  • 1. Data: 2008-07-20 06:45:21
    Temat: zalegla zaplata za hotel karta kredytowa jak?
    Od: "Pawel" <P...@o...pl>

    W grudniu spedzilem 2 noce w jednym z hoteli w Nowym Yorku i niedawno
    dostalem email z tego hotelu ze potracono sobie tylko za jedna noc zamiast
    za dwie na co ja wczesniej nie zwrocilem uwagi.Poprostu wczesniej przez
    internet zarezerwowaolem 2 noce ale dwa razy gdyz najpierw myslalem ze bede
    spal jedna noc w tym hotelu.Prawopodobnie w recepcji przez to zauwazyli
    tylko jedna rezerwacje i potracili tylko za jedna noc.Nie znam jeszcze za
    dobze Angielskiego ale jak dobrze wszystko zrozumialem chca numer karty
    kredytowej.
    Jak to najlepiej teraz rozwiazac ?Czy wlasciwe byloby podanie im poprostu
    numeru karty kredytowej emailem aby sobie mogli skasowac za niezaplacona
    dobe?Czy moga tak wogole potracic sume znajac tylko numer karty ?Czy raczej
    tego absolutnie nie robic?Jak ianczej mozna teraz im zaplacic?Nie chce miec
    jakis przykrosci przy nastepnym pobycie w USA a slyszalem ze np, gdy ktos
    nie zaplaci mandatu to potrafia zawrocic z lotniska odrazu do kraju.Moze ten
    hotel tez moglby narobic jakic problemow dlatego chce to uregulowac tylko
    jak jest najlepiej.
    Oto ten email z tego hotelu nie jestem dokladnie pewny czy dobrze wszystko
    zrozumialem:
    Mr. xxxxx,

    My name is Frankie and I am emailing you in regards to your stay with us
    on December 8-9 of 2007. You were with DerTour with a reservation for one
    night and then stayed one additional night. That second night we never
    received payment for from you and we would like to request your Credit Card
    number in order to close your reservation. I thank you in advance for your
    cooperation and look forward to hearing from you.

  • 2. Data: 2008-07-20 07:43:23
    Temat: Re: zalegla zaplata za hotel karta kredytowa jak?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pawel pisze:
> [...]
    > tylko jedna rezerwacje i potracili tylko za jedna noc.Nie znam jeszcze za
    > dobze Angielskiego ale jak dobrze wszystko zrozumialem chca numer karty

    Skoro maja juz ten numer karty (za jedna rezerwacje juz potracili
    wczesniej) po co potrzebuja ponownie, zamiast poinformowac o potraceniu
    za brakujaca dobe?
    Zreszta dlaczego nie pobrali oplaty przy opuszczaniu hotelu?
    Z tego co czytam na grupie (sam nie jezdze) to pobierana jest oplata
    przy rezerwacji za pierwsza dobe, a przy opuszczaniu hotelu placi sie za
    pelen pobyt faktycznie tam spedzony - czesto w formie ponownego
    obciazenia przez personel tej samej karty, ktora sluzyla do rezerwacji,
    bez udzialu i potwierdzenia ze strony wynajmujacego pokoj.

    Skontaktuj sie moze z hotelem na ten sam adres mail z ktorego
    korzystales rezerwujac pokoj przed wyjazdem i potwierdz, czy faktycznie
    im zalegasz (moze np. byly pracownik sobie dorabia taka metoda)

  • 3. Data: 2008-07-20 12:32:33
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    /.../

    > Skoro maja juz ten numer karty (za jedna rezerwacje juz potracili
    > wczesniej) po co potrzebuja ponownie, zamiast poinformowac o potraceniu za
    > brakujaca dobe?

    Nie wolno obciążyć karty bez zgody właściciela.

    > Zreszta dlaczego nie pobrali oplaty przy opuszczaniu hotelu?

    Autor przecież pisze, że mogło im się pomieszać.

> [...]
    > personel tej samej karty, ktora sluzyla do rezerwacji, bez udzialu i
    > potwierdzenia ze strony wynajmujacego pokoj.

    To czytaj dokładnie. Z zewnątrz to tak wygląda - w rzeczywistości hotel
    dokonuje obciążenia karty za pierwszą noc i często blokady na poczet
    następnych nocy.

    > Skontaktuj sie moze z hotelem na ten sam adres mail z ktorego korzystales
    > rezerwujac pokoj przed wyjazdem i potwierdz, czy faktycznie im zalegasz
    > (moze np. byly pracownik sobie dorabia taka metoda)

    Przecież napisał, że im faktycznie zalega.

    k.

  • 4. Data: 2008-07-20 13:02:14
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    Użytkownik "Pawel" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    ne.net...

    /.../
> [...]
    > dobe?Czy moga tak wogole potracic sume znajac tylko numer karty ?Czy
    > raczej tego absolutnie nie robic?Jak ianczej mozna teraz im zaplacic?

    Myślę, że wszystko jest ok, tylko: NIE podawaj danych karty emailem (kto
    wie, kto jeszcze ma dostęp do skrzynki!), a raczej zadzwoń do tego hotelu
    (nawet ze skypa, żeby było taniej), rozmawiaj z menedzerem albo booking
    office i zapłać podając dane karty przez telefon.

    Jeżeli wolisz to stay on the safe side, then (a) jeśli masz konto w mbanku,
    użyj ekarty; (b) kup kartę przedpłaconą (np. money.pl), (c) dowiedz się,
    może przyjmują PayPal.

    k.

  • 5. Data: 2008-07-20 13:36:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> writes:

> [...]
    > tego hotelu (nawet ze skypa, żeby było taniej), rozmawiaj z menedzerem
    > albo booking office i zapłać podając dane karty przez telefon.

    Przeciez napisal ze nie zna dobrze angielskiego, pisanego jak
    rozumiem, trudniej mu bedzie sie dogadac z czlowiekiem.

    Oczywiscie, numery kart itd. teoretycznie powinno sie przekazywac
    w bezpieczny sposob, ale jesli sama sprawa nie jest podejrzana (hotel
    w Nigerii itd), to nie widze problemu w wyslaniu tego emailem. Ludzie
    robia tak od lat, podobnie w przypadku faksow, ktore moze latwo czytac
    bez zostawiania sladow duzo wiecej osob. Podobnie w przypadku kwitow
    z terminala.

    > Jeżeli wolisz to stay on the safe side, then (a) jeśli masz konto w
    > mbanku, użyj ekarty; (b) kup kartę przedpłaconą (np. money.pl), (c)
    > dowiedz się, może przyjmują PayPal.

    No jasne, wszystko po to by zaplacic za noc w hotelu. Moze lepiej
    kupic samolot i poleciec zaplacic osobiscie? Bez przesady.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2008-07-20 16:02:22
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

    > "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie> writes:

    /.../

    > No jasne, wszystko po to by zaplacic za noc w hotelu. Moze lepiej
    > kupic samolot i poleciec zaplacic osobiscie? Bez przesady.

    Weź, napiszę że nie ma czym się martwić, a tu za parę dni kolejny post, że
    ktoś ściągnął kasę z karty i wina forumowiczów ;). A nie chciało mi się
    tłumaczyć, jak sprawdzać pochodzenie maila, bo to trochę OT.

    To już lepiej dane karty przefaksować, przynajmniej wiesz, że doszło gdzie
    trzeba. Niech @Pawel odpisze, że dane karty posłał na nr faksu, i tyle.
    Ważne żeby na faksie opórcz danych karty był przedmiot zapłaty, data oraz
    czytelny podpis.

    k.

  • 7. Data: 2008-07-20 18:17:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > post, że ktoś ściągnął kasę z karty i wina forumowiczów ;). A nie
    > chciało mi się tłumaczyć, jak sprawdzać pochodzenie maila, bo to

    To bez znaczenia, biorac pod uwage ze to jest rzeczywista naleznosc.
    Istotny jest list do hotelu, nie?

> [...]
    > gdzie trzeba. Niech @Pawel odpisze, że dane karty posłał na nr faksu,
    > i tyle. Ważne żeby na faksie opórcz danych karty był przedmiot

    Podpis to podpis, co kto z niego odczyta to jego :-)
    Oczywiscie, faks tez pewnie bedzie dobry, ale dla bezpieczenstwa jest
    (pomijalnie akurat) gorszy - transmisja tak samo nie jest szyfrowana,
    a przeczytanie faksu nie zostawia sladow takich jak zwykle w przypadku
    emaila.
    Jeden diabel tak naprawde.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-07-21 08:28:27
    Od: "NSA" <N...@n...pl>

    > Nie wolno obciążyć karty bez zgody właściciela.

    lol.
    Pomyśl zanim coś napiszesz

    Mazi

  • 9. Data: 2008-07-21 08:34:07
    Od: "NSA" <N...@n...pl>

    Napisz:

    "I hereby agree to charge my credit card no .... exp ../.. for the sum of
    ... USD as the payment for the night 8/0 DEC"

    Ja w takich przypadkach wklejam swój poddis do worda, robię pdf i wysyłam
    mailem.
    Robiłem to ze 15 razy i nic się nie stało złego

    Mazi

  • 10. Data: 2008-07-21 14:59:20
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g61hm5$alh$1@news.onet.pl, *NSA* wrote:
> [...]
    > wysyłam mailem.
    > Robiłem to ze 15 razy i nic się nie stało złego

    Ostatnio wlasnie podobnie zrobilem, a dodatkowo numer karty umiescilem jako
    grafike wektorowa a nie tekscik :), zawsze mniejsza szansa ze cos samo
    wyłuska numerek z pliku.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."