  • 1. Data: 2009-12-26 09:26:29
    Temat: zarabianie w euro
    Od: "zdzich" <m...@o...eu>

    Zarabiam w euro w Niemczech. Chciałbym założyć konto bankowe w tej walucie aby
    móc z niego płacić w złotych na konto polskich banków (mieszkanie,prąd,kredyty
    itp).Jaki bank wybrać aby zminimalizować koszty transakcji ?
    Ważne jest też wybór karty bankomatowej aby można korzystać z niej w Niemczech
    i w Polsce ! Może ktoś ma pozytywne doświadczenia ?

  • 2. Data: 2009-12-26 10:32:31
    Temat: Re: zarabianie w euro
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "zdzich" <m...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > Niemczech
    > i w Polsce ! Może ktoś ma pozytywne doświadczenia ?

    Jezeli zarabiasz EUR i chcesz je wydawac to otworz sobie konto w tej walucie
    i karte do niego- brak przeliczen. Co sie tyczy wymiany to wystarcza dwa
    konta w banku PLN i EUR, standardowo przelewy miedzy takimi kontami wg
    tabeli sprzedazy dewiz w danym banku. Jezeli kwoty beda wieksze do
    przewalutowan >5 tys EUR to mozesz za 7zl/mies zamowic sobie autodealing do
    kont w Aliorze i po kursie zblizonym do miedzybanku sprzedawac EUR na PLN.
    Do wydawania PLN dodatkowa karta podlaczona do rachunku w PLN. Koszty kart
    do PLN i EUR niestety bedziesz musial ponosic miesiecznie i jest to
    oplacalne jezeli bedziesz duzo wydawal w jednej i drugiej walucie. Wybor
    karty do rach. PLN lub tylko EUR bedzie powodowal przewalutowania po tabeli
    bankowej duzo mniej korzystne niz kursy uzyskane przy autodealingu. Musisz
    sobie przesledzic tabele oplat i prowizji banku i zasymulowac ile bedziesz
    wydawal w kazdej z walut na karte i wtedy podjac decyzje co do ilosci kart.
    Przelewy internetowe z konta w PLN generalnie beda darmowe lub za niewielka
    oplata w zaleznosci od banku.

  • 3. Data: 2009-12-26 11:13:17
    Od: "Stiwi" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zdzich <m...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Ważne jest też wybór karty bankomatowej aby można korzystać z niej w Niemczech
    > i w Polsce ! Może ktoś ma pozytywne doświadczenia ?

    Wydaje mi się, że mBank.pl będzie najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie. Ichniejsza VC
    do konta w
    EUR to darmowe wypłaty z bankomatów za granicą. Opłata za kartę 30pln rocznie. eMax
    walutowy
    prowadzenie 0 pln. Nie wiem tylko czy można z eMaxa walutowego wysłać przelew w PLN i
    wtedy
    bank sobie sam policzy EUR po kursie kupna? Ale nawet jeśli nie, to możesz przecież
    dodatkowo
    założyć eKonto darmowe i po prostu przelewać (wymieniać) EUR na PLN bezpłatnym
    przelewem
    między rachunkami.

  • 4. Data: 2009-12-27 08:42:52
    Od: "zdzich" <m...@o...eu>

    Już mam konto w mBanku. Rozumiem że muszę założyć subkonto do tego rachunku
    gdzie będzie wpływało euro. Mogę przenosić z konta euro na konto złotówkowe
    (bank przeliczy po kursie dnia jako kupno).Mam kartę z mBanku i będę pobierał
    tylko w złotówkach. Nie rozumię dokładnie jak najlepiej wpłacać w Niemczech
    euro na moje konto w mBanku aby opłaty były jak najniższe ?

  • 5. Data: 2009-12-27 10:24:56
    Od: "Stiwi" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zdzich <m...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > tylko w złotówkach. Nie rozumię dokładnie jak najlepiej wpłacać w Niemczech
    > euro na moje konto w mBanku aby opłaty były jak najniższe ?

    Do obecnego konta w PLN w mBanku otwórz rachunek eMax walutowy. Oba rachunki będziesz

    widział po zalogowaniu do systemu internetowego i będziesz miał moźliwość przelewania
    między
    nimi (sprzedaży EUR na PLN po kursie kupna banku z danego dnia). Dodatkowo do eMaxa
    walutowego możesz wyrobić kartę Visa Classic, z której jak pisałem bankomaty za
    granicą w strefie
    EUR są bezpłatne.

    Z Niemiec do mBanku najlepiej przelewem. W Twoim niemieckim banku taki przelew w
    ramach UE
    powinien być nawet darmowy, również mBank nie pobierze prowizji za przelew
    przychodzący.

  • 6. Data: 2009-12-27 11:00:13
    Od: "zdzich" <m...@o...eu>

    Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A może
    inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w temat.

  • 7. Data: 2009-12-27 11:29:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A
    > może
    > inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w
    > temat.

    To zapomnij o mbanku w przypadku walut. Ten bank nie ma oddzialow i nie
    wplacisz do niego waluty. Musisz zalozyc konto w EUR w tradycyjnym banku i z
    niego dopiero przelac do mB. Jeszcze w przypadku EUR to ma sens bo mozesz
    znalezc banki tradycyjne, ktore za elektroniczne przelewy SEPA pobieraja np.
    5zl, w przypadku posiadania innych walut nalezy zapomniec o bankach
    wirtualnych. Jezeli zamierzasz zawsze wplacac gotowke w postaci EUR to
    wybieraj bank z placowkami, bo w nich wplacisz walute.

  • 8. Data: 2009-12-27 12:35:13
    Od: "Stiwi" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zdzich <m...@o...eu> napisał(a):

    > Wszystko dla mnie jasne tylko że ja nie mam konta w Niemieckim banku.A może
    > inny sposób np przez pocztę na konto ? Przepraszam ale wchodzę dopiero w temat.

    Wyślesz taki przelew w każdym banku, pytanie tylko ile on będzie kosztował jeśli nie
    jesteś klientem.
    Ale nie sądzę, żeby to była jakaś astronomiczna kwota? Może 5, może 10 EUR? Musisz
    się dowiedzieć.
    Niemieckie banki traktują przelewy międzynarodowe jak lokalne w sensie prowizji, to
    tak jak byś w
    PEKAO SA poszedł do oddziału, nie był klientem i wysłał przelew w PLN na inne konto w
    Polsce. Jest to
    wydatek 3pln...

    Po prostu dowiedz się w bankach w Niemczech jaki jest koszt wysłania przelewu do
    Polski.

  • 9. Data: 2009-12-27 18:19:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "zdzich" news:7754.0000004f.4b371e0c@newsgate.onet.pl

> [...]
    Niemczech
    > euro na moje konto w mBanku aby opłaty były jak najniższe ?

    Ze swojej strony napiszę tylko tyle:
    jeżeli będziesz zarabiał dużo tego euro (dużo - pojęcie względne, wiem) i
    masz świadomość, że prędzej czy później zarobione pieniądze zamienisz na PLN
    to:
    1. nie zakładaj konta w mBanku ze względu na kiepskie względem kantorów
    kursy wymiany walut
    2. problemowy dostęp do kasy
    3. załóż sobie konto w BZ WBK albo ING

  • 10. Data: 2009-12-27 21:07:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-27, Valdi <V...@v...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > to:
    > 1. nie zakładaj konta w mBanku ze względu na kiepskie względem kantorów

    Jak będzie szczególnie dużo, to ja bym polecał Alior (ze względu na Autodealing).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl