  • 1. Data: 2005-02-25 19:31:28
    Temat: wycofanie przelewu
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Witam!

    Proszę o podpowiedź: czy można wycofać przelew, jeśli doszedł na podany
    numer konta?

    Rzecz polega na tym, że omyłkowo został podany nr konta karty kredytowej -
    przelew zamiast kogoś wzbogacić o gotówkę, pokrył debet na jego karcie :)

    Uważam, ale może to być mylne przekonanie, że w KAŻDEJ sytuacji można
    zareklamować transakcję, bez wdawania się w szczegóły. Tymczasem pracownik
    banku twierdzi, że reklamacja z pewnością zostanie odrzucona.

    Przelew szedł mBank->Citi Bank, jeśli to ma znaczenie.

    Dzięki za wszelkie opinie.

    pozdrawiam,
    Sylwester

  • 2. Data: 2005-02-25 19:35:31
    Temat: Re: wycofanie przelewu
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Sylwester napisał(a):

    > Rzecz polega na tym, że omyłkowo został podany nr konta karty kredytowej
    > - przelew zamiast kogoś wzbogacić o gotówkę, pokrył debet na jego karcie :)

    Bywa...

    > Uważam, ale może to być mylne przekonanie, że w KAŻDEJ sytuacji można
    > zareklamować transakcję, bez wdawania się w szczegóły.

    Zareklamować - owszem, zawsze możesz.

    > Tymczasem
    > pracownik banku twierdzi, że reklamacja z pewnością zostanie odrzucona.

    I ma rację.

    Niby na jakiej podstawie chcesz reklamować i na jakiej podstawie bank
    pownien reklamację uznać?

  • 3. Data: 2005-02-25 20:08:59
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Rzecz polega na tym, że omyłkowo został podany nr konta karty kredytowej -
    > przelew zamiast kogoś wzbogacić o gotówkę, pokrył debet na jego karcie :)

    czyli jednak trafil do tej samej osoby ? no coz jesli to nie miliony, ktore
    bedzie odbieral latami, to chyba nic tragicznego sie nie stalo, choc ciekawe
    skad taka pomylka u osób trzecich - jak znajomosc konta kk dłuznika

    normalnie skladana reklamacja zalezna jest od woli odbiorcy, a jesli oddac
    nie chce - to rozgrywa sie te sprawe juz na drodze sadowej, a nie bankowej

  • 4. Data: 2005-02-25 20:10:20
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Sylwester napisał(a):

    > Proszę o podpowiedź: czy można wycofać przelew, jeśli doszedł na podany
    > numer konta?

    Nie. Nie można. Tak ewentualność jest w poleceniu zapłaty, które można
    wycofać (bodajże do 30 dni), ale to zupełnie coś innego.

    > Uważam, ale może to być mylne przekonanie, że w KAŻDEJ sytuacji można
    > zareklamować transakcję,

    Oczywiście. Tylko w tym przypadku po co?

    > bez wdawania się w szczegóły. Tymczasem
    > pracownik banku twierdzi, że reklamacja z pewnością zostanie odrzucona.

    Reklamacja to proces, w którym wytykasz bankowi (czy ogólnie
    komukolwiek) wykonanie jakiejś usługi niezgodnie z regulaminem czy też
    umową. W tym przypadku nie miało to miejsca. W reklamacji trzeba napisać
    rozsądne jej uzasadnienie. Co chciałbyś napisać w tym przypadku?

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2005-02-25 21:06:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Przelew szedł mBank->Citi Bank, jeśli to ma znaczenie.

    Przelew z karty niech sobie ten czlowiek zrobi... O ile w Citi juz mozna
    robic na dowolny rachunek i traktowane to jest jak bezgotowka.

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-25 23:22:04
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    MarekZ wrote:

    > Przelew z karty niech sobie ten czlowiek zrobi... O ile w Citi juz
    > mozna robic na dowolny rachunek i traktowane to jest jak bezgotowka.

    Gdyby było można - nie byłoby problemu. Ale upewnię się
    jeszcze.

    dzięki
    S.

  • 7. Data: 2005-02-25 23:27:52
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Łukasz Cielecki wrote:

    > Oczywiście. Tylko w tym przypadku po co?

    Przelew był realizowany po to, by odbiorca mógł skorzystać
    z gotówki, nie po to, by pokrył swój debet.

> [...]
    > umową. W tym przypadku nie miało to miejsca. W reklamacji trzeba
    > napisać rozsądne jej uzasadnienie. Co chciałbyś napisać w tym

    Racja, to nie jest typowa reklamacja. Wzystko jest zgodne z umową
    i regulaminami. Ale pieniądze, należące do ich właściciela i tylko
    do właściciela trafiły nie tam, gdzie właściciel sobie życzył. Nie
    tyle dokonuje on reklamacji, ile prosi bank, by pomógł w naprawieniu
    skutków swej pomyłki (potrzebna jest gotówka i tylko gotówka).

    Jeśli bank to zignoruje, jasno zadeklaruje kogo i gdzie ma.

    pozdrawiam,
    S.

  • 8. Data: 2005-02-25 23:33:14
    Od: "Sylwester" <sylwek7@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Krab wrote:

> [...]
    > ktore bedzie odbieral latami, to chyba nic tragicznego sie nie stalo,
    > choc ciekawe skad taka pomylka u osób trzecich - jak znajomosc konta

    To przelew w rodzinie - ktoś chciał poratować bliską osobę
    w sytuacji deficytu GOTÓWKOWEGO a na skutek pomyłki numerów
    kont, podreperował mu debet :)

    Dla mnie, prywatnie, to wyjątkowo dziwne, że nie można
    przesunąć tych środków, czy anulować przelewu...

    pozdrawiam,
    S.

  • 9. Data: 2005-02-25 23:46:10
    Od: "Szczepan Majdański" <m...@f...pl>

    > Proszę o podpowiedź: czy można wycofać przelew, jeśli doszedł na podany
    > numer konta?

    juz nie pamietaj ale tez kiedys reklamowalem/wycofywalem przelew;
    oddali 50zl ale prowizji za przelew juz nie; bank spoldzielczy

  • 10. Data: 2005-02-25 23:49:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Gdyby było można - nie byłoby problemu. Ale upewnię się
    > jeszcze.

    Jakby nawet "nie bylo mozna", to mozna jeszcze liczyc na bezradnosc Citi.
    Czyli na przyklad wpisac nr rachunku tej osoby prywatnej, a jako nazwe
    odbiorcy podac Zaklad Energetyczny, czy jakas tam inna instytucje, gdzie
    Citi pozwala robic przelewy na zasadzie transakcji bezgotowkowych. Przelew
    dotrze, bo znaczenie ma nie nazwa odbiorcy a numer rachunku (chyba ze Citi
    przeprowadza w takich przypadkach jakas ponadstandardowa weryfikacje).

    marekz