  • 21. Data: 2008-04-04 07:30:33
    Temat: Re: z BPH do PeKaO SA po raz kolejny
    Od: "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > A zamykales umowe o dostep internetowy?
    > Czy tylko karty i rachunki?

    Dzięki za uwagę, choć jest to absurdalne. Bo do czego to miałby być dostęp?
    Skoro nie mam żadnej usługi w tym banku, to do czego byłby ten dostęp,
    powtarzam. Rachunku, którego nie ma?
    Filip

  • 22. Data: 2008-04-04 07:39:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Kwi, 09:30, "Filip Lach" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > Skoro nie mam żadnej usługi w tym banku, to do czego byłby ten dostęp,

    To osobna umowa byla.
    jest login i haslo a nastepnie dostep - do "czegos".
    sadze, ze trzeba teraz pamietac o wypowiadaniu lacznie z dostepem, bo
    mozna sie obudzic za kilka lat z reka w nocniku i oplata za "dostep do
    uslug bankowosci elektronicznej".
    Pamietasz, jak bPH zaczelo kasowac 1 zl miesiecznie za nikomu do
    szczescia niepotrzebne skrzynki pocztowe powiazane z kontem?

  • 23. Data: 2008-04-04 07:44:24
    Temat: Re: z BPH do PeKaO SA po raz kolejny cd.
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...
    > On 4 Kwi, 00:52, "vis" <k...@g...pl> wrote:
    >

    > poddaje sie.
    > Tak jakby wygrales :)

    ------------
    Nie w tym rzecz, kto wygral a kto przegral. Istota moich newsów,
    bylo przyblizenie czesci relacji bank-klient. Nie musimy akceptowac
    wszystkiego co bank chce nam narzucic. Ta socjotechnika bank
    chce zaszczepic w nas przekonanie, ze zawsze ma racje.

    pozdr
    vis

  • 24. Data: 2008-04-04 08:00:58
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:ft4fu5$ndj$1@news.dialog.net.pl...
    > Dnia 2008-04-04 00:52, vis stwierdził, że:
    >
    > Od kiedy banki świadczą usługi pocztowe?
    >
    > --
    > Marcin Nowakowski
    > MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,
    > mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl
    > GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+

    ------------------------
    Jak bank określi taką swoją działalność, to nie widzę przeszkód :-)
    A na poważnie. Korespondujesz z bankiem.
    Korespondencję przesyłasz na adres ogólny banku lub dostarczasz osobiście
    do banku. Do banku, a nie do konkretnego urzędnika czy oddziału. Każde
    takie pismo musi zostać przekazane właściwej komórce (zadekretowane).
    Ciebie nie interesuje kto w imieniu banku załatwia sprawę. Ważne jest, że
    odpowiedź masz otrzymać podpisaną przez osobę upoważnioną przez bank.

    pozdr
    vis

  • 25. Data: 2008-04-04 08:19:27
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 4 Kwi, 07:55, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
    > Dnia 2008-04-04 00:52, vis stwierdził, że:

    > Od kiedy banki świadczą usługi pocztowe?

    Sadze, ze bank moglby go podreczyc wlasna bronia, wysylajac po
    miesiacu odpowiedz pocztowa z oddzialu w ktorym pozostawil pismo,
    tresci typu " omylkowo przekazano do naszego oddzialu dostarczone
    przez osobe, ktora odmowila podania danych osobowych , nie zajmujemy
    sie tym, proponujemy zwrocic sie droga pocztowa do centrali pod
    adresem"
    -----------
    Tylko, że adresatem pisma jest bank, a nie oddział. To jest istotne.

    Bardzo podobna sytuacja miała miejsce w przypadku spłaty kredytów.
    W umowie kredytowej był zapis, że data spłaty raty, to data zaksięgowania
    na raty koncie. W przypadkach kiedy rata nie była w banku księgowana,
    bank naliczał karne odsetki, a nawet postawił kredyt w stan wymagalności.
    Sąd uznał, że zapis w umowie jest be, ponieważ bank otrzymał pieniądze
    w terminie, a księgowanie jest jedynie czynnością techniczną (i do tego
    niezalezną od klienta), która nie ma wpływu na cel umowy. Został tu
    przywołany art. 65 par. 2 Kodeksu cywilnego - "W umowach należy
    raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać
    się na jej dosłownym brzmieniu".
    Tak i tu umowa jest z bankiem a nie oddziałem. Wyciągi wysyła bank.
    Nie ma żadnej informacji gdzie nalezy składać reklamację. Jest tylko
    numer telefonu, ale po moich doświadczeniach wolę z niego nie korzystać.

    pozdr
    vis

  • 26. Data: 2008-04-04 08:37:43
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf"
> [...]
    > przez osobe, ktora odmowila podania danych osobowych , nie zajmujemy
    > sie tym, proponujemy zwrocic sie droga pocztowa do centrali pod

    a odbierajac polecony spiszą w banku z dowodu listonosza :-)
    W banku jest cos takiego jak wzor podpisu bankowego i bank sobie
    porowna podpis pod pismem ze wzorem. Dostarczajacy nie ma znaczenia
    vis slusznie sie wpienil jak bank go legitymowal - tez bym ich tak
    przecwiczyl
    *** blad ***

  • 27. Data: 2008-04-04 08:49:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Kwi, 10:37, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
> [...]
    > porowna podpis pod pismem ze wzorem. Dostarczajacy nie ma znaczenia
    > vis slusznie sie wpienil jak bank go legitymowal - tez bym ich tak

    Dobra.
    to jak bede wypowiadal niedlugo prowadznie konta, to wpadne tam bez
    dowodu, rzuce kwitami, a jak beda mieli obiekcje to zacytuje z
    antyreklamy "niemam u was konta.." i skopie pracownika na odchodne ;)

  • 28. Data: 2008-04-04 09:23:38
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > porowna podpis pod pismem ze wzorem. Dostarczajacy nie ma znaczenia
    > vis slusznie sie wpienil jak bank go legitymowal - tez bym ich tak

    Po pierwsze - nie wpienił się, tylko grzecznie, acz stanowczo poprosiłem
    o podanie podstawy prawnej takiego żądania. Jak wczesniej napisałem,
    taka sytuacja jest bardzo prawdopodobna w każdym innym banku.
    Nie ma potrzeby zaogniać sytuacji, która jest dla pracownika bardzo
    nerwowa. Przyszedł klient z nietypową sprawą i jeszcze każe się tłumaczyć!
    To przekracza możliwości percepcyjne przeciętnego pracownika w banku.

    Po drugie - jeżeli bank ma wątpliwości co do osoby, która pismo podpisała,
    to wyjaśnia to dostępnymi sobie środkami np. telefonując czy wysyłając pismo
    z prośbą o potwierdzenie złożenia takiego pisma. Porównywanie z wzorem
    podpisu bankowego jest cokolwiek ryzykowne ponieważ niektóre osoby
    innym podpisem podpisują zobowiązania finansowe a innym pozostałe pisma
    :-))

    pozdr
    vis

  • 29. Data: 2008-04-04 09:27:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "vis" <k...@g...pl> writes:

    > z prośbą o potwierdzenie złożenia takiego pisma. Porównywanie z wzorem
    > podpisu bankowego jest cokolwiek ryzykowne ponieważ niektóre osoby
    > innym podpisem podpisują zobowiązania finansowe a innym pozostałe pisma

    Masz gdzies w umowie z bankiem zapisane, ze ten podpis to tylko do
    czekow, a reklamacje bedziesz podpisywac inaczej?

    8-)

    MJ

  • 30. Data: 2008-04-04 09:36:20
    Od: "vis" <k...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    dowodu, rzuce kwitami, a jak beda mieli obiekcje to zacytuje z
    antyreklamy "niemam u was konta.." i skopie pracownika na odchodne ;)
    --------------------
    Konto w wiadomym banku zamknąłem składając pismo treści: " Wypowiadam
    umowę prowadzenia rachunku banlowego nr ... z dniem ...". Tyle. Zero
    dyskusji, sprawdzań itd. Miałem tylko bardzo uprzejmy telefon z pytaniem
    o przyczyny zamkniecia rachunku oraz z prośbą o przyjście do oddziału
    aby dopełnić formalności. Po krótkiej rozmowie bardzo uprzejma pani
    zgodziła się ze mną, że składając pismo skutecznie rozwiązałem umowę,
    a wszystkie pozostałe sprawy, to wewnętrzne procedury banku, które nie
    mają wobec mnie zastosowania. Po tygodniu otrzymałem pocztą pismo
    potwierdzające zamknięcie rachunku. Była tam klauzula, że jeżeli po tej
    dacie pojawią się obciążenia rachunku bank będzie ich dochodził na drodze
    cywilnej. Bardzo ładnie. Tak trzymać

    Pewne minimum kultury obowiązuje. Żadnego rzucania kwitami czy
    innymi rzeczami. Żadnego skopania pracownika. On wykonuje swoją
    pracę, tak jak został nauczony. To procedury bankowe są takie, że chronią
    interes banku. Klient jest dla nich mało ważny (byleby płacił).

    pozdr
    ws