  • 51. Data: 2008-04-01 12:09:13
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Slavekk" <s...@g...pl> wrote in message
    news:fsnjvb$fv6$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie na jedno.
    > Umlauty są w podstawowym ASCII 8-bit a polskie nie.

    Nie na jedno, polskie znaki sa w obowiazujacym w naszym kraju alfabecie, a
    umlauty nie.

    pozdr

  • 52. Data: 2008-04-01 13:04:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Slavekk" <s...@g...pl> writes:

    > Umlauty są w podstawowym ASCII 8-bit a polskie nie.

    Nie ma czegos takiego jak "podstawowy ASCII 8-bit". ASCII jest 7-bitowy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2008-04-01 13:08:34
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Z pisze:

    > Nie na jedno, polskie znaki sa w obowiazujacym w naszym kraju alfabecie, a
    > umlauty nie.

    na jedno - w naszym kraju jezyk polski obowiazuje w powszechnie
    stosowanych wyrazach, a w nazwach wlasnych nie.

  • 54. Data: 2008-04-01 13:10:20
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MK pisze:

    > Zapisy ustawowe sa ponad regulaminami i umowami.

    w czym problem? ustawa o ochronie danych osobowych wyrazni reguluje
    wszystkie sporne kwestie. chetnym moge podac wyrok WSA w tej sprawie

    > Tak, sad zajme sie tym po skierowaniu sprawy do sadu. Bank po prostu
    > umowe wypowie, klient ma mozliwosc skierowania sprawy do sadu, a bank
    > bedzie mogl sie powolac na ten zapis.

    a czy moge prosic o informacje, do jakiego sadu mam ewentualna sprawe
    skierowac? i na co niby bank ma sie powolac, bo nie bardzo rozumiem

  • 55. Data: 2008-04-01 13:13:44
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie ma czegos takiego jak "podstawowy ASCII 8-bit". ASCII jest 7-bitowy.

    zgadza sie, ascii jest 7-bit. jednakze istnieja rozszerzenia ascii (np
    osmiobitowe iso-8859 czy dwubajtowe utf-8), w ktorych umlaty sa juz
    obecne. w przypadki iso-8859-1 i 8859-2 nie ma roznic w umlautach, wiec
    nie widze powodu, dla ktorego drukują Ą, ale nie chca drukowac Ü

  • 56. Data: 2008-04-01 13:46:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sarpedon <f...@b...cy> writes:

> [...]
    > obecne. w przypadki iso-8859-1 i 8859-2 nie ma roznic w umlautach,
    > wiec nie widze powodu, dla ktorego drukują Ą, ale nie chca drukowac Ü

    a) nie wiemy czy w ogole uzywaja ISO-8859 albo UTFu jakiegokolwiek.
    b) nie wiemy czy potrafia z klawiatury wpisac "Ü".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2008-04-01 14:18:57
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > a) nie wiemy czy w ogole uzywaja ISO-8859 albo UTFu jakiegokolwiek.

    jak polskie litery wprowadzaja to jaka jeszcze inna opcje moga stosowac?

    > b) nie wiemy czy potrafia z klawiatury wpisac "Ü".

    nie wiemy, ale dla chcacego nic trudnego

  • 58. Data: 2008-04-01 14:48:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sarpedon <f...@b...cy> writes:

    > jak polskie litery wprowadzaja to jaka jeszcze inna opcje moga stosowac?

    Rozmaite, aczkolwiek przyznaje ze czesc z nich zawiera takze umlauty.
    Kiedys bylo tego sporo, niektore firmy wciaz uzywaja jakichs dziwnych
    "wlasnych" kodowan z czasow DOSa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 59. Data: 2008-04-01 15:53:55
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MK wrote:

> [...]
    >
    > Tak, sad zajme sie tym po skierowaniu sprawy do sadu. Bank po prostu
    > umowe wypowie, klient ma mozliwosc skierowania sprawy do sadu, a bank

    Podkręć jasnośc wypowiedzi. Nie rozumiem tezy tego postu.
    Czy brzmi ona: bank tyle zważa na własny regulamin, o ile mu to wygodne?

  • 60. Data: 2008-04-01 16:13:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sarpedon" <f...@b...cy> wrote in message

    > w czym problem? ustawa o ochronie danych osobowych wyrazni reguluje
    > wszystkie sporne kwestie. chetnym moge podac wyrok WSA w tej sprawie

    To tak z okazji prima aprilis? Z tego co wiem to dane osobowe sa takimi
    danymi, ktore pozwalaja na identyfikacje czlowieka. Samo imie i nazwisko na
    to nie pozwala, nawet jesli doda sie numer karty ;). No chyba, ze miales na
    karcie jeszcze zdjecie, wtedy faktycznie bylby powod. GIODO moglby sie
    przyczepic jeszcze wtedy, gdyby uznac, ze dane w bazie danych osobowych sa
    bledne. W przypadku samego nadruku nie ma podstaw.

    > a czy moge prosic o informacje, do jakiego sadu mam ewentualna sprawe
    > skierowac? i na co niby bank ma sie powolac, bo nie bardzo rozumiem

    Do sadu powszechnego. A ze nie rozumiesz to widac. Kart nie struga sie
    recznie. Moga byc ograniczenia w wydrukowaniu napisu np. technologiczne.
    Bank nie bedzie inwestowal kasy na zakup dodatkowych urzadzen albo
    developmentu oprogramowania po to by zadowolic jednego klienta. Jest to po
    prostu nieoplacalne. Jesli jakies GIODO nie bierze tego pod uwage (a zapedne
    nie bierze) to bank moze wypowiedziec umowe i moze to uznac za wazny powod
    (prawo bankowe daje mozliwosc wypowiedzenia z waznych powodow umowy,
    podobnie jak KC, ktory cytowalem).

    MK