  • 241. Data: 2009-12-20 16:15:05
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-20 17:02, MattS wrote:

    > Taki komentarz na boku, mam krewnego, który ma dość pogmatwaną historię
    > życia.
    > Po wielu, wielu latach wrócił do Polski, bez jakichkolwiek dokumentów,
    > nigdzie się nie zameldował i zrobił sobie dowód osobisty bez adresu. W
    > dowodzie nie ma jakiegokolwiek adresu. Aby było na temat - z usług
    > bankowych korzysta.

    Kiedyś widziałem w telewizji program o człowieku, który mieszkał w
    schronisku dla bezdomnych i nie posiadał adresu zameldowania. Pamiętam,
    że miał z tego powodu różne problemy podczas załatwiania spraw
    urzędowych. Chyba pierwszą przeszkodą było dla niego wyrobienie nowego
    dowodu osobistego, ponieważ urzędnicy nie wiedzieli, że można nie
    poiadać adresu zameldowania. Więcej nie pamiętam.

    Ciekawe, czy łatwo się żyje bez adresu zameldowania... A swoją drogą,
    czy można się wymeldować z mieszkania, którego się jest właścicielem i
    kazać sobie zrobić nowy dowód bez adresu zameldowania?

  • 242. Data: 2009-12-20 16:25:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe, czy łatwo się żyje bez adresu zameldowania... A swoją drogą, czy
    > można się wymeldować z mieszkania, którego się jest właścicielem i kazać
    > sobie zrobić nowy dowód bez adresu zameldowania?

    Ja nie posiadam żadnego adresu zameldowania od około 2004 roku, a stałego od
    około 2000. Jedyna niedogodność jakiej doświadczyłem wystąpiła przy
    wyrabianiu polskiego paszportu. Chciałem w Krakowie, a bez adresu
    zameldowania musiałbym w Warszawie. Zameldowałem się zatem na 1 dzień na
    terenie województwa małopolskiego i tyle.

    Innych niedogodności nie stwierdziłem ale ja generalnie olewam różne
    kwestie, nie przerejestrowywuję samochodów, nie uaktualniam danych, do
    obowiązkowych polis OC podaję adres zameldowania brany "z czapki" itp. Przy
    tego rodzaju kwestiach można by się być może spodziewać jakichś drobnych
    niedogodności ze strony polskich urzędników, gdyby traktować je na poważnie.

    W każdym razie w kwestiach biznesowych, brak adresu zameldowania raczej w
    niczym nie przeszkadza.

  • 243. Data: 2009-12-20 16:42:23
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 17:25, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > W każdym razie w kwestiach biznesowych, brak adresu zameldowania raczej w
    > niczym nie przeszkadza.

    A jeśli ktos Cię pozwie do sądu gospodarczego, a Ty z braku adresu,
    lub całego mnóstwa adresów do doręczeń, nawet nie będziesz o tym
    wiedział ? Tam brak odpowiedzi na pozew jest równoznaczny z uznaniem
    powództwa. Można przegrać sprawę i o tym nie wiedzieć...

  • 244. Data: 2009-12-20 16:52:05
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    6g2000yqc.googlegroups.com...

> [...]
    > wiedział ? Tam brak odpowiedzi na pozew jest równoznaczny z uznaniem
    > powództwa. Można przegrać sprawę i o tym nie wiedzieć...

    Mam wrażenie, że w takim przypadku mógłbym skutecznie wystąpić o
    przywrócenie terminu na złożenie sprzeciwu. Choć naturalnie nie jestem tego
    pewien i do tego nie wyobrażam sobie w jakiej sytuacji chciałbym to zrobić,
    bo przecież ewentualna egzekucja sądowa nie ma szans być skuteczną, jeśli
    powód poda jakiś adres z kosmosu jako mój adres. Działalności gospodarczej
    jako osoba fizyczna nie prowadzę, o ile pozwanym byłaby osoba prawna,
    istnienie bądź nie mojego adresu nie powinno niczego szczególnego powodować.

  • 245. Data: 2009-12-20 17:17:39
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 17:52, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > istnienie bądź nie mojego adresu nie powinno niczego szczególnego powodować.

    Z przywróceniem terminu problem, bo na ogół pisma przychodzą na adres
    rejestrowy przedsiębiorcy. Chyba, że podasz inny adres do doręczeń,
    ale on też musi wynikac z rejestru, albo przynajmniej jakiegos zapisu
    umowy itp. Sąd gospodarczy bardzo rzadko przywraca terminy, wymagając
    od przedsiebiorcy tzw. nalezytej staranności, także w przypadku adresu
    do doręczeń i jego aktualizacji. Wielu się na to nacina, porzuca
    spółki z o.o., których byli prezesami i za dziesięć lat przeżywają
    siurpryzę w postaci wizyty komornika z wyrokiem stwierdzającym ich
    odpowiedzialność za długi kierowanej przez nich spółki. Jeśli
    wierzyciel jest odpowiednio cierpliwy, może taką porzuconą spółkę
    pozwać o cokolwiek, np. utracone korzyści, wyrok zapada, po pięciu
    latach w sprawach gospodarczych nie ma możliwości wnowienia
    postępowania, zatem prawomocny wyrok sądu jest nie do wzruszenia.
    Potem pozywa na szabelki byłych członków zarządu i ci są w głębokiej
    D...

    Lubię Cię i mam nadzieję, że również od opisanej wyżej strony Twoje
    biznesy są bezpieczne..;-) Paroma dłużnikami, którzy dziesięć lat temu
    śmiali mi się w twarz, dzisiaj zajmuje się kolega ze studiów -
    komornik.

  • 246. Data: 2009-12-20 17:37:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Nie sądzę aby "moje biznesy" były w pełni zabezpieczone przed zagraniami
    opisanymi przez Ciebie, choć naturalnie tak banalnych nieostrożności jak
    zostawienie samopas niezlikwidowanej spółki, w której byłem w zarządzie nie
    popełniam. Z tego co napisałeś (brak możliwości wznowienia postępowania po 5
    latach, co dla mnie samo z siebie jest kuriozum) nie da się chyba za bardzo
    przed czymś takim oraz modyfikacjami takich działań w pełni zabezpieczyć.

    Miejmy nadzieję, że wystarczającym zabezpieczeniem okaże się po prostu
    regulowanie własnych zobowiązań wobec partnerów w obrocie gospodarczym. A
    gdyby trafił się rzeczywiście jakiś kombinator, który chciałby w podobny
    sposób usiłować coś wyłudzać, to mam też bardzo dobrego przyjaciela -
    Sieriożę i jego kolegów, którzy w takiej skrajnej sytuacji zapewne mogliby
    pomóc. ;-)

  • 247. Data: 2009-12-20 17:54:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 16:15, Michal_Ko wrote:

    > W sumie dziwna sprawa. Korzystam z najzwyklejszego thunderbirda.

    Bo dla kogos prawidlowe skonfigurowanie czytnika jest zbyt trudne.

    Nie, ty nie jestes ta osoba.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 248. Data: 2009-12-20 18:02:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 16:17, pmlb wrote:

    > W Holandi darmowe, w niemczech darmowe w szwecji darmowe.

    Skad masz te informacje? Bo kolejny raz popisujesz sie kompletna
    nieznajomoscia tematu.

    W Niemczech czy w Holandii sa jak najbardziej konta platne, czy
    uzalezniajace platnosci np. od przelewu pensji na konto, minimalnych
    wplywow miesiecznych czy wieku (np. bezplatne do 18 czy 21 roku zycia).

    Ba, wiele osob nie ma pojecia, ze sa konta, za ktore nie trzeba placic
    (najbardziej popularne, rozmaite "Sparkasse", to w zasadzie odpowiednik
    polskiego PKO BP, jesli chodzi o cene prowadzenia konta).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 249. Data: 2009-12-20 18:03:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 18:37, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > sposób usiłować coś wyłudzać, to mam też bardzo dobrego przyjaciela -
    > Sieriożę i jego kolegów, którzy w takiej skrajnej sytuacji zapewne mogliby

    Z tym kombinowaniem to oczywiście ekstremalna sprawa, ja się za to nie
    brałem, moje wierzytelności były rzeczywiste, a nie urojone, nie
    korzystałem takze nigdy z usług "sierioży", raz z uwagi na paragraf
    karny, dwa, że nigdy do końca nie można być pewnym lojalości takiego
    pomocnika.

    Co do zabezpieczenia - czasem wystarczy po prostu odbierać
    korespondencję z adresu widniejącego w KRS, by trzymać rękę na pulsie,
    a w razie potrzeby - zakrzyknąć : Zgroza ! I spuścić ze smyczy psy
    wojny..;-)

  • 250. Data: 2009-12-20 18:18:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]
    > korzystałem takze nigdy z usług "sierioży", raz z uwagi na paragraf
    > karny, dwa, że nigdy do końca nie można być pewnym lojalości takiego

    Nie no jasne. Ale od razu przyszło mi do głowy, że jeśli działa zasada z
    niemożnością wznowienia postępowania, może to być użyte do celowych wyłudzeń
    poprzez generowanie rzekomych wierzytelności. Nigdy nic w tym rodzaju mnie
    nie spotkało, ale gdyby spotkało raczej wolałbym odwołać się do Sierioży niż
    przechodzić jakąś gehennę zapewne do ETS po drodze zahaczając o ETPC.

> [...]
    > korespondencję z adresu widniejącego w KRS, by trzymać rękę na pulsie,
    > a w razie potrzeby - zakrzyknąć : Zgroza ! I spuścić ze smyczy psy

    Rozumiem. Tylko po prostu na starość coraz bardziej mam poglądy zbliżone do
    czystego anarchizmu. :)