  • 71. Data: 2008-04-02 06:33:23
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy przez bank
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Sarpedon" <f...@b...cy> wrote in message
    news:fsu7cb$kal$7@news.onet.pl...

    > w akcie urodzenia mam umlaut. oczywiscie jest to polski akt urodzenia

    > nie bylo zadnego spolszczenia

    > tu nie chodzi o mniejszosc niemiecka, bo do takiej sie nie zaliczam,
    > aczkolwiek nazwisko jest niemieckie (ustawa o jezyku polskim nie ma
    > zastosowania przez to ze to nazwa wlasna)

    Nie mowie, ze zaliczasz sie do mniejszosci niemieckiej, tylko ze na
    podstawie tej ustawy dostales umalut w akcie urodzenia. Nie sadze aby ktos
    dostal francuskie "e", czeskie "r" (to latwo akurat zastapic) czy
    skandynawskie skreslone "o" w akcie urodzenia. Trudno wymagac od polskich
    urzedow uwzgledniania wszystkich alfabetow swiata. Nie wiem co rozumiesz
    przez "nazwa wlasna", czy w takim razie urzad ma obowiazek wydac dowod/karte
    pobytu Arabowi z oryginalna pisownia? Pomijajc osprzet, ciekawe czy
    jakikolwiek urzad ma pracownika znajacego arabski. Tak wiec poszukaj czy do
    pisowni imion niemieckich nie ma specjalnych regulacji, bo to moze byc twoja
    podstawa do oczekiwania pisowni zgodnej z brzmieniem.
    Chce przez to powiedziec, ze dyskusja na temat pisowni "obcojezycznych"
    nazwisk jest jalowa, bo nazwisk niemieckich moga dotyczyc inne zasady niz
    pozostalych jezykow "obcych", jak chociazby skandynawskie, francuski,
    portugalski, arabski, etc. I jeszcze raz powtarzam, ze nie chodzi o
    zaliczenie ciebie do mniejszosci (nie wiem jak mozna moje zdanie w
    poprzednim poscie tak zrozumiec, napisalem wyraznie o umlautach jako znakach
    a nie o osobach), tylko o kwestie uzywania w polsce niemieckich nazwisk.

    pozdr

  • 72. Data: 2008-04-02 06:45:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Z pisze:
> [...]
    > pisowni imion niemieckich nie ma specjalnych regulacji, bo to moze byc twoja
    > podstawa do oczekiwania pisowni zgodnej z brzmieniem.

    Oczywiście, że jest oficjalna transkrypcja umlautów, z której często
    korzystają Niemcy: ä=ae, ü=ue itd.

    IMHO Sarpedon uprawia zwykłe pieniactwo.

    --
    Pete

  • 73. Data: 2008-04-02 09:54:19
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Pete pisze:

    > Oczywiście, że jest oficjalna transkrypcja umlautów, z której często
    > korzystają Niemcy: ä=ae, ü=ue itd.
    > IMHO Sarpedon uprawia zwykłe pieniactwo.

    moze oficjalna w niemczech, ale na pewno nie jest to obowiazek w polsce,
    poza tym nazwy wlasne rzadza sie swoimi prawami

  • 74. Data: 2008-04-02 10:35:08
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    > moze oficjalna w niemczech, ale na pewno nie jest to obowiazek w polsce,
    > poza tym nazwy wlasne rzadza sie swoimi prawami

    Ciekawe jak to wyglada w sytuacji gdy ktos sie jakos fajnie nazwie w
    Unicode. np 'nuta', 'kwiatek', 'budzik' ;)

    pozdr

  • 75. Data: 2008-04-02 16:39:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Sarpedon pisze:

    > moze oficjalna w niemczech, ale na pewno nie jest to obowiazek w polsce,
    > poza tym nazwy wlasne rzadza sie swoimi prawami

    Poczytaj sobie analizę:
    http://www.piu.org.pl/download/Z2Z4L3BpdS9wbC9kZWZhd
    Wx0X29waXN5LzEyNy8zLzE/obd_piu_rekomendacja_translit
    eracyjna_wersja_publiczna_06122007.pdf

    Podtrzymuję swoje zdanie - kompletnie nie masz racji.

    Poza tym nie mam pojęcia dlaczego GIODO zabierał głos w Twojej sprawie.
    Twój przypadek nie ma kompletnie nic wspólnego z ustawą o ochronie
    danych osobowych.

    --
    Pete

  • 76. Data: 2008-04-02 17:46:24
    Od: "vtec" <m...@N...gazeta.pl>

    Pete <n...@n...com> napisał(a):

    > IMHO Sarpedon uprawia zwykłe pieniactwo.

    Dobrze, że ktoś to w końcu zauważył :)

    vtec

  • 77. Data: 2008-04-02 19:41:02
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości
    > Z pisze:

    [ciach]

    > na karcie znajduja sie imie i nazwisko, a o sa dane osobowe, ktore ustawa
    > wymaga by byly poprawne. jesli na karcie mialby byc identyfikator jakis,
    > to by byl napis "identyfikator". akt notarialny tez nie jest dokumentem
    > identyfikacyjnym, a dane osobowe musza sie zgadzac

    A jak konto otwiera Chińczyk, to bank ma drukować hieroglifami?

    ?????????
    ???? ?????
    ?????????
    oeOEšY?Ö?ÇYüu?oe?OĽIgcuUw
    ??????? ???? ???

    Jak takie dziwoloągi podyktujesz, zamawiając pizzę przez telefon?

    Właśnie dlatego banki unikają używania znaków narodowych.

    k.

  • 78. Data: 2008-04-02 21:04:36
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    kashmiri pisze:

    > A jak konto otwiera Chińczyk, to bank ma drukować hieroglifami?

    jesli ten chinczyk bedzie sie poslugiwal polskim dowodem osobistym, to
    wszedzie trzeba wpisac takie dane, jakie widnieja w dowodzie. chyba proste.

  • 79. Data: 2008-04-02 21:06:27
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    vtec pisze:

    > Dobrze, że ktoś to w końcu zauważył :)

    dziekuje, tez was lubie. mimo ze polacy nie za bardzo umieja czytac ze
    zrozumieniem, bo zadalem na poczatku proste pytanie o to gdzie zglaszac
    z prosba o brak zbednych dywagacji o zasadnosc tego o co prosze.

  • 80. Data: 2008-04-02 21:13:22
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Pete pisze:

    > Poczytaj sobie analizę:
    > http://www.piu.org.pl/download/Z2Z4L3BpdS9wbC9kZWZhd
    Wx0X29waXN5LzEyNy8zLzE/obd_piu_rekomendacja_translit
    eracyjna_wersja_publiczna_06122007.pdf

    1. rekomendacja nie jest aktem prawnym
    2. polska izba ubezpieczen ma takie same kompetencje w sprawie
    przetwarzania danych osobowych jak krrit w sprawie siatek foliowych w
    hipermarketach
    3. jest napisane: "UCHWAŁA ORTOGRAFICZNA NR 3 RADY JĘZYKA POLSKIEGO:
    Niemieckie litery ü, ö, ä można w tekstach polskich pozostawiać bez
    zmian lub zapisywać jako ue, oe, ae." po pierwsze, to rada jezyka
    polskiego dziala biorac pod uwage ustawe o jezyku polskim, ktora NIE
    REGULUJE pisowni nazw wlasnych. po drugie uchwaly rady to jedynie
    zalecenia, a nie prawo, po trzecie powyzej jest napisane, ze mozna
    zostawiac umlauty bez transliteracji

    > Podtrzymuję swoje zdanie - kompletnie nie masz racji.

    podtrzymuje swoje zdanie - kompletnie mam racje, tak jak giodo oraz WSA

    > Poza tym nie mam pojęcia dlaczego GIODO zabierał głos w Twojej sprawie.
    > Twój przypadek nie ma kompletnie nic wspólnego z ustawą o ochronie
    > danych osobowych.

    chociazby dlatego, ze nazwisko jest zaliczane do danych osobowych, to
    jedna z tych danych, a bank, posiadajac caly ich szereg, bez problemu
    jest w stanie mnie zidentyfikowac.