  • 1. Data: 2008-06-15 23:00:29
    Temat: wysokie dlugi zony i rozdzielnosc majatkowa po fakcie?
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    co sadzicie o ponizszym?
    Czlowiek nie ma kasy na pomoc prawna.
    Czy w jego sytuacji mialoby sens przeciaganie sprawy poprzez wystapienie
    o rozdzielnosc majatkowa w sytuacji, gdy zaciagnieto juz dlugi?
    Jakies pomysly?

    744&a=80876981

    przeczytajcie koniecznie niech to będzie przestrogą dla innych. Moja
    żona w wielu bankach bez mojej zgody ( do dzisiaj nie wiem na co)
    pobrała wiele kredytów. Niemogąc tego spłacać ktoś jej podpowiedział lub
    przypadkowo natknęła się na "bank" ( pisze w cudzysłowie słowo bank bo
    oni nie zasługuję na ta nazwę), zaproponowano jej na początku 2006r.
    super kredyt konsolidacyjny w wysokości prawie 20 000zł, ale ponownie
    miała problemy ze spłatą i znowu żeby spłacać ten kredyt wzięła nowe
    kredyty w innych bankach. Widząc że nie podoła spłacie zalegając ciągle
    z ratami pod koniec 2006r pracownik Citi Financial proponuję jej znowu
    nowy kredyt konsolidacyjny w wysokości 35 000 zł. oprocentowany na ok.
    27%. Małżonka dalej zalega ze spłatami pomimo że znowu zadłużyła się w
    innych pseudo bankach nieregularnie spłaca zaciągnięty kredyt. Każdy
    zaoszczędzony grosz ( premia z pracy pieniądze podebrane mężowi
    pożyczone od koleżanek)zanosi do banku jednak to nic nie daje bo nie
    spłaca całej raty lecz tylko część i jak się później okazuje nie jest w
    stanie spłacić nawet odsetek. Pobierając drugi kredyt super pracownik
    banku nie zwraca nawet uwagi że żona ma problemy ze spłatą pierwszego że
    wyciągi z banku maja przychodzić nie na adres zamieszkania lecz do
    zakładu pracy lub osób w innej miejscowości, nie pytają czy rodzina mąż
    lub dzieci wiedzą o takich kredytach w pracowniku nie budzi to żadnych
    podejrzeń. Pomimo drugiego kredytu tak jak to pisałem żona nie jest
    wstanie spłacić nawet odsetek, ale SUPER " bank " jest czujny. Wysyła
    pismo jak to miło się współpracuje i dodaje gwóźdź do trumny KARTĘ
    PŁATNICZA na kolejne 1000 zł. które oczywiście zostaje wydane i nie
    spłacane. I jak to mówią kłamstwo ma krótkie nogi kiedyś musi się wydać
    nie mogąc spłacić zaciągniętych kredytów żona popełniła samobójstwo.
    Cudem odratowana trafiła tam gdzie trafiają ludzi z depresją. Będąc na
    przepustce żona poszła ze mną do oddziału w który pobierała kredyt. I co
    się okazało ? Pani kierownik oznajmiła że ja powinienem spłacać że każda
    wizyta windykatora jest płatna itd itd. a po roku spłacania kredyt nie
    zmniejszył się wcale. Ja mam już zmarnowane życie ale WY zanim wstąpicie
    do Citi poważnie się zastanówcie.

  • 2. Data: 2008-06-16 00:35:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztofsf wrote:
> [...]
    > Czy w jego sytuacji mialoby sens przeciaganie sprawy poprzez wystapienie
    > o rozdzielnosc majatkowa w sytuacji, gdy zaciagnieto juz dlugi?

    Rozdzielność majątkowa po fakcie nic nie da. Przyda się ewentualnie na
    przyszłość.
    Z tym, że od 2004 roku prawo się zmieniło i takie kredyty pez podpisu
    drugiego małżonka obciążają tylko tego kto go wziął (szczegóły do
    sprawdzenia). Więc pani z banku trochę sobie pokłamała.

    Z drugiej strony porada prawnika kosztuje stówę lub dwie.
    Więc nie jest to tak kosztowne. Niech idzie do prawnika i dowie się
    dokładnie co musi, a co nie musi.
    Moim zdaniem sytuacja nie wygląda aż tak źle jak to wyborcza opisuje.

  • 3. Data: 2008-06-16 05:51:43
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > dokładnie co musi, a co nie musi.
    > Moim zdaniem sytuacja nie wygląda aż tak źle jak to wyborcza opisuje.

    To pisze ten gosc - prawnik jak dotad go skasowal na 250 zl za zrobienei
    pisma i na tym sie skonczylo.
    Mozesz podeslac link do tych szczegolow (ja znalazlem tylko dosyc
    niejasny art w Kodeksie Rodzinnym)? Bym wkleil wtedy w tamtym watku.

  • 4. Data: 2008-06-16 06:34:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztofsf wrote:

    > To pisze ten gosc - prawnik jak dotad go skasowal na 250 zl za zrobienei
    > pisma i na tym sie skonczylo.

    On niech od prawnika nie domaga się pism tylko posiedzenia przy stole i
    wyjaśnienia kto co i za co odpowiada i co mu może bank lub ktos inny
    zrobić. Wówczas będzie się orientował czy babka go straszy i należy ją
    olać czy też należy się martwić.
    Taka porada nie powinna kosztować więcej niż stówę. Dorze jest mieć
    pytania przygotowane na kartce.

    > Mozesz podeslac link do tych szczegolow (ja znalazlem tylko dosyc
    > niejasny art w Kodeksie Rodzinnym)? Bym wkleil wtedy w tamtym watku.

    Jak znajdę to wrzucę, ale nie za bardzo teraz będę miał czas.

  • 5. Data: 2008-06-16 06:43:06
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > olać czy też należy się martwić.
    > Taka porada nie powinna kosztować więcej niż stówę. Dorze jest mieć

    Pewno gosc poszedl do poleconego najlepszego w branzy :)) I ten
    przyszykowal sie na prowadzenie sprawy polaczone z systematycznym
    dojeniem klienta.

    > Jak znajdę to wrzucę, ale nie za bardzo teraz będę miał czas.

    Gosc pisze sporadycznie - pewno zajrzy na forum za dzien czy dwa.

  • 6. Data: 2008-06-16 09:10:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztofsf" g346ud$agt$...@n...wp.pl

    > Czlowiek nie ma kasy na pomoc prawna.
    > Czy w jego sytuacji mialoby sens przeciaganie sprawy poprzez wystapienie
    > o rozdzielnosc majatkowa w sytuacji, gdy zaciagnieto juz dlugi?
    > Jakies pomysly?

    Tak. ;)

    Człowiek (część człowieka) chory na schizofrenię występuje
    o rozdzielność majątkową z tą częścią swego ja, która
    zaciągnęła długi. ;) (albo z tą, która ma pieniądze)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2008-06-16 10:25:39
    Od: "zniszczony" <z...@g...pl>

    Nie wiem skąd w ludziach tyle jadu. Nie jestem chory rzadko może piszę ale nie
    zawsze mam czas ponieważ pracuję w poważnej państwowej instytucji na średnim
    stanowisku. Jestem gotów spotkać się z każdym i pokazać te dokumenty bo zdaję
    sobie sprawę że to co piszę jest nieprawdopodobne. Jak już wcześniej pisałem
    rodzina i bardzo bliscy znajomi którzy wiedzą o tej sytuacji łapią się za
    głowę ale niestety to wszystko jest prawdą. Ktoś znowu pisał o prawniku
    skasował nie nie na 250 zł a na dużo więcej 1 godz porady kosztuje dokładnie
    200zł + 22% wat. Bardzo was proszę jeżeli macie pisać głupoty lub mnie
    oczerniać to najpierw zastanówcie sie co ja z rodzina przeszedłem i naprawdę
    nie życzę tego nawet najgorszemu wrogowi

  • 8. Data: 2008-06-16 13:56:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zniszczony wrote:
> [...]
    > oczerniać to najpierw zastanówcie sie co ja z rodzina przeszedłem i naprawdę
    > nie życzę tego nawet najgorszemu wrogowi

    zacznij najpierw od dobrego lekarza.
    Jak staniesz na nogi, to będzie ci łatwiej rozejrzeć się w sytuacji i
    zobaczysz, że w cale nie jest znowu tak źle.

  • 9. Data: 2008-06-16 14:12:40
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "zniszczony" <z...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:g35f33$idk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > oczerniać to najpierw zastanówcie sie co ja z rodzina przeszedłem i
    > naprawdę
    > nie życzę tego nawet najgorszemu wrogowi

    W wiekszosci przypadkow, na tej grupie znajdziesz jedynie inwektywy i
    wysmiewanie sie oraz porady w stylu: trzeba byla, mozna bylo ect.
    Wiekszosc piszacych tu ma blade pojecie o funkcionowaniu banku, wiec sie nie
    dziw!
    A do sprawy, to ja na twoim miejscu zrobil bym tak:
    Bank nie odpusci, to pierwsza sprawa i bank zawsze pojdzie tam gdzie
    istnieje fizycznie cos co jest warte! Moze to byc dom, samochod/samochody
    lub nawet twoja praca!!!
    Jesli, dlug jest spory i wynosi ok 30-50% wartosci twojego mieszkania/domu
    to radze dom szybko sprzedac (znaczy przepisac na kogos z rodziny) to
    zabezpieczy nieruchomosc. Oczywiscie idealnie, jesli nie toczy sie obecnie
    zadne postepowanie w sprawie dlugu. Nastepnie, dwa rozwiazania ktore ja bym
    bral pod uwage:
    pierwsze, poczekac na ustawe o bankructwie, wowczas bedziesz oczyszczony,
    dom zabezpieczony (nie twoj), samochod moga ci zostawic ale nie musza,
    zreszta samochod to pestka. Po ok, roku (nie wiem jak ma wygladac instytucia
    bankruta w Polsce) jestes czysty, oczywiscie masz kiepska historie kredytowa
    itp. ale nie jestes niewolnikiem banku ktory i tak zrobi ci kiepska historie
    kredytowa.
    drugie rozwiazanie bardziej hardcorowe to po pozbyciu sie domu/mieszkania,
    kompletnie olac bank tlumaczac, ze nie masz z czego splacac. Wowczas bank
    poprzez komornika siadzie ci na wynagrodzeniu, i albo bedziesz do emerytury
    i dluzej pracowac dla banku, alebo zwolnisz sie z pracy (lub ciebie zwolnia,
    to chyba nie problem) zaczniesz robic cos na czarno by z czegos zyc i czekac
    na przedawnienie.
    Jedno wiem, ze bank na 90% nie odpusci. Nie takie numery widzialem!!! Bank
    ma za zadanie przynosic zysk i dochody a nie pomagac ludziom w pulapkach
    zadluzeniowych!!! Od zony juz nic nie sciagna, ona jest w zasadzie
    bezpieczna:) Ale bank tobie nie popusci, i zloi cie do zera. Dlatego nalezy
    dzialac tak jak bank, szybko uciekac z majatkiem i byc biednym i chetnym do
    wspolpracy. Za nieplacenie kredytow nie idzie sie do paki! To nie
    wyludzenie! Choc czesto w banku to uslyszysz!!!
    Zdaj sobie sprawe z jednego: Tak, masz juz przesrane! Bo albo oddasz szybko
    te 30 000 czy 40 000 zl albo bank cie zniszczy do zera. Nie masz w gotowce
    30-40 tys. przygotuj sie na to, ze twoja pozycia ulegla kompletnej zmianie.
    Im szybciej to sie rozwiaze, tym lepiej dla ciebie, dlatego ja proponuje
    wariant z bankrutem! Mimo, iz groznie brzmi to jest wrecz idealny dla osob w
    twojej sytuacji a wrecz przeklety dla bankow!!! (dlatego tak dlugo trwa
    wprowadzanie bakruta w Polsce).
    Tak ja bym zrobil, chcialbym bys o tym pamietal, ze to nie jest zadna porada
    prawna. I zrobisz dokladnie to co sam zadecydujesz!

  • 10. Data: 2008-06-16 14:41:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    swen pisze:

    > A do sprawy, to ja na twoim miejscu zrobil bym tak:

    Mam poważne uwagi do Twoich rad, ale do dzieła:

> [...]
    > zadne postepowanie w sprawie dlugu. Nastepnie, dwa rozwiazania ktore ja bym

    Przepisanie na rodzinę to najgorsze rozwiązanie. Istnieje coś
    takiego jak skarga paulańska, przy przepisanie na rodzinę istnieje wręcz
    prawne domniemanie, że obdarowany wiedział o długach. Ponadto jest
    jeszcze odpowiedzialność karna za uszczuplanie swojego majątku i
    udaremnianie zaspokojenia wierzycieli.

    Generalnie pozbywać można się majątku, którego odnalezienie jest mało
    prawdopodobne (na przykład sztabki złota). Za mieszkaniem zawsze będzie
    szedł ślad i choćby mieszkanie było przepisane, można jak po nitce do
    kłębka dojść kto jest jego aktualnym właścicielem i dochodzić od niego
    roszczenia

    kodeks cywilny
    art. 527
    § 1. Gdy wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z pokrzywdzeniem
    wierzycieli osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową, każdy z
    wierzycieli może żądać uznania tej czynności za bezskuteczną w stosunku
    do niego, jeżeli dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia
    wierzycieli, a osoba trzecia o tym wiedziała lub przy zachowaniu
    należytej staranności mogła się dowiedzieć.

    § 2. Czynność prawna dłużnika jest dokonana z pokrzywdzeniem
    wierzycieli, jeżeli wskutek tej czynności dłużnik stał się niewypłacalny
    albo stał się niewypłacalny w wyższym stopniu, niż był przed dokonaniem
    czynności.

    § 3. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli uzyskała korzyść majątkową osoba będąca w
    bliskim z nim stosunku, domniemywa się, że osoba ta wiedziała, iż
    dłużnik działał ze świadomością pokrzywdzenia wierzycieli.

    § 4. Jeżeli wskutek czynności prawnej dłużnika dokonanej z
    pokrzywdzeniem wierzycieli korzyść majątkową uzyskał przedsiębiorca
    pozostający z dłużnikiem w stałych stosunkach gospodarczych, domniemywa
    się, że było mu wiadome, iż dłużnik działał ze świadomością
> [...]

    > to chyba nie problem) zaczniesz robic cos na czarno by z czegos zyc i czekac

    Jeśli będzie na bieżąco prowadzona egzekucja, to sprawa się nigdy nie
    przedawni. Przedawnienie jest bowiem liczone każdorazowo od zakończenia
    egzekucji przez komornika. Jeśli egzekucja będzie prowadzona na bieżąco,
    to wiadomo, że do momentu zaspokojenia nie zostanie zakończona, a więc
    nie będzie przedawnienia.

    Po zakończeniu egzekucji bank może wszcząć po kilku latach kolejną
    egzekucję, przerywając bieg przedawnienia, który zacznie biec dopiero po
    jej zakończeniu i tak dalej do us...anej śmierci.

    > wariant z bankrutem! Mimo, iz groznie brzmi to jest wrecz idealny dla osob w
    > twojej sytuacji a wrecz przeklety dla bankow!!! (dlatego tak dlugo trwa
    > wprowadzanie bakruta w Polsce).

    Świetne rady dajesz, prawa jeszcze nie ma, nie wiadomo, czy w
    perspektywie 5...10 lat będzie.

    > Tak ja bym zrobil, chcialbym bys o tym pamietal, ze to nie jest zadna porada
    > prawna. I zrobisz dokladnie to co sam zadecydujesz!

    To znaczy co dokładnie proponujesz? Skorzystać z nieistniejącego prawa?

    Już chyba lepszą radą byłoby, aby rzucił ten kraj w diabły, wyjechał
    gdzieś za granicę, najlepiej poza Europę... A jak się już tam dorobił,
    to ewentualnie wrócił i spłacił.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz