  • 1. Data: 2009-01-12 16:06:07
    Temat: zapadalnosc lokaty urodzinowej mBanku
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    Witam,

    Mam "lokatę urodzinową" w mBanku.
    Lokatę założyłem 15.10.2008 r.

    Termin zapadalności tej kolaty to w/g informacji o lokacie ze stron
    transkcyjnych mBanku - 15.01.2009 r. (N.B. tez jest tam wypisana data
    najblizszego naliczania odsetek 15-01-2009)

    W/g informacji telefonicznych z mLini pieniadze z lokaty pojawia sie
    na rachunku w mBanku (powiazanym z lokatą) o godzinie 24 w nocy z dnia
    15 na 16 stycznia 2009 r.

    W/g informacji pochodzących z wątku na forum mBanku
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=858068&t=8
    57416&v=f&cat=0
    Pan m_jarosław z mEkipy odpowiadał na tym forum:
    "jezeli lokatę załozysz 15.10, odsetki beda naliczane za okres od
    15.10 do 14.01 i srodki pojawia; sie na rachunku w nocy z 14. na 15. o
    pólnocy."

    Jaka jest wiec prawda - trudno mi jest w tej sytuacji dociec. Może
    ktos z Was juz to rozwikłał ?

    Czy słuszne jest moje przypuszczenie, że przez cały dzień 15 stycznia
    2009 r pieniadze (wycofywane z nieodnawialnej lokaty na rachunek) będą
    nieoprocentowane (jesli przyjac wyjasnienia mLini) ?

    Pozdrawiam,

    -cpr

  • 2. Data: 2009-01-12 16:47:53
    Temat: Re: zapadalnosc lokaty urodzinowej mBanku
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "cpr" <cpr_@_pl.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest wiec prawda - trudno mi jest w tej sytuacji dociec. Może
    > ktos z Was juz to rozwikłał ?

    szkoda czasu na to, to pomijalna różnica

  • 3. Data: 2009-01-12 17:06:58
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 17:47:53 +0100, "zlotowinfo" <u...@g...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "cpr" <cpr_@_pl.pl> napisał w wiadomości
    >>
    >szkoda czasu na to, to pomijalna różnica

    ehhh :-) , w koncu tez "bijecie sie" na tej liscie "o grosze" z
    zaokraglen podatku belki......

    Czy mała rożnica - oszacujmy....

    100 000 zl (przykladowa kwota lokaty, maksymalnie bylo nawet do 2 000
    000 zl)
    x 8.08% = 8080 zl rocznie
    szacunkowo 1 dzien to 22,14 PLN ......

    no i jeszcze ta nieznana ilosc wkladow kljentow na "lokatach
    urodzinowych" w banku *8.08% / 365=? :-)

  • 4. Data: 2009-01-13 06:47:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 12 Jan 2009 17:06:07 +0100, cpr napisał(a):

> [...]
    >
    > W/g informacji telefonicznych z mLini pieniadze z lokaty pojawia sie
    > na rachunku w mBanku (powiazanym z lokatą) o godzinie 24 w nocy z dnia

    Nie tak. Nie wierz infolinii.

> [...]
    > "jezeli lokatę załozysz 15.10, odsetki beda naliczane za okres od
    > 15.10 do 14.01 i srodki pojawia; sie na rachunku w nocy z 14. na 15. o

    Tak będzie.

  • 5. Data: 2009-01-13 21:54:31
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 06:47:38 +0000 (UTC), jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Nie tak. Nie wierz infolinii.

    57416&v=f&cat=0

    >Tak będzie.

    hmmm.....

    (dotyczy przykladowej lokaty "urodziniowej" w mBanku zalozonej
    15.10.2008 r.)
    Zadzwonilem 3 razy na mLinie.
    2xbyla odpowiedz - srodki pojawia sie o polnocy z 15 na 16 stycznia
    2009 r.

    Dzwoniac 3 raz dopytalem sie troche bardziej szczegolowo, (powolujac
    sie na w/w forum mBanku i wypowiedz na w/w forum uczestnika mEkipy o
    nicku "m_jarosław").

    mLinia zmienila zdanie i poinformowala, ze srodki beda dostepne o
    polnocy z 14 na 15 stycznia, ale.........

    Drazylem dalej temat....

    Czy moge obecnie zlozyc zlecenie przyszle (przelew zewnetrzny) na
    pierwsza sesje KIR w mBanku (sesja wychodzaca chyba okolo 5:55 rano)
    do realizacji w dniu 15 stycznia 2009 r.

    Okazalo sie, ze nie (w/g mLini), bo aby zlozyc przelew z data przyszla
    na 15 stycznia 2009 musza byc zapewnione srodki na rachunku w dniu 14
    stycznia 2009 (czyli dzien wczesniej).

    Opisuje moje "doswiadczenia", bo chyba (?) byl jakis watek na PBB o
    wycofywaniu lokat "urodzinowych" z mBanku.

    Jesli wierzyc mLinii, to (IMHO) zlecenia przyszle z wycofywanych lokat
    moga byc nie zrealizowane, jesli ktos zlozyl zlecenie przelewu z data
    przyszla (liczac na I sesje KIR), a nie mial srodkow na rachunku dzien
    wczesniej w stosunku do daty przelewu.

    P.S.

    jureq - dzieki za posta :-)

  • 6. Data: 2009-01-14 23:42:17
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    >Nie tak. Nie wierz infolinii.

    57416&v=f&cat=0

    >Tak będzie.

    i tak nie jest !!!

  • 7. Data: 2009-01-15 09:56:12
    Od: "Jack " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Lokata założona 15.10 - dziś doliczono mi odsetki,a pieniądze wróciły tam skąd
    przyszły.

  • 8. Data: 2009-01-15 10:16:38
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009 09:56:12 +0000 (UTC), "Jack "
    <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Lokata założona 15.10 - dziś doliczono mi odsetki,a pieniądze wróciły tam skąd
    >przyszły.

    Owszem - pieniadze pojawily sie na rachunku grubo po północy (zamiast
    o północy) i nie zalapaly sie na pierwsza sesje KIR.
    Dobrze, ze chociaż na druga sesję się "załapały" :-)