  • 11. Data: 2003-08-10 23:28:54
    Temat: Re: zamknięcie konta w KBSA
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003 17:49:29 +0200, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Przez tenczas moga przyjsc platnosci z PZ, rozliczenia kart chargowych, albo
    >z transakcji np. zagranicznych itp. itd. Nie jest to nic dziwnego.

    a czy pracownik banku to jasnowidz? Co go obchodzą _możliwe_
    obciążenia? A skąd niby ma wiedzieć jakie _będą_ kwoty PZ?

    Co to, kurczę, kaucja jakaś? :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2003-08-11 07:04:44
    Od: "Aleksandra" <r...@W...pl>

    > a co masz w regulaminie?

    > tak - wynika to przecież z umowy, którą zawarłeś...

    > IMHO nie. Ale trzeba zadbać o to, żeby wszystkie obciążenia zostały
    > pokryte

    Udalam sie do innego oddzialu tego banku (tam nie moge, bo juz tam nie mieszkam
    i pare kilometrow mnie dzieli). Opowiedzialam cala sytuacje i pracownicy tego
    banku byli wielce zdziwieni, ze tak zostalo to zalatwione. Grunt, ze pieniadze
    udalo sie odzyskac.

    Skoro konto jest jeszcze aktywne przez 2 miesiace i bank chce za to pobierac
    oplate, to dlaczego zniszczono mi karty i uniemozliwiono jakikolwiek dostep do
    tego konta?

    i jeszcze jedno pytanie: nie chciano mi wydac pisemnego potwierdzenia
    zamknięcia konta, czy uzyskanie takiego potwierdzenia jest mozliwe w innych
    bankach?

  • 13. Data: 2003-08-11 07:07:25
    Od: "Aleksandra" <r...@W...pl>

    Jeszcze jedno:

    > Np. wiesz, że jedyną płatnością przez kartę, która jeszcze nie została
    > rozliczona jest 15,90 za "Enter" w Empliku (:-), to wypadałoby
    > pozostawić tę kwotę na rachunku. Reszta (minus ew. opłaty za
    > prowadzenie rachunku w okresie wypowiedzenia) - to Twoje pieniądze.

    Rozumiem prowizję za prowadzenie rachunku, ale innych należności nie było.
    Kwota pozostawiona na rachunku była dużą wielokrotnością 2-miesiecznej opłaty.

    Aleksandra

  • 14. Data: 2003-08-11 07:40:04
    Od: "hmm" <m...@W...onet.pl>

    W moim przypadku było całkiem inaczej:
    1. Bank wypłacił wszystkie srodki.
    2. Konto zamknał natychmiast (nieliczac 2 dni roboczych potrzebnych na
    zaksiegowanie transakcji wykonanych karta)
    3. Dodatkowo wypłacił jeszcze odsetki, ktore zostały juz naliczone.
    4. Ponadto poprosili o nr kontaktowy gdyby zaszły jakies zmiany, tzn. przyszedł
    przelew, przyszla jakas spozniona transakcja kartowa.

  • 15. Data: 2003-08-11 07:41:33
    Od: "Aleksandra" <r...@W...pl>

> [...]
    przyszedł
    > przelew, przyszla jakas spozniona transakcja kartowa.

    A jaki to był bank?

  • 16. Data: 2003-08-11 07:49:50
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > do tego konta?  i jeszcze jedno pytanie: nie chciano mi wydac pisemnego
    > potwierdzenia zamknięcia konta, czy uzyskanie takiego potwierdzenia jest

    Trafiłaś po prostu na bardzo niekompetentnego pracownika (może to wystąpić w
    każdym banku). Konto powinni Ci zamknąc natychmiast i wypłacić wszystkie
    pieniądze wraz z odsetkami. Bank nie ma prawa wbrew Twojej zgody utrzymywać
    konto a szczególnie pobierać za nie opłaty. Tensor1

  • 17. Data: 2003-08-11 12:55:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > IMHO nie. Ale trzeba zadbać o to, żeby wszystkie obciążenia zostały
    > pokryte.

    Obciazenia sa zmienne w funkcji czasu. Bank, po obciazeniu karty, moze
    przeciez zazadac splaty od (bylego) klienta.

> [...]
    > pozostawić tę kwotę na rachunku. Reszta (minus ew. opłaty za
    > prowadzenie rachunku w okresie wypowiedzenia) - to Twoje pieniądze.

    Jest jeszcze jedna sprawa - jesli regulamin nic o tym nie mowi, to
    w okresie wypowiedzenia bank ma swiadczyc bez zmian wszelkie uslugi,
    w szczegolnosci klient moze normalnie poslugiwac sie kartami, zlecac
    przelewy, korzystac z kredytu itp. Po uplywie okresu wypowiedzenia
    strony powinny uregulowac saldo naleznosci i to wszystko.

    Okres wypowiedzenia nie ma sluzyc do zapewnienia bankowi oplat
    w zamian za uslugi, ktorych juz nie swiadczy, albo do zabezpieczania
    sie przed opoznionymi obciazeniami karcianymi, a do przygotowania sie
    banku i klienta do zakonczenia wspolpracy (np. powiadomienia
    kontrahentow, dostosowania struktury np. kredytow - sa wieksi i mniejsi
    klienci).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 18. Data: 2003-08-12 09:06:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 11 Aug 2003 14:55:44 +0200, Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    >Obciazenia sa zmienne w funkcji czasu. Bank, po obciazeniu karty, moze
    >przeciez zazadac splaty od (bylego) klienta.

    ale przecież owe obciążenia nie są przypadkowe. Pisząc "zadbać" mam na
    myśli konieczność pozostawienia kwoty, która pokryje obciążenia.
    Przecież klient wie (lub łatwo może się dowiedzieć), za co kartą czy
    czekiem płacił i co jeszcze nie zostało rozliczone.

    Co do reszty (i w zasadzie co do powyższego również): oczywiście tak!
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2003-08-12 12:48:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

> [...]
    > Przecież klient wie (lub łatwo może się dowiedzieć), za co kartą czy
    > czekiem płacił i co jeszcze nie zostało rozliczone.

    Musialby kolekcjonowac kwity, a i tak ktorys moze sie np. zgubic.
    Obciazenia moga byc sprzed kilku miesiecy nawet, a kursy walut zmieniaja
    sie w czasie. Do tego dochodza odsetki, byc moze na + i -.
    Kto by to policzyl?

    Poza tym tych obciazen jeszcze, jak rozumiem, nie ma (bo gdyby byly,
    zostalyby natychmiast rozliczone). Klient moze wiec w tym czasie robic
    z pieniedzmi co mu sie podoba, srodki maja byc w momencie rozliczenia
    (+ ew. odsetki ustawowe w razie problemu ze splata zobowiazan).

    Owszem, klient moze wykazac dobra wole (albo raczej mierne zainteresowanie)
    i zostawic iles tam pieniedzy na koncie. Ale nie widze nic, co by go do
    tego zobowiazywalo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 20. Data: 2003-08-12 13:40:58
    Od: "" <m...@p...onet.pl>

    > przyszedł
    >

    > A jaki to był bank?
    >

    > -

    To chyba oczywiste ze Kredyt Bank !!!!!!!!!!