  • 11. Data: 2002-04-22 17:35:30
    Temat: Re: zgubiona karta bankomatowa Maestro....
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > a reklamować i tak warto bo kasjer grafolog czy nie to jak ma wątpliwości to
    > ma prawo wylegitymować klienta... więc jak jest niezgodność podpisu to można

    oj, bo wywolasz lawine ...

  • 12. Data: 2002-04-24 19:31:04
    Od: "Pol" <c...@g...pl>

    Jeśli kasjer dupa to już jego wina, ze nie ma ikry poprosić kolesia o
    jakikolwiek dokument ze zdjęciem ( a wtedy to już jego problem) tu chodzi o
    bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartami płatniczymi, które to banki
    tak propagują.
    Jeżeli transakcja doszła do skutku ta bank ma obowiązek sprawdzić ją i w
    przypadku niezgodności podpisu (bank ma w swoich dokumentach wzór podpisu i
    to że nie ma już karty na nic nie wpływa) ma prawo obciązyć usługodawcę (
    jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)

    Pol

  • 13. Data: 2002-04-24 19:55:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002 21:31:04 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:
    >Jeżeli transakcja doszła do skutku ta bank ma obowiązek sprawdzić ją i w
    >przypadku niezgodności podpisu (bank ma w swoich dokumentach wzór podpisu i
    >to że nie ma już karty na nic nie wpływa)

    oj, niestety nie zawsze

    > ma prawo obciązyć usługodawcę (
    >jest to zawarte w umowie pomiędzy pomiędzy bankiem,, a usługodawcą)

    Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 14. Data: 2002-04-25 10:31:11
    Od: "WOJ" <w...@w...ps.pl>

    Byłem w banku... Pieniądze nie do odzyskania... Oni ponoszą odpowiedzialność
    tylko za 1h przed blokadą....

    --
    WOJ
    ------------

  • 15. Data: 2002-04-25 20:14:34
    Od: "Pol" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > oj, niestety nie zawsze

    Jeśli nie to już problem Banku

    > Bank nie ma zadnej umowy ze sklepem

    Bank ma taką umowę jak najbardziej ( mam taki egzemplarz w domu, swego
    czasu sam je podpisywałem ). A tak na margiesie to myślałeś, że jak sklep
    otrzymuje potem pieniądze za transakcje, skad taki sklep bierze POS a (
    czytnik kart ). Pomyślałeś o tym ? Hę ?

  • 16. Data: 2002-04-25 20:17:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 22:14:34 +0200, "Pol" <c...@g...pl> wrote:

    >Jeśli nie to już problem Banku

    Z praktyki i bankowych regulaminow wynika co innego :(

> [...]
    >czasu sam je podpisywałem ). A tak na margiesie to myślałeś, że jak sklep
    >otrzymuje potem pieniądze za transakcje, skad taki sklep bierze POS a (

    Bank nie ma zadnej umowy, ze sklepem w ktorym placisz.
    Sklep ma umowe z centrum autoryzacyjnym, centrum z organizacja
    platnicza, organizacja z bankiem, bank z klientem. Dla klienta
    obowiazujaca jest wylacnzie jego umowa z bankiem, pozostale nie maja
    znaczenia.

  • 17. Data: 2002-04-25 20:23:05
    Od: "Pol" <c...@g...pl>

    ty z nimi nie rozmawiaj tylko złóz pisemną reklamację (nikt inny nie zadba o
    twoje siano jeśli ty sie tym nie zajmiesz )
    Kasa jest do odzyskania, tylko pracownikom przy ladzie nie chce się nic w
    tej sprawie zrobić.
    Dobra rada ( gwarancja 100% pewności ), złóz na stronie internetowej Pekao
    SA, reklamacje na oddział, że się migają, opisz całą sprawę, poproś o
    pisemną odpowiedź - reagują bardzo szybko. Informacja taka idzie przez
    centralę do Oddziału z lekkim opieprzem dlaczego tak sie dzieje i dlaczego
    wszyscy cie zbywają. Gwarantuje ci, że twoja sprawa nabierze blasku.

    Pol

  • 18. Data: 2002-04-25 21:27:57
    Od: "Layer" <l...@g...pl>

    Bank Pekao SA (bo o nim tu mowa) jest właścicielem (w 100%) Centrum Kart i
    Czeków (oczywiście Banku Pekao SA) oraz posiada spore udziały w Polcardzie
    (29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem??? ;-[

    L.

  • 19. Data: 2002-04-26 09:17:59
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002 23:27:57 +0200, "Layer" <l...@g...pl> wrote:

> [...]
    >(29,70%) więc skąd to przeświadczenie że Bank nie ma umowy ze sklepem??? ;-[

    Polcard jest odrebnym podmiotem. Rzeczywiscie mozna mowic o umowie z
    wydzielona jednostka banku w wypadku sklepow obslugiwanych przez CKiC
    albo BZWBK. Co jednak nie zmienia faktu, ze klient placacy karta nie
    jest strona tej umowy i jej zapisy nie musza miec wplywu na stosunki
    na lini bank-uzytkownik karty.

  • 20. Data: 2002-04-26 16:21:40
    Od: "Layer" <l...@g...pl>

    wprost przeciwnie, zapisy tej umowy mają istotny wplyw na "stosunki na lini
    bank-użytkownik karty" z tego wzgledu, że bank jest zobowiązany do
    zapewnienia bezpieczeństwa transakcjom przy użyciu kart.
    Nie ma tu istotnego znaczenia przez jakie centrum rozliczeniowe jest
    obsługiwany sklep. Bank jako wystawca karty ma obowiązek rozpatrzyć
    reklamację - poprzez współpracę z centrum rozliczeniowym, które jest
    zobowiązane w takim przypadku do udzielenia wszelkich informacji na temat
    danej transakcji. Sklep ma obowiązek przechowywać dowody sprzedaży (w
    przypadku PolCardu jest to 5 lat, w przypadku CKC nie pamiętam, w przypadku
    BZWBK nie wiem) i udostępniać je na każde żądanie centrum rozliczeniowego.
    Niedopełnienie tego, skutkuje automatycznym obciążeniem sklepu kwotą
    transakcji. Mimo, iż użytkownik karty nie jest bezpośrednio stroną umowy, to
    transakcja nieprawidłowa z punktu widzenia "umowy" (np. niezgodny podpis)
    nie może obciążać klienta, który tę kartę stracił...

    L.

    Polcardzie
    ;-[