  • 51. Data: 2009-01-18 04:55:16
    Temat: Re: zabezpieczenie przed wyczyszczeniem konta zeskanowaną kartą
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Ale jeśli nie mam karty kredytowej, to ten problem mnie w ogóle nie
    > dotyczy ;)

    czas najwyższy się postarać i to najlepiej o dwie różne.

  • 52. Data: 2009-01-18 04:56:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Lektura grupy wskazuje, że ludziom czasami tak się właśnie zdarza.

    a bo jak sierota zleca przelew w ostatnim dniu to się potem dziwi.

  • 53. Data: 2009-01-18 04:58:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > A czy koniecznie muszą bić?
    > Wystarczy, że pracodawca przelewa wynagrodzenie na konto i pracownik
    > praktycznie *musi* używać karty płatniczej, choćby do podjęcia kasy z
    > bankomatu.

    1. nikt nie zmusi pracownika do podawania numeru konta pracodawcy nawet
    jak go ma.
    2. zawsze można wypłacić w okienku.

    założyłem rodzicom konto dla wygody i bez karty bankomatowej się obywają
    i żyją i mają sie dobrze,.

  • 54. Data: 2009-01-19 22:15:39
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 22:55:16 -0600, witek napisał(a):

    > czas najwyższy się postarać i to najlepiej o dwie różne.

    Żeby podwoić ryzyko, że ktoś zrobi zakupy na mój koszt lub zapomnę/nie
    zdążę spłacić kredytu w terminie?
    Dzięki Bogu na życie mi starcza i nie muszę korzystać z dobrodziejstw
    ani Providenta, ani kart kredytowych.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 55. Data: 2009-01-19 22:22:13
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 22:58:20 -0600, witek napisał(a):

    > 1. nikt nie zmusi pracownika do podawania numeru konta pracodawcy nawet
    > jak go ma.

    Oczywiście, że nie będzie zmuszał. Praktyka jest taka, że pracodawca
    zakłada pracownikowi konto w wybranym przez siebie banku i tam przelewa
    wynagrodzenie.

    > 2. zawsze można wypłacić w okienku.

    I od każdej wypłaty płacić prowizję. Fajne.

    > założyłem rodzicom konto dla wygody i bez karty bankomatowej się obywają
    > i żyją i mają sie dobrze,.

    Ale to Ty im to konto założyłeś, a nie oni założyli sobie sami.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 56. Data: 2009-01-19 22:38:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 16:06:39 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nie znasz statystyk ale je znasz? Dziwna sprawa.

    Wiem to, co podają media, a to nie są dane statystyczne.

    > a) Europa to nie sa zadne antypody

    A dlaczego tylko Europa? Skopiowaną kartą kogoś z mojej rodziny,
    zrobiono zakupy za ciężka kasę w RPA.

    > b) Nie wiem z czego mialaby wynikac taka zaleznosc, zwlaszcza to "bez
    > porownania".

    Bo gdyby w odległości 5 km od Aleksandrowa Kujawskiego podjęto z
    bankomatów kasę z kilkuset kont klientów tamtejszego banku PKO, to nie
    ma cudów, by policja nie wpadła na trop sprawców.
    Natomiast gdyby w Aleksandrowie Kujawskim ktoś fałszywą kartą podjął
    kasę tylko jednego spośród kilkuset okradzionych klientów
    australijskiego banku, to miejscowa policja nawet by palcem nie kiwnęła.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 57. Data: 2009-01-19 23:58:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Żeby podwoić ryzyko, że ktoś zrobi zakupy na mój koszt lub zapomnę/nie
    > zdążę spłacić kredytu w terminie?

    ty w ogole z domu nie wychodź bo na schodach też można sobie kark skręcić.

    > Dzięki Bogu na życie mi starcza i nie muszę korzystać z dobrodziejstw
    > ani Providenta, ani kart kredytowych.

    karty nie są od pożyczania kasy tylko od wydawania jak się już ją ma.

  • 58. Data: 2009-01-20 00:05:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Oczywiście, że nie będzie zmuszał. Praktyka jest taka, że pracodawca
    > zakłada pracownikowi konto w wybranym przez siebie banku i tam przelewa
    > wynagrodzenie.

    równie dobrze ty możesz próbować założyć konto mi.

    > I od każdej wypłaty płacić prowizję. Fajne.

    A w jakim to zafajdanym banku biorą prowizję od wypłaty gotówki?

    > Ale to Ty im to konto założyłeś, a nie oni założyli sobie sami.

    Oni sobie sami założyli za moją radą.

  • 59. Data: 2009-01-20 14:07:31
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    Chris <chris94@wytnij_to.poczta.fm> wrote:
    > Oczywiście, że nie będzie zmuszał. Praktyka jest taka, że pracodawca
    > zakłada pracownikowi konto w wybranym przez siebie banku i tam przelewa
    > wynagrodzenie.

    Taaa, jasne. No to załóż konto na nazwisko jak w stopce w wybranym
    przez siebie banku i przyślij mi namiary :-) Email też w stopce.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 60. Data: 2009-01-20 20:49:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Auksztulewicz <w...@h...net> writes:

    > Taaa, jasne. No to załóż konto na nazwisko jak w stopce w wybranym
    > przez siebie banku i przyślij mi namiary :-) Email też w stopce.

    Faktem jest ze taka operacje mozna bardzo uproscic, pracownik banku
    z checia przyjedzie do firmy, wszystko co musza zrobic pracownicy, to
    podpisac umowe.

    Oczywiscie moga odmowic. Nikt o zdrowych zmyslach nie zwolni
    pracownika z wysokimi kwalifikacjami dlatego, ze ten nie chce miec
    konta w banku. Z drugiej strony, raczej nikt nie wymaga konta
    w konkretnym banku, wbrew pozorom pracodawcy jakos specjalnie nie
    zalezy na unikaniu prowizji (jesli taka w ogole jest) za jeden przelew
    w miesiacu. Chodzi po prostu o to, by jak najmniej bujac sie z gotowka.
    --
    Krzysztof Halasa