliższe
    >kilkanaście lat.

    Nie mówmy o patologiach. Teraz ceny już spadły, mam tu na półce np. parę ofert z
    Poznania, gdzie cena nowego mieszkania za m2 jest ok. 5000 brutto. Pod Poznaniem
    w Swarzędzu - 4000-4500.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 163. Data: 2009-05-19 19:06:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Sławomir Szyszło" news:guv3ik.3ls.1@slaszyszCIACHTO.list.pl

> [...]
    ofert z
    > Poznania, gdzie cena nowego mieszkania za m2 jest ok. 5000 brutto. Pod

    Ale to co cały czas są ceny zaporowe, dla przeciętnego Polaka.
    Wziąć kredyt to jedno. Spłacać go to drugie, a urządzenie (nawet skromne)
    mieszkania i normalne życie za co?

  • 164. Data: 2009-05-19 20:02:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sławomir Szyszło pisze:
    > Nie mówmy o patologiach. Teraz ceny już spadły, mam tu na półce np. parę ofert z
    > Poznania, gdzie cena nowego mieszkania za m2 jest ok. 5000 brutto. Pod Poznaniem
    > w Swarzędzu - 4000-4500.

    W Warszawie nadal ceny z du*y :)

    --
    Mithos

  • 165. Data: 2009-05-19 20:57:54
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Valdi.Pavlack wrote:
    > "Sławomir Szyszło" news:guv3ik.3ls.1@slaszyszCIACHTO.list.pl

    > ofert z
    > Poznaniem
    >
    > Ale to co cały czas są ceny zaporowe, dla przeciętnego Polaka.

    No tak, tylko miejsca na spadek niewiele. Wg GUS naklady na 1m2
    mieszkania w PL to 3631 (grunt + nieruchomosc) w Q4 2008. Doliczajac
    koszty sprzedazy i marze wychodzi niewiele mniej od tych 5kpln.
    Zarabiamy mniej niz na zachodzie, ale cegly i dzwigi kosztuja pi razy
    drzwi tyle samo wszedzie (pomijajac krotki okres, kiedy oplacalo sie
    importowac porothermy z Niemiec).

    Co to znaczy przecietny Polak?

    a) ma etat w budzetowce, oficjalnie 1500 na reke, ale 13 i 14 pensje,
    dodatek mundurowy, deputat, premie i nagrode za udupienie obywatela?
    b) ma wlasna dzialalnosc, w papierach od 10 lat na stracie, ale wciaz
    zyje? ;)
    c) pracuje w Biedronce, czasami polozy kafelki po godzinach w szarej strefie
    d) siedzi na bezrobociu
    e) ma etat w korporacji, nie do konca wie co robi, ale bierze 5 srednich
    krajowych
    f) moze para studentow, on pisze w pehapie na umowy zlecenie, ona na
    czarno opiekuje sie dziecmi za 2kpln/miesiac?
    i) siedzi na wczesniej emeryturze i dorabia na dwoch etatach
    "pracownikow ochrony"
    h) ... inne opcje
    i) zarabia 3100 czy ile tam GUS teraz podaje

    > Wziąć
    > kredyt to jedno. Spłacać go to drugie, a urządzenie (nawet skromne)
    > mieszkania i normalne życie za co?

    Nikt nie musi sie zarzynac kredytem ponad miare... 100m2 nie dla
    kazdego. Dom murowany, podpiwniczony na polhektarowej dzialce tez. Ja
    mam taki przelicznik, ze rata powinna byc taka, zeby dodatkowe 20-30%
    tej raty co miesiac odkladac na "bezpiecznik". Tyle jest mniej wiecej
    narzutu na wynajmie (oszacowanie wlasne), wiec jak kogos stac na
    wynajem, to przy odpowiedniej dyscyplinie moze placic rate i odkladac
    oszczednosci.

    Wieslaw

  • 166. Data: 2009-05-19 21:16:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wwieslaw pisze:
    > e) ma etat w korporacji, nie do konca wie co robi, ale bierze 5 srednich
    > krajowych

    To jest piękne stwierdzenie, w dodatku bardzo prawdziwe.

    Zresztą cały ten przekrój statystycznych polaków jest mistrzowski ;)

    --
    Mithos

  • 167. Data: 2009-05-19 21:27:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 19 Maj, 16:57, Wwieslaw <u...@o...pl> wrote:

> [...]
    > "pracownikow ochrony"
    > h) ... inne opcje
    > i) zarabia 3100 czy ile tam GUS teraz podaje

    Bardzo ciekawe zestawienie. I bardzo ksztalcace!

  • 168. Data: 2009-05-19 22:01:07
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    bradley.st wrote:

    > Bardzo ciekawe zestawienie. I bardzo ksztalcace!

    Ja moglbym tak ciagnac i ciagnac... Znam nawet kobiete, ktora sie cale
    zycie nie skalala praca, ciagnac kase i pomoc rzeczowa z urzedu pracy,
    osrodka pomocy spolecznej, bezposrednio z gminy i cholera wie skad
    jeszcze. Na jedzenie, Canal+, wegiel i telefon komorkowy zawsze miala...
    Ale pisac podania tez zapewne trzeba umiec. A narzekac to potrafimy od
    urodzenia ;)

    Wieslaw

  • 169. Data: 2009-05-20 08:56:18
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    > Po prosu w godzinach 23-6 albo śpię albo płacę gotówką (za co można
    > wtedy płacić ? za drinka ?)

    Za paliwo na stacji. Mnie sie zdarzyla taka niespodzianka, jechalem po 23 i nie
    dalo sie zaplacic, dobrze ze byla to stacja samoobslugowa wiec problem wystapil
    przed tankowaniem. Na zwyklej stacji okazalo by sie to przy kasie, a nie mialbym
    tak duzej kwoty zeby zaplacic gotowka bo zwykle tankuje do pelna jak juz jest
    malo w baku.

  • 170. Data: 2009-05-20 09:11:13

    On 20 Maj, 10:56, "xXx" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tak duzej kwoty zeby zaplacic gotowka bo zwykle tankuje do pelna jak juz jest

    To sa godziny i dni "imprezowe" - tak przy okazji.
    Taki mbank to bank reklamowany jako dla "mlodych".

    Impreza w trakcie, lub sie konczy i czas poprosic kelnera i zaplacic ,
    a tutaj zonk z karta...