  • 11. Data: 2010-11-29 13:35:44
    Temat: Re: zakupy przez net cudzą KK
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/28/2010 11:01 AM, amcinpiL wrote:
    > Czy mając wszystkie dane które są na KK obcej mi osoby, mogę dokonać zakupu
    > przez internet.

    mozesz

    tak naprawde to potrzebne ci jest

    a) 16 cyfr karty bez tego raczej nie da rady
    b) date waznosci, chociaz jak bedziesz mial date starej karty, ktorej
    waznosc juz wygasla tez sie czasami uda

    c) imie i nazwisko na karcie, czasami bez tego moze sie nie udac.

    d) kod cvv, czasmi szczegolnie przy transakcja internetowych pytaja, jak
    do tej pory nie mialem okazji sie przekonac czy przejdzie z blednym cvv,
    wiec nic na temat statystyki nie moge powiedziec.

    i to wszystko.

    twoja bronia jest skutecznosc uznawania reklamacji przez bank czy
    instytucje ktora karte ci wydała.

  • 12. Data: 2010-11-29 13:36:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/28/2010 1:21 PM, JanKo wrote:

    > zakładka do książki

    bardzo niepraktyczna

    za sztywna i za mała i wypada.

  • 13. Data: 2010-11-29 17:42:22
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 07:36:49 -0600, witek napisał(a):

    > bardzo niepraktyczna
    > za sztywna i za mała i wypada.

    Można zdrapywać lód z szyby samochodu jak nic lepszego pod ręką nie ma :).

    --
    Kojer

  • 14. Data: 2010-11-29 21:04:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" id07ob$k1m$...@n...onet.pl

    > Hmm ja mam wpisany w takim zapamiętanym formularzu
    > w przeglądarce adres mojej nauczycielki z liceum, za którą
    > nie przepadałem - wykorzystuje go w miejcach, gdzie
    > trzeba podawać adres ^_^ Często podaje go też przy
    > płaceniu kartą - jeszcze nigdy nie zawiódł ;p

    : Tak jej nie lubiłeś, że aż zdobyłeś jej adres? ;)

    Ja (być może jako skarbnik -- protoplasta Judasza -- choć
    chyba niekoniecznie) odwiedzałem swoje nauczycielki (w dniach
    nauczyciela czy w czasie choroby tychże nauczycielek -- kiedyś
    był taki zwyczaj, że chorego odwiedzano, przynoszono mu kwiaty,
    czasami ,,doglądano'', ale/dopiero nauka JPII dała kres temu
    dziwnemu zwyczajowi) ale jakoś nie zapamiętałem adresu żadnej
    z nich. Może dlatego nie zapamiętałem, że nie żywiłem do
    swych nauczycielek urazy. :) Młody człowiek szybko zapomina
    adresy... Znaczy -- urazy... ;) Dopiero na starość pamięć ludzka
    staje się lepsza pod tym względem i skrzywdzony człowiek potrafi
    nawet zabijać swych wrogów...

    Mnie na razie brakuje zdrowia na wyrównywanie rachunków. ;)
    Ale na szczęście mam już witaminę PP działającą kojąco na moje nerwy...
    Więc być może za jakiś czas poprzypominam ;) sobie nie tylko adresy nauczycielek...
    ;)
    (ale i parafii) ;)

    --
    ^ 750 749 ^c 440
    12 łyknąłem już Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 02
    . 070809 . . . 16 20 416
    P|l 720 04 . 724 V|t 410 30 .01
    .04 10 12 15 19 406

  • 15. Data: 2010-11-29 21:17:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" id0a7e$9n0$...@i...gazeta.pl

    > twoja bronia jest skutecznosc uznawania reklamacji przez bank czy instytucje ktora
    karte ci wydała.

    Głupia sprawa, ale baki są skore do uznawania takich reklamacji.
    Aż strach pytać o podejrzane transakcje... Ewentualnie rozmowę
    z bankiem można zacząć od zrzeczenia się chęci uznania reklamacji...

    Ja dla świętego spokoju dokonuję aborcji wiadomych numerów...
    Nie... Nie aborcji... Plącze się mi wszystko... Skrobanek...

    -=-

    Moim zdaniem kij ów (skora postawa banków -- chętne uznawania reklamacji)
    ma dwa końce. Głupcom i pechowcom dobrze, ale mądrym i szczęściarzom źle,
    gdyż ci ostatni jakoś muszą płacić za tych pierwszych. :) Jak zwykle mile
    jest widziane jakieś wyrównane podejście do problemu i jakieś sensowne
    zabezpieczenie się przed oszustwami.

    Komórka, dodatkowe informacje typu adres czy PESEL bądź jakiś dodatkowy
    numerek (na wzór PINu) może być jakimś dodatkowym utrudnieniem dla
    złodzieja, ale niestety jest i utrudnieniem dla uczciwego.

    Moim zdaniem płacenie kartą w necie pozostawia spore ślady -- na przykład
    ktoś odbiera zamówiony towar. Podobnie sprawa się ma w bankomatach, o ile
    zamontujemy tam podglądacze (kamery i rejestratory) i w sklepach. Czasami
    jednak ktoś kartą zapłaci za towar odbierany też przez internet -- na przykład
    zapłaci za dostęp do ,,panienek'' czy bilard ;) lub innego pokera...

    Rozwiązanie w postaci bezpłatnych dostępów do tych usług :) chyba jest skuteczne. ;)
    Kolejnym krokiem (tym razem sensownym) jest rzeczywiste śledzenie internetowych
    transakcji.

    -=-

    Być może problem kradzieży dokonywanych za pomocą kart płatniczych jest marginalny
    i bankom opłaca się bardziej płacenie (uznawanie reklamacji) niż rozwiązywanie
    problemu poprzez ściganie (czy pomoc w ściganiu) złodziei. Etyka więc ustępuje tu
    ekonomi... :)

    --
> [...]
    12 łyknąłem już Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 02
    .04 10 12 15 19 406

  • 16. Data: 2010-11-29 21:21:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Kois" 1figs8dvptsne$....@k...kojer

    > Można zdrapywać lód z szyby samochodu jak nic lepszego pod ręką nie ma :).

    Szkoda szyby -- lód jest jednak twardy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-11-29 21:38:04
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/29/2010 3:17 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Być może problem kradzieży dokonywanych za pomocą kart płatniczych jest
    > marginalny

    takie marginalne kilka miliardów rocznie.

    > i bankom opłaca się

    dokładnie właśnie tak.

    z wyjątkiem banków polskich, ktore stosują zasadę nie mam panskiego
    plaszcza i co nam pan zrobisz.

  • 18. Data: 2010-11-29 21:53:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" id16fp$r4c$...@i...gazeta.pl

    > takie marginalne kilka miliardów rocznie.

    Kilka miliardów kradzieży, złotych, euro?...

    > dokładnie właśnie tak.

    Ściganie złodziei to raczej sprawa policji i wymiaru sprawiedliwości, nie banków. :)

    > z wyjątkiem banków polskich, ktore stosują zasadę nie mam panskiego plaszcza i co
    nam pan zrobisz.

    A które to są polskie? SKOKi?

    Polskie radio twierdzi, że banki w Polsce są jednymi z najlepiej
    obsługujących karcianych klientów.

    Ja na razie nie narzekam.

    --
> [...]
    12 łyknąłem już Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 02
    .04 10 12 15 19 406

  • 19. Data: 2010-11-30 09:24:16
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
    ikarek <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> dared to write:
> [...]
    > trzeba podawać adres ^_^ Często podaje go też przy
    > płaceniu kartą - jeszcze nigdy nie zawiódł ;p

    > Tak jej nie lubiłeś, że aż zdobyłeś jej adres? ;)

    Chodziłem do niej do domu na korepetycje, nie ja jeden
    zresztą. Z tego powodu oraz ogólnej wrednoty tej pani, wśród
    chłopców-komputerowców spontanicznie narodził się zwyczaj
    podawania jej danych w różnych tam formularzach od maili czy
    przy rejestracji na forach... i tak jaks mi to zostalo do dzis :)

  • 20. Data: 2010-11-30 10:21:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/30/2010 10:24 AM), ikarek wrote:

> [...]
    > podawania jej danych w różnych tam formularzach od maili czy
    > przy rejestracji na forach... i tak jaks mi to zostalo do dzis :)

    I ten który mieszka w mieszkaniu które sprzedała bardzo się pewnie
    dziwi skąd u niego tyle spamu w skrzynce :).

    p. m.