  • 1. Data: 2006-07-25 08:25:31
    Temat: zajęcie komornicze
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Witam , jak często bank powinien dokonywać przekazania pieniędzy z konta na
    zajęcie komornicze? Pytam bo do tej pory bank przesyłał pieniądze 2x w
    miesiącu , a teraz to nawet 3x w tygodniu i sytacja dla mnie staje się mocno
    denerwująca ( duże prowizje od realizacji zapłaty tyt. wykonawczego) czy
    jakieś przepisy to regulują ?
    Piotr

  • 2. Data: 2006-07-25 09:02:16
    Temat: Re: zajęcie komornicze
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "gu1iwer" <e...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > miesiącu , a teraz to nawet 3x w tygodniu i sytacja dla mnie staje się
    > mocno denerwująca ( duże prowizje od realizacji zapłaty tyt. wykonawczego)

    Jesli prowadzisz firme to kazdy wplyw jest blokowany
    przez komornika.

    Neko

  • 3. Data: 2006-07-25 09:11:51
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "gu1iwer" <e...@p...onet.pl> napisał
    > Jesli prowadzisz firme to kazdy wplyw jest blokowany
    > przez komornika.
    >
    > Neko

    Wiem i nie chodzi o to tylko jak często bank ma to wysyłać na konto
    komornika , czy każdy wpływ czy co jakiś czas.
    Chodzi o koszty realizacji tytułu egezekucyjnego , bank pobiera ekstra 25,-
    za każdy przelew.
    Piotr

  • 4. Data: 2006-07-25 09:33:39
    Od: "S.W." <s...@v...com>

    gu1iwer napisał(a):

> [...]
    > komornika , czy każdy wpływ czy co jakiś czas.
    > Chodzi o koszty realizacji tytułu egezekucyjnego , bank pobiera ekstra 25,-

    Każdy wpływ na konto musi byc przekazany na zajecie komornicze - dla
    konta z działalnosci gospodarczej. Natomiast przy koncie prywatnym
    sprawa wyglada nieco inaczej - jest kwota, określona w Ustawie Prawo
    Bankowe, która jest wolna od zajecia i srodki do wysokosci tej kwoty
    będą dostępne natomiast po przekroczeniu w/w kwoty od momentu zajecia
    wszystko co ponad nia zostanie przekazane do organu egzekucyjnego, aż do
    zaspokojenia należności. Wielkość wpływów decyduje o czestotliwości
    przekazywanych kwot - małe czeste wpływy - małe częste przelewy na konto
    organu egzekucyjnego! A swoja drogą to ze strony banku niezłe świństwo
    za każdym razem obciążać za zwykły przelew kwotą 25 zł. Zainteresuj się
    tym i wyjaśnij to w banku czy w sytuacji kiedy jest jedno zajecie maja
    prawo to w ten sposob naliczać bo wydaje mi sie, ze powinni Cię obciążyć
    tylko jeden raz a następne przelewy z normalnymi kosztami.

    --
    Pozdrawiam.

    S.W.

  • 5. Data: 2006-07-25 10:25:17
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    bank pobiera oplate nie od zajecia tylko od kazdego wykonanego przelewu,
    dlatego tez te 25zl placi sie za kazdym razem

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-07-25 10:35:58
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S.W." <s...@v...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > w ten sposob naliczać bo wydaje mi sie, ze powinni Cię obciążyć tylko
    > jeden raz a następne przelewy z normalnymi kosztami.

    Konto jest firmowe , więc całość wpływów będzie przekazana do komornika .
    Koszt wysłania takiego zajęcia to jest dokładnie 25,- kosztów jakiś tam i
    6.5 za przelew.
    Mam dużo małych wpływów rzędu 50-60 zł i tak sobie kalkuluję czy aby nie
    będzie tak że wpłynie mi 50,- a bank od razu dokona przelewu ma konto
    komornicze za 31,5. hmm trochę to takie kopanie leżącego . Czy nie będzie
    lepiej zlikwidować takie konto , ech tylko czy przypadkiem w tym momencie
    nie popdpadnę pod jakieś paragrafy z tyt. ucieczka spod egzekucji lub coś
    podobnego.
    A swoją drogą że chore prawo mamy , kilka lat temu policja wygarnęła mi
    sprzętu komputerowego i oprogramowania na ładną kwotę po 5 latach sprawa w
    sądzie zakończyła się uniewinnieniem ,sprzęt oddali a jego wartość ( a
    raczej bezwartość - komputer i oprogramowanie po 5 latach raczej nie wiele
    jest warte, programy które kupowałem po 500 zł w tym czasie już za darmo do
    gazet dawali) ech szkoda gadać.
    Wracając jednak do sprawy to całkiem niezły interes dla banku przeliczając w
    ten sposób to 20.000 wysłane dla komornika da przychód coś ze 12.000 dla
    banku.
    Tak zainteresuję się tym ale obawiam się że bank robi zgodnie z prawem ,
    oczywiście na swoją korzyść interpretując przepis , bądź korzystając np. z
    niezedfiniowania jak często te pieniądze mają być przekazywane
    Piotr

  • 7. Data: 2006-07-25 10:49:32
    Od: "gu1iwer" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > bank pobiera oplate nie od zajecia tylko od kazdego wykonanego przelewu,
    > dlatego tez te 25zl placi sie za kazdym razem
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Może przedmówca miał jednak trochę racji , ja w obciążeniu mam 25,-
    realizacja tyt. egzekucyjnego + 6,5 przelew.
    To też takie jakieś dziwne , czy mi się wydaje czy też za wykonanie przelewu
    płaciłem jakoś mniej. hmm
    Piotr

  • 8. Data: 2006-07-25 12:58:46
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > oczywiście na swoją korzyść interpretując przepis , bądź korzystając np. z
    > niezedfiniowania jak często te pieniądze mają być przekazywane

    bank ma obowiązek postepowania zgodnie z decyzją komornika, dodatkowo
    ma prawo pobierać prowizję od realizacji przelewu z tyt. egzekucyjnego na
    okreslonym w TOiP poziomie, dlatego też opisana sytuacja jest dla Ciebie
    wyjątkowo niekorzystna (komornikowi zwisa, a bank sie cieszy),

    zgodnie z ustawa o swobodzie gosp. masz prawo posiadac dowolna liczbe
    rachunkow bankowych (do US i ZUS musisz podac, ktory rachunek jest glowny),
    dlatego proponuje zalozyc konto w innym banku, nazbierac tam kasy z wplywow
    i nastepnie splacic zobowiazanie

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2006-07-25 18:04:54
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Ja bym wypowiedział umowe rachunku i zmienił bank na taki z tańszą
    egzekucją, bo to co robią to skandal.
    Arek

  • 10. Data: 2006-07-25 19:28:35
    Od: "S.W." <s...@v...com>

    turczy napisał(a):
    > Ja bym wypowiedział umowe rachunku i zmienił bank na taki z tańszą
    > egzekucją, bo to co robią to skandal.
    > Arek
    Od momentu kiedy nastapiło zajęcie rachunku bankowego z tytułu
    zaległosci egzekwowanych na podstawie wyroku sądu - komornik sądowy lub
    administracyjne postępowanie egzekucyjne - komornik skarbowy, nie ma
    możliwosci zlikwidowania rachunku.

    --
    Pozdrawiam.

    S.W.