  • 31. Data: 2009-06-11 11:49:21
    Temat: Re: zbli?eniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 11 Cze, 12:24, "Seba" <b...@W...gazeta.pl> wrote:

    > sprzedawca musialby byc wyjatkowym idiota, zeby ryzykowac wiezienie, utrate
    > licencji itp dla kilku transakcji do 50 pln - takie cos wyjdzie po 3-4
    > reklamacjach od klientow dla danego punktu.
    chyba, że znajdzie sposób dzięki któremu poczuje się bezpiecznie.
    (pomijajac w ogóle fakt, że własciciel sklepu nie musi być sprzedawcą,
    nie musi wiedzieć jak bawia sie jego pracownicy albo jak próbują
    zwiekszyć obrót aby w ich mniemaniu łatwo - dostać premie za dobre
    wyniki itp.)
    A idioci sie zdarzają niestety na świecie?

    > to wyobraz sobie w takim razie, jakie teraz fraudy pokrywasz w formie oplat,
    > jesli to dziala w ten sposob.
    Wyobrażam sobie - każde ryzyko trzeba wliczyć w koszty i banki to
    robią. Oczywiście nigdzie nie będzie opłaty "za ryzyko fraudu" - za to
    bedzie "za kartę, za nieużywanie karty, za konto" itp. albo opłata
    będzie pobierana poprzez oferowanie niższego oprocentowania rachunku
    lub w ogóle brak %.
    Owszem więcej transakcji = większe zyski więc można liczyć, że to
    pokryje koszty ryzyka.

  • 32. Data: 2009-06-11 12:04:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@o...pl writes:

    > Pewnym ograniczeniem może być odległość - do czytnika trzeba kartę
    > przyłożyć dosyć blisko. Nie sądzę jednak, że jest to problem którego
    > nie uda się obejść..

    W tloku w autobusie itp? Bez problemu.
    Problem z kartami magnetycznymi tez byl znany duzo wczesniej niz zaczal
    byc na wieksza skale eksploatowany. Tutaj trzeba troche kombinacji -
    trzeba zrobic jakis (bezprzewodowy zapewne) most miedzy "czytnikiem"
    w autobusie a "klientem", ktory wlasnie w prawdziwym sklepie placi za
    towar.

    Natomiast przyznaje ze nie rozumiem dlaczego karta zblizeniowa mialaby
    byc lepsza pod jakims wzgledem od karty procesorowej. No nie wiem,
    higiena? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2009-06-11 12:09:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> writes:

    > jesli twoje psikusy polegają na generowaniu dynamicznego cvc3/cvv3 lub
    > rozkodowywaniu kryptogramu (mając oczywiscie dostep do kluczy
    > organizacji/centrow rozliczeniowych/bankow) to mozesz sie w ten sposob
    > bawic.

    Bez sensu, wektor ataku na takie karty jest (jak juz napisalem) zupelnie
    inny i w praktyce niezbyt trudny do zrealizowania.

    Gdyby zamiast 50 zl mozna bylo taka karta wydac np. 5 kzl (bez PINu), to
    podejrzewam ze juz bysmy mieli takie ataki. Inna sprawa, biorac pod
    uwage liczbe ludzi uzywajacych kart zblizeniowych (niekonieczenie
    w Polsce), pewnie takie ataki juz sa dokonywane, tylko skad mielibysmy
    sie o nich (konkretnie) dowiedziec.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2009-06-11 12:21:55
    Temat: Re: zbliżeniówki PayPass MC i Maestro - obserwacje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Po czym poznawales, ze transakcja byla online, skoro nie podawales pinu?
    > Po czasie transakcji?
    > Nie moze byc tak, ze przy ktorejs transakcji online, wszystkie
    > poprzednie offline przekazywane razem z nia, sa zakladane z osobnymi
    > blokadami, a nie z jedna zbiorcza blokada?

    Teoretycznie te karty mialy dzialac tak, zeby do kwoty jakiejstam
    (np. 50 zl albo $50) nigdy nie podawac PINu. Natomiast po przekroczeniu
    jakiegos tam limitu (niekoniecznie dziennego, raczej takiego
    "bezterminowego") mialaby nastepowac autoryzacja (co nie ma jednak
    zadnego zwiazku z PINem) i po sukcesie limit bylby przywracany.

    W skrocie, pod jedynym tylko warunkiem - ze pojedyncze zakupy beda na
    kwote nizsza niz "50 zl" - mozna byloby taka karta wydac dowolna kwote
    (majaca pokrycie na koncie) w dowolnym czasie bez pytania o PIN.

    Z tym ze kazde pytanie o PIN blokowaloby bezpinowe transakcje do momentu
    podania wlasciwego PINu (offline), wiec jedna wpadka (np. terminal
    z mniejszym limitem bezpinowym) i karta staje sie dla zlodzieja
    bezuzyteczna. Takze - zastrzezenie (blokada) karty i zlodziej traci
    karte przy pierwszej online autoryzacji (czyli nie moze nia wydac wiecej
    niz XXX od momentu blokady, nawet jesli zna PIN).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2009-06-11 13:16:17
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Krzysiek pisze:
    > Od razu? nie trzeba przypadkiem przejść najpierw przez skomplikowany
    > system reklamacyjny?

    Jaki on tam skomplikowany? Dostajesz kwit, w zależnosci od sytuacji i
    podpisujesz. W przypadku kredytówki zawieszona masz spłatę spornej kwoty.

    > Tylko co dalej? Dalej sprawdzanie czy była potwierdzana PINem czy
    > podpis itd. A przy bezstykowych nie ma zadnego PINu, żadnego podpisu.

    Więc to sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał ci coś. Jego problem.
    Zgłoszenie sprawy na policję przyspiesza nawet sprawę.

    --
    Raf

  • 36. Data: 2009-06-11 14:19:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafał <a...@m...invalid> writes:

    > Więc to sprzedawca musi udowodnić, że sprzedał ci coś. Jego problem.

    Akurat w przypadku transakcji kartami procesorowymi sprzedawca "ma"
    podpis karty, wiec to w ogole nie jest jego problem.

    Chyba ze taki sprzedawca zostanie zlapany na tym, ze zajmuje sie glownie
    dokonywaniem fraudow - wtedy moze byc gorzej, ale czy sa mechanizmy zeby
    go na tym zlapac (takie jak w przypadku normalnych kart) to nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2009-06-11 15:06:22
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 11 Cze, 14:04, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Natomiast przyznaje ze nie rozumiem dlaczego karta zblizeniowa mialaby
    > byc lepsza pod jakims wzgledem od karty procesorowej. No nie wiem,
    > higiena? :-)
    Styki się nie "powycierają" więc można wydac na dłużej?:)

  • 38. Data: 2009-06-11 15:13:43
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > uwage liczbe ludzi uzywajacych kart zblizeniowych (niekonieczenie
    > w Polsce), pewnie takie ataki juz sa dokonywane, tylko skad mielibysmy

    w stanach karty te uzywane są od 2003 roku i nie wpłynęlo to na statystyki
    fraudowe - zlodziejom nie oplaca sie tym zajmowac to raz, dwa ze nie jest to
    proste - tak jak pisalem konieczny jest udzial merchanta do dokonania frauda
    (pomijając oczywiste przypadki lost/stolen), a jak merchant ma juz jechac z
    fraudami to nie idzie w drobnice typu paypass/paywave tylko konkretnie.

  • 39. Data: 2009-06-11 15:16:20
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Akurat w przypadku transakcji kartami procesorowymi sprzedawca "ma"
    > podpis karty, wiec to w ogole nie jest jego problem.

    TYLKO w przypadku uzycia ORYGINALNEJ karty - nie da sie "zeskimowac" chipa
    do paypass - tylko jesli ukradnisz/znajdziesz taką karte mozesz ją
    wykorzystac

    > Chyba ze taki sprzedawca zostanie zlapany na tym, ze zajmuje sie glownie
    > dokonywaniem fraudow - wtedy moze byc gorzej, ale czy sa mechanizmy zeby
    > go na tym zlapac (takie jak w przypadku normalnych kart) to nie wiem.

    oczywiscie ze są - fraudy są rejetsrowane przez banki w organizacjach, po
    kilku przypadkach w tym samym punkcie wniosek jest oczywisty

  • 40. Data: 2009-06-11 15:20:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > proste - tak jak pisalem konieczny jest udzial merchanta do dokonania

    Falsz, udzial sprzedawcy ani nie jest potrzebny, ani nawet nie jest
    przydatny. Zakladasz uzycie blednego wektora ataku, dlatego wszystkie
    wnioski sa bledne.

    Nie jest trywialnie proste - owszem. Kiedys skopiowanie karty
    magnetycznej albo np. postawienie falszywego BTSa itd. GSM tez nie bylo
    proste.
    --
    Krzysztof Halasa