  • 1. Data: 2008-02-08 14:27:07
    Temat: zgoda współmałżonka na zaciągnięcie kredytu
    Od: <f...@g...pl>

    Witam.
    Krótkie pytanie mam - jak to jest ze zgodą współmalżonka na zaciagnięcie
    kredytu?? Banki same ustalają pułap do ktorego nie jest wymagana zgoda
    współmałżonka, czy też odgórnie jakieś przepsiy (ustawy, uchwały,
    rozporządzenia) regulują tą kwestię??

  • 2. Data: 2008-02-08 14:41:49
    Temat: Re: zgoda współmałżonka na zaciągnięcie kredytu
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > wymagana zgoda współmałżonka, czy też odgórnie jakieś przepsiy
    > (ustawy, uchwały, rozporządzenia) regulują tą kwestię??
    O ile się nie mylę górny pułap bez zgody określają przepisy. Chyba Kodeks
    Rodzinny czy jak mu tam.
    Banki mogą go sobie obniżać wedle własnej woli.

  • 3. Data: 2008-02-08 15:01:49
    Od: s...@g...com

    On 8 Feb, 15:41, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:

    > O ile się nie mylę górny pułap bez zgody określają przepisy. Chyba Kodeks
    > Rodzinny czy jak mu tam.
    > Banki mogą go sobie obniżać wedle własnej woli.

    Doprecyzujmy:
    Po zmianie kodeksu rodzinnego taka zgoda nie jest juz potrzebna. Jej
    brak utrudnia jednak bankowi dochodzenie swoich praw z majatku
    wspolmalzonka w przypadku bralu splat. Dlatego tez dla wiekszych kwot
    banki nadal zadaja takiej zgody.

    Pzdr

    MS

  • 4. Data: 2008-02-08 15:11:23
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > brak utrudnia jednak bankowi dochodzenie swoich praw z majatku
    > wspolmalzonka w przypadku bralu splat. Dlatego tez dla wiekszych kwot

    Możliwe. Kto by nadążył za tymi ustawami i ich zmianami. Przez dwa lata
    gryzą się jak dwie suki o jedną michę, by potem w jeden dzień uchwalić
    tyle, że sami nie wiedzą za czym lub na co łapę podnoszą.

    Pozdr.
    K.K.

  • 5. Data: 2008-02-08 15:38:22
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    f.googlegroups.com...
[...]

    a pamietasz ktory to przepis wylecial, czy precyzuje?

  • 6. Data: 2008-02-08 17:48:20
    Od: "Anna K." <n...@s...pl>

> [...]
    > banki nadal zadaja takiej zgody.
    >
    > a pamietasz ktory to przepis wylecial, czy precyzuje?

    Kodeks rodzinny, art. 41 par.2

  • 7. Data: 2008-02-08 18:39:16
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Anna K." <n...@s...pl> napisał w wiadomości