  • 51. Data: 2011-11-25 16:54:38
    Temat: Re: http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10703499,Nadzor_grozi_sankcjami_bankom_oferujacym_lokaty_antypodatkowe_.html
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Lis, 17:31, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Jakby byla rezerwa pelna, to po prostu depozyty bylyby oprocentowane
    > ujemnie lub trzeba by za nie uiscic cos w rodzaju oplaty miesiecznej, i
    > problem sam by sie rozwiazal.

    To by wzrosla sprzedaz sejfow :). Po co placic bankowi nie wiedzac czy
    uda sie wyjac kase, jak mozna miec ja pod reka? ;). Hehe... dla osob
    prowadzacych dzialalnosc gospodarcza bylaby jeszcze jedna zaleta...
    odliczenia calego VAT od zakupu bankowozu, bo dlaczego nie trzymac
    kasy w sejfie swojego Lexusa ;)...

    Zastanawiam sie co bedzie dla mnie najatrakcyjniejsze jak nie bedzie
    mozna uniknac podatku... Doszedlem do wniosku, ze moze byc tak, ze
    kase trzymam na koncie 0%, ale bank w zaleznosci od aktywow (byloby
    fajnie gdyby tez wydatkow) wyplacal mi kase za sprzedaz premiowa :).
    Taki model ma chyba obecnie tylko Toyota Bank, ale moze inne banki tez
    pojda ta dobra droga :). Ubezpieczenia na zycie i dozycie jakos nie
    bardzo mnie interesuja....

    MK

  • 52. Data: 2011-11-25 17:37:26
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Mku!

    W piątek, 25 listopada 2011, o godz. 17:54:38, napisałeś na temat:
    "http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,10703499,Nadzo
    r_grozi_sankcjami_bankom_oferujacym_lokaty_antypodat
    kowe_.html"
    MK m...@i...pl, news:68dd9c5e-f69c-4c0f-b42a-3aadab74f811@u6g2000vbg
    .googlegroups.com

    > To by wzrosla sprzedaz sejfow :). Po co placic bankowi nie wiedzac czy
    > uda sie wyjac kase, jak mozna miec ja pod reka? ;)

    Byle tylko ona nie była warta tyle co makulatura ;-))

    > Ubezpieczenia na zycie i dozycie jakos nie bardzo mnie interesuja....

    Bo firmy ubezpieczeniowe raczej nie skore do wypłaty odszkodowań...

    --
    Hej!
    TZ

    - Włościanin to człowiek cały porośnięty włosem. -

  • 53. Data: 2011-11-25 22:20:58
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > to dotyczy tylko podatków rozliczanych rocznie, np. PIT. Już choćby
    > VAT czy akcyza się pod ten warunek "nie łapią".

    Tu sytuacja jest nie jednoznaczna, bo pobierany jest miesięcznie, ale nie
    jest ani vatem, akcyzą, a zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób
    fizycznych, który właśnie rocznie jest rozliczany.

  • 54. Data: 2011-11-26 11:50:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Maruda <m...@n...com> wrote on 2011-11-24_21:48

    > Oczywiście, pewno wyjedzie natychmiast, jak mu to "państwo", w tym
    > i Ty odda to, co mu do tej pory zrabowało.
    >
    > A to, ze chujowo się tu żyje jest winą tych, co głosowali na tych,
    > co aktualnie rządzą.

    Sugerujesz, że gdyby głosowali na "nie tych", to byłoby lepiej ?

    witrak()

  • 55. Data: 2011-11-26 12:00:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Rafał <a...@m...invalid> wrote on 2011-11-24_21:43

    > To jest tylko i wyłącznie efekt wepchnięcia swoich miernych ale
    > wiernych ludków na stanowiska. Jakkolwiek by to nie wyglądało,
    > ludzie z nadania PiSu byli kompetentni

    LOL.
    Dalej już nie czytałem...

    witrak()

  • 56. Data: 2011-11-26 12:06:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-11-25_13:18
    > Ciekawe jest też:
    >
    > "Niepokoi nas zjawisko skracania zamiast wydłużania zapadalności
    > depozytów/.../"
    >
    > http://www.ekonomia24.pl/artykul/706245,760026-Beda-
    wytyczne-w-sprawie-bankowych-dywidend.html?p=2

    > Czyżby obawiali się o stabilność systemu rezerwy częściowej (to a
    > propos wątku-flame'u "Lokata w USD - najwyzej oprocentowana")

    Gdzie tam, jaki to flame ?
    Toż tylko jeden na granicy trollowania powtarza w kółko swoje, a
    drugi ? No cóż, pomaga tamtemu się wygłupić... :-)

    witrak()

  • 57. Data: 2011-11-26 12:07:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witrak() <w...@h...com> wrote on 2011-11-26_13:06
> [...]
    > Toż tylko jeden na granicy trollowania powtarza w kółko swoje, a
    > drugi ? No cóż, pomaga tamtemu się wygłupić... :-)

    Sorry, nie zauważyłem, komu odpisuję...
    ;-)

    witrak()

  • 58. Data: 2011-11-28 09:29:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 25 Nov 2011 22:20:58 +0000 (UTC), "Tomasz Opalski"
    <o...@g...pl> wrote:

    >Tu sytuacja jest nie jednoznaczna, bo pobierany jest miesięcznie, ale nie
    >jest ani vatem, akcyzą, a zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób
    >fizycznych, który właśnie rocznie jest rozliczany.

    O ile wiem, nie jest rozliczany rocznie. Pobrany przez bank podatek
    przy każdym naliczeniu oprocentowania nie jest zaliczką, a informacja
    o nim nie jest przecież gromadzona dla każdego klienta z osobna.
    IMHO mylisz się twierdząc, że "podatek Belki" jest rozliczany rocznie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 59. Data: 2011-11-28 09:30:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 25 Nov 2011 17:31:07 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >
    >Jakby byla rezerwa pelna, to po prostu depozyty bylyby oprocentowane
    >ujemnie lub trzeba by za nie uiscic cos w rodzaju oplaty miesiecznej, i

    tak dokładnie by było: płaciłoby się za wygodę codziennych rozliczeń:
    karty, przelewy, może czeki.

    >Kredytow tez by za bardzo by nikt nie udzielal, i kolejny problem z glowy.

    a dlaczego?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 60. Data: 2011-11-28 10:22:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 25 Nov 2011 17:45:10 +0100, "mx" <@m...@o...pl@> wrote:

    >A pier.... zgodnie z prawem to źle, czyli niezgodnie z prawem byłoby OK?

    Zgodnie z prawem to jest tak, żeby MinFin więcej "dostał" :-(
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski