  • 1. Data: 2009-01-08 14:50:38
    Temat: zapytanie o opinie o kredycie
    Od: "Byku" <b...@b...com>

    Witam

    mój bank zaproponował mi ofertę :

    pożyczka gotówkowa na dowolny cel
    72 miesiące
    83,625.00 kwota kredytu

    rata miesięczna 1748,51

    2508,77

    nie ubezpieczony

    13,44 w rocznym - 15,61 procenta

    calkowity koszt kredytu 42057 (czyli pożyczam 83 a oddaje ponad 120)

    Mam pytanie. Jest to dla mnie bardzo trudna decyzja. Co o tym sądzicie, może
    ktoś miał podobną ofertę? Może ktoś mógłby się wypowiedzieć czy ta oferta
    jest ciekawa i czy nie robią mnie w balona? Nie chcą w ogóle negocjowac
    oprocentowania czy to normalne?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-08 15:12:49
    Temat: Re: zapytanie o opinie o kredycie
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Byku" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > nie ubezpieczony
    >
    > 13,44 w rocznym - 15,61 procenta
    >
    > calkowity koszt kredytu 42057 (czyli pożyczam 83 a oddaje ponad 120)

    Mnie się ta oferta nie wydaje zła, raczej przeciętna, o ile 13,44% to jest
    nominalna roczna stopa procentowa, a 15,61% to jest RRSO.

    Oprocentowanie jest stałe czy zmienne? Jak stałe to gorzej, jak zmienne
    uzależnione od WIBOR to lepiej, jak zmienne uzależnione od widzimisię to
    najgorzej.

    Przy czym jesli zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości, to warunki
    są fatalne, rozumiem że bez zbezpieczeń albo z jakimś symbolicznym, typu
    weksel?

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-08 15:20:16
    Od: "Byku" <b...@b...com>

> [...]
    >
    > Oprocentowanie jest stałe czy zmienne? Jak stałe to gorzej, jak zmienne
    > uzależnione od WIBOR to lepiej, jak zmienne uzależnione od widzimisię to

    Zadam to pytanie na spotkaniu jutro. Dzięki za podpowiedź.

    > Przy czym jesli zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości, to warunki
    > są fatalne, rozumiem że bez zbezpieczeń albo z jakimś symbolicznym, typu
    > weksel?

    Nie, zabezpieczenia nie ma żadnego. Hipotecznego kredytu nie mogę nigdzie
    dostać, ponieważ mieszkam na wsi i jest dla nich problemem, że nie ma
    wydzielonego domu jako nieruchomości a jest po prostu gospodarstwo domowe
    czy coś w tym rodzaju. Czy sugerujesz że bardziej by mi się opłacał
    hipoteczny?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-08 15:41:01
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > wydzielonego domu jako nieruchomości a jest po prostu gospodarstwo domowe
    > czy coś w tym rodzaju. Czy sugerujesz że bardziej by mi się opłacał

    Gdybyś mógł wziąć to zdecydowanie tak. Na pewno zszedłbyś poniżej 10% RRSO,
    a może nawet poniżej 9%. Niewiele gorze pożyczka hipoteczna. Byłoby z tym
    prawdopodobnie więcej chodzenia, ale oprocentowanie zdecydowanie lepsze niż
    w przypadku gotówkowego.

    W trzeciej kolejności zainteresuj się czymś takim jak linia kredytowa albo
    kredyt odnawialny.

    Kredyt gotówkowy to potencjalnie najmniej korzystna dla klienta forma
    zadłużania się, bo nie da się swobodnie manipulować bieżącą kwotą
    zadłużenia, nie wiem czy takie coś ma dla ciebie znaczenie.

    Troszkę mnie dziwi ta kwota większa od 80.000 zł. Czy może do ręki masz
    dostać 80.000,00 zł a te 3625,00 to jakaś prowizja/opłaty?

    marekz

  • 5. Data: 2009-01-08 16:39:33
    Od: "Byku" <b...@b...com>

    > Troszkę mnie dziwi ta kwota większa od 80.000 zł. Czy może do ręki masz
    > dostać 80.000,00 zł a te 3625,00 to jakaś prowizja/opłaty?

    Prowizja wynosi 2508,77

    Maciek

  • 6. Data: 2009-01-10 11:23:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Byku" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    >
    > Troszkę mnie dziwi ta kwota większa od 80.000 zł. Czy może do ręki masz
    > dostać 80.000,00 zł a te 3625,00 to jakaś prowizja/opłaty?

    Bank pewnie celowo zwiekszył kwote kredytu aby był on niekonsumencki-a to
    mniejsze prawa dla klienta.

    Krzysiek