  • 1. Data: 2009-04-28 19:21:26
    Temat: zakup euro zdalnie
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Czy jest jakis sposob (oprocz oczywiscie przelewu zlotowek na konto
    eurowe) zakupu online EUR za PLN po jakims sensownym kursie ?

    Tak - moglbym pojsce do kantoru z gotówką, ale jestem na to zbyt leniwy :)

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 2. Data: 2009-04-28 19:42:43
    Temat: Re: zakup euro zdalnie
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Dannyboy wrote:

    > Czy jest jakis sposob (oprocz oczywiscie przelewu zlotowek na konto
    > eurowe) zakupu online EUR za PLN po jakims sensownym kursie ?
    >
    > Tak - moglbym pojsce do kantoru z gotówką, ale jestem na to zbyt leniwy :)

    Z niektorymi bankami mozna negocjowac.
    Kantory wcale nie maja lepszych kursow niz te dewizowe w bankach.

    --
    in

  • 3. Data: 2009-04-28 19:48:55
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    sorden pisze:

    > Z niektorymi bankami mozna negocjowac.
    > Kantory wcale nie maja lepszych kursow niz te dewizowe w bankach.

    rzecz w tym, ze nie chce kupic ich duzo w rozumieniu banku - jakies 1900
    kantor.wroc.pl daje z reguly sprzedaz o ok. 0,03 PLN wyższą niż kurs na
    forexie co uważam za stawkę rewelacyjną

    Banki (alior, multi - te sprawdzalem) uwazaja ze duzo euro sie zaczyna
    od 10000.

  • 4. Data: 2009-04-28 21:19:12
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    sorden napisał(a):

    > Z niektorymi bankami mozna negocjowac.
    > Kantory wcale nie maja lepszych kursow niz te dewizowe w bankach.

    tak mówisz?
    kantor intraco w wawie, dziś popołudniu, dla kwot powyżej 1000 EUR,
    kursy kupno/sprzedaż:

    4,48 - 4,52 (spread: 4 gr)

    kursy kilku banków w tym samym czasie:

    MBANK: 4,3778 - 4,6022 (spread 22 gr)
    WBK: 4,3931 - 4,6369 (spread 24 gr)
    ALIOR: 4,3242 - 4,6420 (spread 32 gr)

    dla 1000 EUR w najlepszym WBK tracisz 4480-4393,10 = kupe kasy

    PG

  • 5. Data: 2009-04-28 21:36:39
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Piotr Gralak wrote:

    > tak mówisz?
    > kantor intraco w wawie, dziś popołudniu, dla kwot powyżej 1000 EUR,
    > kursy kupno/sprzedaż:
    >
    > 4,48 - 4,52 (spread: 4 gr)
    >
    > kursy kilku banków w tym samym czasie:

    No ok. Nie kazdy jednak mieszka w Wawie czy Krakowie, gdzie jest kilka
    takich kantorow. W pozostalej czesci kraju spready sa duzo wyzsze.

    --
    in

  • 6. Data: 2009-04-28 21:38:18
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    sorden napisał(a):

    > No ok. Nie kazdy jednak mieszka w Wawie czy Krakowie, gdzie jest kilka
    > takich kantorow. W pozostalej czesci kraju spready sa duzo wyzsze.

    co racja to racja :) nawet w innym zaobserwowanym warszawskim kantorze
    (M1) kursy były takie właśnie bankowe :)

    PG