  • 21. Data: 2006-07-27 22:30:37
    Temat: Re: zajęcie komornicze
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    news:eabbul$i7k$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > turczy napisał(a):
    > [...]
    >
    > heh, o naiwności, a niby czemu miałoby przestać obowiązywać TOiP?
    >
    > Przecież to by było zbyt piękne .... powiedzmy że masz do zrobienia kupę
    > przelewów zagranicznych. Zakładasz konto, od razu je wypowiadasz, i w
    > okresie wypowiedzenia przelewasz ile wlezie :).
    >

    > p. m.
    Nie w okresie wypowiedzenia, a po okresie wypowiedzenia.
    Pozatym jakim cudem chcesz wykonywać dyspozycje na rachunku po wygaśnięciu
    umowy?
    Arek
    ps.
    Miałem kiedyś przykład z klientką, która zaciągneła kredyt ratalny na
    jakichś chorych warunkach w PEKAO SA.
    Był tam zapis wregulaminie, że jak spóźni się z ratą to odsetki naliczane są
    w trzykrotnej wysokości (od całej kwoty kredytu aż do dnia spłaty
    zaległości). A ponieważ babka miała kłopoty finansowe to bank naparzał ją
    odsetkami maksymalnie. Pomogło własnie wypowiedzenie umowy. Kredyt stał się
    zaległością wobec banku, oprocentowaną znacznie niżej. Póżniej wynegocjowała
    spłatę w ratach :) Ale to było pare lat temu i takie rozwiązanie
    podpowiedział jej pracownik banku.

  • 22. Data: 2006-07-31 08:14:47
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > Tak też i uczynię , właśnie rozglądam się gdzie będzie rozsądnie.
    > Hmm dziś już 2 przelewy na konto komornicze zrobili na 140,- i na 80,-
    > to już naprawdę jest chamstwo , prowizja oczywiście za każdym razem
    > naliczona dla banku.
    > Piotr
    jezeli na konto przestanie wplywac kasa to komornik sie zorientuje, ze cos
    nie gra,
    jezeli bedzie dociekliwy to wysle pisma do wszystkich bankow, z okolicy
    i zapyta czy nie masz tam konta, jezeli w ktoryms uzyska odp. pozytywna to
    sytuacja sie powtorzy, dlatego jezeli masz taka mozliwosc to przez jakis
    czas
    sprobuj rozliczac sie gotowkowo (nie wiem czy to mozliwe, bo nie wiem w
    jakiej
    branzy dzialasz) ze swoimi kontrahentami

    poza tym jak przez kilka tygodni/miesiecy na rachunek nie beda wplywac
    pieniadze
    to bank napisze do komornika, ze nie ma z czego prowadzic egzekucji i ten
    powinien ja umorzyc z powodu bezskutecznosci (tak sie dzieje w wiekszosci
    przypadkow)

    ww. to info od osoby, ktora mocno jest zorientowana w temacie (prowadzi
    egzekucje)

    pozdr.
    RobertS