  • 21. Data: 2008-06-16 19:09:03
    Temat: Re: wysokie dlugi zony i rozdzielnosc majatkowa po fakcie?
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    news:g36beb$j5f$5@inews.gazeta.pl...
    > swen wrote:

    [ciach]
    > Mam rade dla ciebie. Nie pisz głupot, które mog wpędzić innych w jeszcze
    > większe problemy.

    Słuchaj @witek, świat nie jest czarno-biały. Rady @swena są może niezgodne z
    Twoim poczuciem prawa czy uczciwości. Twoim. Moim zdaniem jest parę rzeczy,
    parę wartości dużo ważniejszych od uczciwości czy przyzwoitości.

    Banki przyczyniły się do prób samobójczych kobiety. Mówisz, że wiedziała, co
    podpisywała? Tak, zapewne widziała pięć stron paragrafów drobnym maczkiem. I
    słyszała słowa "bankiera" przed sobą.

    Wiesz, nie każdy człowiek jest w jednakowym stopniu odporny na
    psychomanipulację. A banki są mistrzami manipulacji - poczytaj książki o
    marketingu albo choćby spis wyroków na stronach UOKiK. Ten bank ŚWIADOMIE I
    CELOWO zamienił życie człowieka w koszmar. Uważasz, że mimo to wszystko jest
    OK i temu bankowi NALEŻĄ SIĘ te procenty od procentów - bo były w umowie?

    Dla mnie życie i godność człowieka są ważniejsze: jeżeli mam wybierać, co
    ratować: życie człowieka czy umowę z bankiem - nie waham się. Jeżeli więc
    @swen przedstawia sposoby, żeby uratować człowieka kosztem umowy -
    wspaniale. Bank straci niewiele (zresztą zawsze ryzyko jest wkalkulowane w
    kredyt) - a ta kobieta zyska rzecz dużo ważniejszą.

    Tak więc - popieram. @krzysztofsf, jeżeli możesz coś sprzedać - mieszkanie,
    samochód itd. - sprzedaj i spłać kredyt. Nie da rady - negocjuj ugodę z
    bankiem - niech obniżą należność do spłaty, wydłużą okres kredytowania,
    zmniejszą oprocentowanie - bo albo dostają część długu, albo nic
    (bankrutujesz). To też nie daje rady? Olej wszystko, znajdź pracę na czarno
    albo na umowę o dzieło, albo wyjeżdżaj za granicę. Nieprawda, nikt Cię nie
    będzie ścigał. Naprawdę. Świat jest kolorowy, możliwości jest milion - tylko
    wyrwij się z zaklętego kręgu.

    Sorry że trochę pieprzę.

    Pozdrawiam.
    k.

  • 22. Data: 2008-06-16 19:46:38
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    kashmiri pisze:

    > Tak więc - popieram. @krzysztofsf, jeżeli możesz coś sprzedać -
    > mieszkanie, samochód itd. - sprzedaj i spłać kredyt.

    Dobrze mi zyczysz...;)

    Ja tylko sciagnalem tu najpierw link a potem autora postu, liczac, ze
    moze ktos mu cos doradzi sensownegow w sytuacji

    - zona zaciagnela dlugi bez jego wiedzy
    - on teraz ma je splacac

    Cos nie tak jest z tym prawem - bank wciagnal kobiete w pulapke
    kredytowa, nie biorac pod uwage zdolnosci kredytowej (zapewne
    uwzgledniajac bez wiedzy meza jego zarobki).

    Ja na szczescie mam juz od ladnych kilku lat rozdzielnosc majatkowa :)))

  • 23. Data: 2008-06-16 19:47:42
    Od: "zniszczony" <z...@g...pl>

    Długo nad tym myślałem i znalazłem rozwiązanie. Nie wiem czy dobre, ale
    psychicznie czuję sie silniejszy. Mianowicie przy pomocy rodziny spłaciliśmy
    te kredyty.Nie mogę i nie chcę rzucić pracy ani sprzedać mieszkania.Wolę oddać
    stopniowo rodzinie (bez procentów) niż bankowi. Obliczałem że w przeciągu 4
    lat żona spłacając regularnie rat nadpłaca bakowi ponad 15 tyś zł. Pod
    warunkiem że nigdy nie wiadomo jak sporządzona była umowa czy znowu np. przy
    większej inflacji nie przedłużyło by się spłaty rat. Ja osobiście nigdy nie
    miałem żadnych długów i okres spłat przez 4 lata wykończył by mnie
    psychicznie. Piszecie o ugodzie z bankiem.O tym mówił mi prawnik i psycholog
    (też musiałem skorzystać z jej pomocy), ale pracownik Citi oświadczył żonie że
    u nich nie ma czegoś takiego jak ugoda. Kilka dni przed spłat a prawie półtora
    roku po zaciągnięciu kredytu po wielu prośbach bank łaskawie przysłał
    harmonogram spłat. Opisując mój problem nie wiedziałem że zainteresuje on tak
    wiele osób. Głównym moim celem było ostrzeżenie przed Citi i innymi tego typu
    firmami udzielających pożyczki. Szkoda tylko że jeszcze wielu ludzi wkręca się
    w takie pułapki finansowe. Pomimo spłaty przygotowuję pismo do komisji nadzoru
    bankowego bo musi się w tym kraju coś zmienić. Czasami zastanawiam się czy
    komuś zależy aby większa część społeczeństwa była zadłużona. Zwróćcie uwagę na
    wiaty przystanków na niektórych jest po 7 ogłoszeń o kredytach każdy z innej
    firmy.

  • 24. Data: 2008-06-16 20:02:49
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    zniszczony pisze:
    > Długo nad tym myślałem i znalazłem rozwiązanie.

    nie wiem jak udalo ci sie tak szybko liczac od pierwszego posta to
    dokonac, ale niewazne.
    W powyzszej sytuacji niezaleznie od sytuacji biezacej zrob rozdzielnosc
    majatkowa z zona,lacznie z ogloszeniem w prasie, zeby nie powtorzyla
    sie taka sytuacja za kilka lat, miesiecy.

  • 25. Data: 2008-06-16 20:18:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > W powyzszej sytuacji niezaleznie od sytuacji biezacej zrob rozdzielnosc
    > majatkowa z zona,lacznie z ogloszeniem w prasie, zeby nie powtorzyla sie
    > taka sytuacja za kilka lat, miesiecy.

    Ogloszen to sie chyba juz nie praktykuje. Teraz sie wpisuje do rejestrow
    sadowych.
    Jesli ktos chce sie naprawde zabezpieczyc, to trzebapostarac sie o wpisanie
    do Bankowego Rejestru (MIG-BR). Zaden bank nie da w takim przypadku kredytu.

    MK

  • 26. Data: 2008-06-16 20:21:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > Tego znajomwego zony mi nie zal, tylko idiota pozycza kobiecie samochod.

    Idiota zaciaga pozyczke, ktorej nie jest w stanie splacic.

    MK

    PS. Z zona to byla wymyslona historyjka.

  • 27. Data: 2008-06-16 20:25:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 16 Jun 2008 18:54:50 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Chcialbym Cie prosic o rade... moja zona pozyczyla od znajomego samochod i
    >rozbila go. Niestety samochod nie mial autocasco, a ten chce teraz zebysmy
    >mu zwrocili pieniadze za jego naprawe. Zastanawiam sie co zrobic... myslisz
    >ze dobrym rozwiazaniem byloby wynajecie kilku ruskich zeby mu nogi polamali?
    >W koncu to jego wina, przeciez mogl sobie wykupic ubezpieczenie ;).

    Wiesz, akurat w tym wypadku znajomy nie miał obowiązku pytać o zgodę
    drugiego współmałżonka. A w wypadku kredytu miał.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 28. Data: 2008-06-16 20:28:36
    Od: "zniszczony" <z...@g...pl>

    To wcale nie tak szybko bo jak już wcześniej pisałem sprawa ciągnie sie od
    grudnia 2007r. A wpis dokonałem tylko dlatego aby ostrzec innych przed ta
    firmą rujnującą ludzi.

  • 29. Data: 2008-06-16 20:31:30
    Od: "zniszczony" <z...@g...pl>

    Ps: Dziękuję Krzysztofowi za przesłanie mojej historii dalej, na innej stronie
    nikt nie odpisał. Może to będzie ostrzeżenie na przyszłość dla innych.

  • 30. Data: 2008-06-16 21:56:37
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > Idiota zaciaga pozyczke, ktorej nie jest w stanie splacic.

    Autor watka nie zaciagnol pozyczki tylko jego zona.