  • 21. Data: 2012-01-18 09:13:52
    Temat: Re: zgubiona paywave a znalazca
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 17 Jan 2012 08:59:18 -0800 (PST), MK <m...@i...pl> wrote:

    >A do 250 pln to nie jest przypadkiem wykroczenie?

    Nie. KK, art. 286.

  • 22. Data: 2012-01-18 12:04:44
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Uzytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisal w wiadomosci >>>

    > Nie. KK, art. 286.

    Czyli:
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiagniecia korzysci majatkowej, doprowadza inna
    osobe do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym lub cudzym mieniem za pomoca
    wprowadzenia jej w blad albo wyzyskania bledu lub niezdolnosci do nalezytego
    pojmowania przedsiebranego dzialania,podlega karze pozbawienia wolnosci od 6
    miesiecy do lat 8.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto zada korzysci majatkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolnosci albo pozbawienia wolnosci do lat 2.

    A teraz wskaz ktory sad bedzie bral pod uwage ten artykul przy fraudzie 50
    zl. Pomijac Twoja interpretacje, bo ja nie widze tutaj "doprowadzenia innej
    osoby do rozporzadzenia wlasnym mieniem". Praktyka wskazuje ze taka rozprawa
    trwa jakies 15 min.

  • 23. Data: 2012-01-18 15:54:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 18 Jan 2012 13:04:44 +0100, "yoss" <y...@s...wp.pl> wrote:

> [...]
    >zl. Pomijac Twoja interpretacje, bo ja nie widze tutaj "doprowadzenia innej

    a wskaż mi taki, który uzna, że dopiero od 250 zł oszustwo staje się
    oszustwem.
    Albo inaczej zadam pytanie: pokaż mi przepis, który rozróżnia
    nadużycia karciane poniżej i powyżej 250 zł.

    >osoby do rozporzadzenia wlasnym mieniem". Praktyka wskazuje ze taka rozprawa

    hmmm, może się pomyliłem. A jest osobny paragraf na wyłudzenie?

    >trwa jakies 15 min.

    Opisz te prakyczne przykłady, chętnie poczytam o sądach, które w 15
    minut załatwiają jakąkolwiek sprawę...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2012-01-19 09:59:22
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Sty, 16:15, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > 2) Jeżeli karta zostanie skutecznie zastrzeżona to czy można zrobić to co
    > w punkcie 1 - odpowiedź brzmi *nie*.

    Zastrzeżenie karty jest widoczne przy płatnościach bezstykowych gdy
    nie sprawdzany jest PIN?
    Nie wiedziałem.

    Chciałem sprawdzić jak będzie wyglądać reklamowanie transakcji
    bezstykowej.
    (czyli karta jeszcze nie była zastrzeżona bo złodziej zapłacił gdy
    właściciel się jeszcze nie zorientował).

  • 25. Data: 2012-01-19 10:00:31
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Sty, 22:22, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Offlinowy terminal może przecież używać blacklist.
    Może ale nie musi? Taka lista może nie być zbyt aktualna?

  • 26. Data: 2012-01-19 10:06:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Może ale nie musi? Taka lista może nie być zbyt aktualna?

    W moim terminalu aktualizuje się raz na dobę, ale być może także przy
    każdym połączeniu.

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2012-01-21 16:20:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > Zastrzeżenie karty jest widoczne przy płatnościach bezstykowych gdy
    > nie sprawdzany jest PIN?

    Zastrzeżenia sa "widoczne" przy wszystkich rodzajach transakcji.
    Oczywiście muszą być spełnione pewne warunki, np. posiadanie
    i używanie (aktualnej) stoplisty lub autoryzacja przez kogoś, kto takiej
    używa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2012-01-21 18:58:00
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote on 2012-01-21_17:20

> [...]
    > Oczywiście muszą być spełnione pewne warunki, np. posiadanie
    > i używanie (aktualnej) stoplisty lub autoryzacja przez kogoś, kto takiej

    Stoplisty zostały wycofane z użycia parę lat temu.

    witrak()