  • 21. Data: 2010-11-30 11:52:01
    Temat: Re: zakupy przez net cudzą KK
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > Być może problem kradzieży dokonywanych za pomocą kart płatniczych jest
    > marginalny
    > i bankom opłaca się bardziej płacenie (uznawanie reklamacji) niż
    > rozwiązywanie
    > problemu poprzez ściganie (czy pomoc w ściganiu) złodziei.

    Conajmiej Citi ma system śledzenia zachowań użytkowników i w przypadku
    gdy transakcja internetowa oczekująca na potwierdzenie nie przystaje do
    wzoru potrafią zadzwonić i sprawdzić. Ale jak się kupuje często i w
    różnych miejscach to pewnie trudno dobrać profil a co za tym idzie
    wyszukać odstępstwa.

    W przypadku płatności fizycznych nie jestem pewien czy spotkałem się z
    weryfikacją, chociaż chyba... raz płaciłem w odstępie kilku minut
    podobne kwoty w tym samym sklepie i przy drugiej transakcji zadzwonili.
    Ale dokładnie nie pamiętam.

    KJ

  • 22. Data: 2010-11-30 12:42:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "KJ Siła Słów" id2oh5$l3s$...@i...gazeta.pl

> [...]
    chociaż chyba... raz płaciłem w odstępie kilku
    > minut podobne kwoty w tym samym sklepie i przy drugiej transakcji zadzwonili.

    Do mnie mBank dzwonił, gdy płaciłem za aparat fotograficzny (razem
    z obiektywem) za około cztery tałzeny. Zadzwonili nieco za późno,
    gdy już kupiłem, czy raczej -- zapłaciłem, ale w czasie, gdy nadal
    byłem w sklepie.

    --
    ^ 750 749 ^c 440
    12 łyknąłem już Ventolin 438
    | 740 2930 01 brak . 14 18 739 F|l 430 .
    | 730 31 .03 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 02
    . 070809 . . . 16 20 416
    P|l 720 04 . 724 V|t 410 30 .01
    .04 10 12 15 19 406

  • 23. Data: 2010-11-30 20:31:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    KJ Siła Słów <K...@n...com> writes:

    > Conajmiej Citi ma system śledzenia zachowań użytkowników i w przypadku
    > gdy transakcja internetowa oczekująca na potwierdzenie nie przystaje
    > do wzoru potrafią zadzwonić i sprawdzić.

    Nie ma czegos takiego. Transakcja albo moze dostac autoryzacje, albo
    nie. Zadzwonic moga dopiero pozniej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2010-11-30 20:43:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie ma czegos takiego. Transakcja albo moze dostac autoryzacje, albo
    > nie. Zadzwonic moga dopiero pozniej.

    wtedy kiedy już "musztarda po obiedzie"?

    już się kiedyś nad tym zastanawiałem, powiedzmy że ktoś mi zwinął kartę
    i kupił sobie jakiś drobiazg powiedzmy za 3kzł, bank dzwoni po
    transakcji aby mnie zapytać czy ta aby ja właśnie dokonałem zakupu,
    mówię, że NIE no i co dalej?

    taka zabawa w "mamy cię"? czyli efekt taki, że bank uświadamia klienta,
    że ktoś bawi się jego kartą?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 25. Data: 2010-11-30 23:15:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2010 2:43 PM, RobertS wrote:

> [...]
    > i kupił sobie jakiś drobiazg powiedzmy za 3kzł, bank dzwoni po
    > transakcji aby mnie zapytać czy ta aby ja właśnie dokonałem zakupu,

    dalej w zależności od jakości banku masz dwie wersjie

    a) bankowi jest strasznie przykro ale nie mogą uznac twojej reklamacji z
    powodow znanych tylko bankowi

    b) dostajesz kase z powrotem i to nie twoj problem.

    > taka zabawa w "mamy cię"? czyli efekt taki, że bank uświadamia klienta,
    > że ktoś bawi się jego kartą?

    jak wyzej.
    łatwiej znależć nagranie z monitoringu sklepu jesli to bylo 10 minut
    temu, a nie 30 dni.
    o ile to bylo cos wysyłkowego to zwykle jeszcze nie poszło i daje sie
    zablokwoac,
    np. nie wiem co za idiota to był, ale moją kartą kupił sobie bilet
    lotniczy. jak sie skonczylo (dla delikwenta), nie wiem. Dla mnie zwrotem
    kasy.
    a jesli to byla usługa internetowa, to tez szybko przestaje działać.

    generalnie takie dzwonienie to dla banku jest, a nie dla ciebie. mogą
    zdążyć nie wpaść koszty.
    ciebie obowiązuje tylko ta wersja u góry. dostaniesz kase, albo nie.

  • 26. Data: 2010-12-03 11:47:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" id40if$ek0$...@i...gazeta.pl

    > o ile to bylo cos wysyłkowego to zwykle jeszcze nie poszło i daje sie zablokwoac,

    Gorzej, jeśli ktoś gra w pokera via net lub zagląda na płatne strony WWW.
    Ale takie sytuacje także dotyczą telefonu, którym (za sprawą SMS( można płacić.

    -=-

    Ale nawet, jeśli ta akurat transakcja jest już stracona,
    złodziej ma utrudnione życie z następnymi transakcjami. :)

    --
    ^ 750 749 ^c 440 12 łyknąłem już
    Ventolin 438
    | 740 brak . 14 18 23 739 F|l 430 14
    | 730 Telfexo 12 . 1617 .20 729 E|i 420 070809 . . . 16
    20 416
    P|l 720 . 22 719 V|t 410 10 12 15
    19 21 23 410
    E|/ 710 07 . 709 |r 400 13
    399
    F|m 700 08091011 *13 15 *19 *21 690 1|y 390 11
    17 395