eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiwkurzylem sie niezle... (Citibank)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 21. Data: 2003-10-11 21:09:12
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bm9hh3$9hp$1@atlantis.news.tpi.pl,
    SP9LWH napisał:

    > To już jest czepianie się .
    > Banki różnią się momentem poboru prowizji.
    > Za idiotę należy uważać kogoś, kto wybiera się na duże zakupy,
    > wiedząc, że na koncie ma dostępne saldo poniżej 100zł;-(

    Skąd wziąłeś informację, że saldo na koncie było niższe niż 100 zł?

    > A jego "otwarcie ryja" zamiast POKORY może być tylko napiętnowane:-(

    Pokorę to powinien wykazać bank, a nie klient!
    Bo to bank przekroczył limit pobierając prowizję z konta klienta, również to
    bank uniemożliwił klientowi dysponowanie jego własnymi środkami posiadanymi
    na koncie.

    > Takim polakom myśleć nie kazano:-(

    To chyba u Ciebie coś nie tak z myśleniem.

    --

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)



  • 22. Data: 2003-10-11 21:24:21
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 11 Oct 2003 22:56:21 +0200, Piotr <p...@c...cz> napisał:

    >> KAŻDY BANK zablokuje ci konto po przekroczeniu dostępnego salda.
    >> Pretensje miej do SWOJEJ niefrasobliwości, a nie do banku
    > No nie kazdy.... Np. Fortis zaksięguje to na rachunku zaleglych prowizji,
    > doliczy oplate karna i tyle... w momencie pojawienia sie srodkow na
    > rachunku przeksieguje i tyle... Ew. gdy sytuacja sie utrzymuje przez 2 -
    > 3 dni
    > poinformuja telefonicznie o sytuacji i poprosza o wplate... Nie ma
    > zadnych blokad "z automatu", niespodzianek, itp...
    >

    Nie tylko, VW np. oplate roczna za token pobral z miesiecznym opoznieniem,
    bo dopiero wtedy pojawily sie na koncie pieniadze. A i w rzypadku VW i
    Fortisa zadnych dodatkowych oplat karnych nie zaobserwowalem.


    > No ale coz wymagac od Citi...
    >

    tez wydaje mi sie, ze to jest dziwne. Faktem jest, ze w Citi nie mialem
    nigdy stanu konta wyrazajacego sie ujemnym stanem srodkow dostepnych :-),
    ale z zasilaniem czasem byly problemy. ZAWSZE pierwszym krokiem Citi byla
    rozmowa telefoniczna, blokada w terminie pozniejszym.

    M.


  • 23. Data: 2003-10-11 21:24:24
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/11/2003 11:09 PM, Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:

    > Skąd wziąłeś informację, że saldo na koncie było niższe niż 100 zł?

    A co to ma za znaczenie czy bylo 100 czy 2zl?

    >>A jego "otwarcie ryja" zamiast POKORY może być tylko napiętnowane:-(
    > Pokorę to powinien wykazać bank, a nie klient!

    Tzn?

    > Bo to bank przekroczył limit pobierając prowizję z konta klienta,

    Jesli saldo bylo 0zl, to nie pobral oplaty, jesli bylo wieksze, to
    pobral tak, zeby saldo nie zeszlo ponizej 0zl (chyba ze byla to
    prowizja za wyplate z obcego ATM)

    > również to
    > bank uniemożliwił klientowi dysponowanie jego własnymi środkami posiadanymi
    > na koncie.

    Chwila, jak mila na koncie przykladowo 400zl na oplaty i w tym dniu
    pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina banku ?

    >>Takim polakom myśleć nie kazano:-(
    > To chyba u Ciebie coś nie tak z myśleniem.

    Napisze jeszcze raz, system nie pobierze oplaty za
    konto/karte/citiphone jesli saldo wynosi 0zl...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105
    GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+


  • 24. Data: 2003-10-11 22:21:21
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    W wiadomości news:bm9sei$ovi$1@absinth.dialog.net.pl,
    Marcin Nowakowski napisał:

    >> Skąd wziąłeś informację, że saldo na koncie było niższe niż 100 zł?
    >
    > A co to ma za znaczenie czy bylo 100 czy 2zl?

    Przecież nie ja tę kwotę wymyśliłem :)

    > Chwila, jak mila na koncie przykladowo 400zl na oplaty i w tym dniu
    > pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    > pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina
    > banku ?

    Taka, że system komputerowy nie przewidywał takiej ewentualności, że
    obciążenie może wpłynąc ze zwłoką, już po pobraniu przez bank opłaty za
    prowadzenie r-ku. Jeśli takiej ewentualności nie przewidzieli twórcy
    systemu, to jak można wymagać, aby taką ewentualność przewidział klient?
    W tym momencie musimy sobie zadać brutalne pytanie:
    Tabakiera dla nosa, czy nos dla tabakiery?
    A już żadnych wątpliwości nie ma odnośnie tego, że bank uniemożliwił
    klientowi korzystanie z jego pieniędzy, po wpłynięciu na konto wypłaty z
    tytułu wynagrodzenia. Tutaj dla banku nie ma już żadnego wytłumaczenia.
    Gdyby mnie się przydarzyła podobna sytuacja, to taki bank już nigdy więcej
    nawet nie powąchałby mojej złotówki.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)



  • 25. Data: 2003-10-11 23:11:10
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Marcin Nowakowski" <m...@i...usunto.pl> wrote in message
    news:bm9sei$ovi$1@absinth.dialog.net.pl...
    > On 10/11/2003 11:09 PM, Użytkownik Krzysztof K. Maj napisał:
    > Chwila, jak mila na koncie przykladowo 400zl na oplaty i w tym dniu
    > pobral bank prowizje za prowadzenie rachunku (powiedzmy 9zl), przez co
    > pozostalo 391zl i to nie starczylo na oplaty, to jaka tu jest wina banku ?

    O ile dobrze zrozumiałem historię PENTA to kolejność była taka:
    1. przekroczenie limitu
    2. blokada konta
    3. zasilenie rachunku (saldo znacznie większe od zera - na tyle większe że
    PENT nie spodziewał sie problemów przy zakupach)
    4. zakupy

    Problem polega na tym, że Bank nie poinformował PENTa o wystapieniu pkt. 2 -
    co bądźmy szczerzy mógł zrobić bez problemu mając na uwadze znaczenie tej
    informacji dla klienta.

    Pozdrawiam
    Grzegorz



  • 26. Data: 2003-10-11 23:21:58
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:bm9k23$oqu$1@news.onet.pl...
    > Marcin Nowakowski wrote:
    > >> Natomiast glupie jest, ze nie mozna w weekend odblokowac, tylko
    > >> trzeba czekac do poniedzialku.
    > >
    > > Mozna - hint: CitiPhone
    > >
    > > P.S.
    > > ;->
    >
    > :) He, he. Co wiedza to wiedza ;) Ale o kogo chodzilo, ze pracuja do 17 w
    > patek? ;)

    Racja - tym bardziej, że PENT mógł trafić na jakiegoś "świeżaka" (co przy
    takie rotacji w CitiPhone nie jest to problemem), i ten ktoś nie wiedząc co
    robić po prostu coś tam ściemnił.

    Pozdrawiam
    GOL



  • 27. Data: 2003-10-12 04:15:46
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik GOL napisał:
    >
    > O ile dobrze zrozumiałem historię PENTA to kolejność była taka:
    > 1. przekroczenie limitu
    > 2. blokada konta
    > 3. zasilenie rachunku (saldo znacznie większe od zera - na tyle większe że
    > PENT nie spodziewał sie problemów przy zakupach)
    > 4. zakupy
    >
    > Problem polega na tym, że Bank nie poinformował PENTa o wystapieniu pkt. 2 -
    > co bądźmy szczerzy mógł zrobić bez problemu mając na uwadze znaczenie tej
    > informacji dla klienta.
    >

    Aż sobie poczytałem regulamin Citikonta. I co? I nie ma w nim czegoś
    takiego jak blokada rachunku!. Czyli Citi falandyzuje. Bo mamy tam:
    "§ 6. Linia kredytowa w Koncie Osobistym
    [...]
    5. Klient, któremu przyznano limit, zobowiązany jest do regularnych
    comiesięcznych przelewów dochodów na Konto Osobiste, w każdym
    okresie rozliczeniowym określonym zgodnie z ust. 16, których rodzaj i
    wysokość zostały okreslone w umowie o Linię kredytową w Koncie
    Osobistym. [...]
    6. Bank ma prawo jednostronnego obniżenia lub cofnięcia Limitu,
    informując niezwłocznie o dokonanej zmianie Klienta, w następujących
    przypadkach:
    a) obniżenia lub utraty zdolności kredytowej Klienta w ocenie Banku,
    b) naruszenia postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym
    lub Regulaminu.
    [...]
    8. Klient jest zobowiązany do kontrolowania salda swojego zadłużenia
    wobec Banku.
    9. Klient jest zobowiązany do nieprzekraczania wysokości przyznanego
    Limitu. W przypadku przekroczenia przyznanego Limitu Klient jest
    zobowiązany natychmiastowo spłacić kwotę przekroczenia wraz
    z naliczonymi odsetkami oraz opłatami i prowizjami w wysokości
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji. Dokonanie spłaty nie wyłącza
    możliwości skorzystania przez Bank z uprawnień przewidzianych
    w umowie Linii kredytowej w Koncie Osobistym, włącznie z możliwością
    jej wypowiedzenia.
    [...]
    18. Bankowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o Linię
    kredytową w Koncie Osobistym w przypadku stwierdzenia:
    a) naruszenia przez Klienta obowiązuja`cych przepisów prawa,
    postanowień umowy Linii kredytowej w Koncie Osobistym,
    b) pogorszenia zdolności kredytowej Klienta.
    określonej w Tabeli Opłat i Prowizji."

    Pewne jest to, że klient nie dotrzymał p. 8 regulaminu. Nie wiem co
    zawiera umowa, ale jeśli tam też nie ma delegacji dla banku do
    zablokowania konta w przypadku zejścia dostępnych środków poniżej zera,
    to bank złamał postanowienia umowy z klientem; bo zgodnie z regulaminem
    miał prawo do: naliczenia słonych opłat (jak to w przypadku Citi) i ew.
    wypowiedzenia umowy. Z tego co wiemy umowy nie wypowiedział (chyba, że
    wypowiedzenie idzie pocztą), czyli w przypadku poniesienia przez Penta
    wymiernych i dających się udowodnić strat można powalczyć o ich
    naprawienie (pod warunkiem, że relacja Penta jest rzetelna).

    pzdr

    Tomek


    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl


  • 28. Data: 2003-10-12 09:29:49
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik pento napisał:

    > - zamierzam sie wypiac na Citibank i przeniesc do innego banku, ale czy
    > jest jakis normalny???
    > Poza tym zalezy mi na utrzymaniu przywilejow, ktore zdobylem w Citibank
    > majac tam konto od 3 lat: linia kredytowa, darmowe przelewy z www,
    > niewysoka oplata, dostep przez internet, telefon, darmowy Euronet itd.
    > Gdzie moge dostac takie warunki????

    W Millenium wielokrotnie udawalo mi sie przekroczyc limit przyznanej
    linii kredytowej (oplaty pobierali z reguly przed wplywem wynagrodzenia
    na konto). Nigdy nie zablokowali mi konta. Kasa przychodzila i byla od
    razu dostepna.

    Kiedys za BG bylo tak, ze gdy przekroczylo sie limit debetu (nie linii
    kredytowej, to inny produkt), to bank ten debet blokowal i zeby go
    odblokowac trzeba bylo wyzerowac saldo rachunku. Nie wiem jak jest
    teraz, bo z linii kredytowej korzystam kilka lat i debet mnie nie
    interesuje (moze juz wogole takiego czegos nie ma?).

    Bartol


  • 29. Data: 2003-10-12 12:32:22
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message
    news:3F88D5C1.3090100@poczta.fm...
    > Aż sobie poczytałem regulamin Citikonta. I co? I nie ma w nim czegoś
    > takiego jak blokada rachunku!. Czyli Citi falandyzuje.
    > Pewne jest to, że klient nie dotrzymał p. 8 regulaminu. Nie wiem co
    > zawiera umowa, ale jeśli tam też nie ma delegacji dla banku do
    > zablokowania konta w przypadku zejścia dostępnych środków poniżej zera,
    > to bank złamał postanowienia umowy z klientem; bo zgodnie z regulaminem
    > miał prawo do: naliczenia słonych opłat (jak to w przypadku Citi) i ew.
    > wypowiedzenia umowy. Z tego co wiemy umowy nie wypowiedział (chyba, że
    > wypowiedzenie idzie pocztą), czyli w przypadku poniesienia przez Penta
    > wymiernych i dających się udowodnić strat można powalczyć o ich
    > naprawienie (pod warunkiem, że relacja Penta jest rzetelna).
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek

    Jak jeszcze miałem rachunek w CITI to pamiętam, że przekroczenie limitu
    spowodowało naliczenie 50 PLN kary i telefon z pytaniem kiedy to spłacę. Nie
    czytałem nowego regulaminu (pewnie masz rację co do punktów o których
    piszesz), ale żeby mieć pewność PENTO powinien poprosić o informację który
    punkt regulaminu spowodował zablokowanie jego rachunku.

    Pozdrawiam
    GOL



  • 30. Data: 2003-10-12 14:31:29
    Temat: Re: wkurzylem sie niezle... (Citibank)
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>


    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:bm9iau$l49$1@news.onet.pl...
    > Kasa juz byla, tylko konto zablokowane ;)

    Ale nie zaksięgowana, bo wpłynęła zbyt późno:-(


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1