  • 61. Data: 2010-05-08 19:49:05
    Temat: Re: zł na pysk
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 08.05.2010 19:23, Mithos wrote:

    > Ale skoro w całej UE płaci się w Euro to w jaki sposób niby większość
    > ludzi odczuje taki spadek ? Pomijam tych co płacą w dolarach/funtach
    > itp. Tak czy inaczej to byłaby wtedy ogromna mniejszość.

    Drozsza benzyna, prawdopodobnie wiekszy eksport i mniejszy import (bo
    zagranicy jest taniej kupowac; za granica z kolei jest drozej).

    W sumie na tym calym zamieszaniu Europa ma szanse wyjsc na plus.
    Jesli jeszcze politycy sie opamietaja i pomysla, czym sie konczy zycie
    na kreske na przykladzie Grecji... Ale moze zbyt duzo wymagam od
    politykow i wyborcow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 62. Data: 2010-05-08 19:56:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-08 21:49, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Drozsza benzyna, prawdopodobnie wiekszy eksport i mniejszy import (bo
    > zagranicy jest taniej kupowac; za granica z kolei jest drozej).

    Droga benzyna wynika z ogromnych podatków jakie są na nią nałożone. Cena
    dolara ma tu mniejsze znaczenie.

> [...]
    > Jesli jeszcze politycy sie opamietaja i pomysla, czym sie konczy zycie
    > na kreske na przykladzie Grecji... Ale moze zbyt duzo wymagam od

    Opamiętanie będzie tak samo długotrwałe jak po każdej kolejnej żałobie
    narodowej.

    --
    Mithos

  • 63. Data: 2010-05-08 20:14:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 08.05.2010 21:56, Mithos wrote:

    > Droga benzyna wynika z ogromnych podatków jakie są na nią nałożone. Cena
    > dolara ma tu mniejsze znaczenie.

    Z czegos trzeba finansowac prowadzenie biur poselskich - nie myslales,
    ze jest to tanie? ;)

    Nikt nie neguje tego, ze podatki stanowia wiekszosc ceny paliw.

    Ale zauwaz, ze podczas gdy podatki na paliwa sa na stalym poziomie, to
    cena paliw juz nie...

    > Opamiętanie będzie tak samo długotrwałe jak po każdej kolejnej żałobie
    > narodowej.

    Znaczy sie, gdy przez trzy kolejne sesje rynki akcji wzrosna, bedzie to
    znaczylo, ze nalezy odtrabic hymn pt. "kryzys zazegnany"?

    Pewnie tak bedzie, choc pod dywanem miesci sie tylko okreslona ilosc
    smieci, i kiedys sie one wysypia (lecz zawsze mozna doszyc nowa czesc
    dywanu...).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 64. Data: 2010-05-08 20:19:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-08 22:14, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Ale zauwaz, ze podczas gdy podatki na paliwa sa na stalym poziomie, to
    > cena paliw juz nie...

    Tyle, że cena paliwa jest dosyć luźno powiązana z ceną dolara
    przynajmniej jeśli chodzi o odbiorcę końcowego - zwykłego klienta (czyt.
    i tak zawsze jest bardzo drogo, nawet jak waluta jest najtańsza w historii).

    > Znaczy sie, gdy przez trzy kolejne sesje rynki akcji wzrosna, bedzie to
    > znaczylo, ze nalezy odtrabic hymn pt. "kryzys zazegnany"?

    Aktualne kryzysy wynikają jedynie z porażek kreatywnej księgowości jaką
    obecnie prowadzą praktycznie wszyscy: przedsiębiorstwa, banki, państwa
    czy nawet zwykli obywatele.

    --
    Mithos

  • 65. Data: 2010-05-08 21:21:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" hrvdbm$17c4$...@n...ipartners.pl

    > duzo wieksze mozliwosci- dodruk PLN (nie jest niczym ograniczony) oraz

    Niczym? Od kiedy to można kraść bez ograniczeń?
    Proste dodrukowanie pieniędzy to zwykła kradzież.
    Można na to [dodrukowanie] zgodzić się, ale wspólnie.
    Można też wydrukować quasipieniądze -- na przykład obligacje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2010-05-08 21:40:49
    Temat: Re: zły na oblicze
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" hrvecu$17n4$...@n...ipartners.pl

    > To, ze czesc osob pobrala kredyty walutowe jest ich problemem, bo skoro nie
    zarabiaja w tej walucie, w ktorej maja kredyt, to sami
    > wystawili sie na ryzyko, graja na walutach, tak jak inni na gieldzie akcjami i
    musza ponosic konsekwencje swoich decyzji.

    I to właśnie jest złe!! To nie komunizm, gdzie obywatel był zdany na siebie
    i odpowiadał wyłącznie za swoje błędy! Teraz jest demokracja trzeba kosztami
    błędów obdarzać wszystkich. No... Prawie wszystkich -- wszystkich poza tymi
    błądzącymi. ;) Błądzących trzeba chronić przed skutkami ich głupoty!!!

    -=-

    Rozumiem, że przykro temu, kto ma spłacać znienacka więcej, niż zamyślił sobie.
    Proszę jednak zapytać go, czy było mu przykro, gdy złotówka umacniała się, co
    sprawiało, iż ktoś inny na tym tracił? Wówczas ten kredytobiorca cieszył się
    i utrzymywał, że umacnianie się złotówki jest ewidentnym darem niebios dawanym
    w zamian (dary w zamian -- to coś absurdalnego?) za uczciwość i za pobożność.

    Można by pójść dalej. Skoro mieszkania są drogie (droższe od bułek -- z masłem
    czy bez masła) więc może by państwo dopłacało właścicielowi mieszkania w razie
    spadku wartości tego mieszkania na rynku? Albo nie!!! Państwo by tylko wówczas
    interweniowało, gdyby właściciel chciał sprzedać mieszkanie w chwili dołka
    cenowwego...
    Albo jeszcze inaczej... Dopłacałoby tylko do tych mieszkań, które są swoistym
    zabezpieczeniem przyszłości -- toż jeśli ktoś ma tylko jedno mieszkanie i chce
    je sprzedać, to prawdopodobnie sprzeda je po to, aby kupić kolejne -- też
    chore na depresję cenową. ;)

    -=-

    IMO wszelkie te ,,rodziny na swoim'' to po prostu komunizm.
    Rozumiem, że czasami państwo musi ingerować -- na przykład
    musi skupić znienacka cukier lub sprzedać, aby powstrzymać
    panikę. Musi coś uczynić w chwili zawalania się kursu pieniądza...
    Ale czasami te interwencje idą w Polsce MZ za daleko.

    ,,Globalnym'' rozwiązaniem nie jest ,,rodzina na swoim'' (mieszkanie za ruchanie)
    ale rozwiązania nieco zmyślniejsze, takie jak ożywianie gospodarki czy podnoszenie
    stopy życiowej w ogóle oraz uczenie ludzi gospodarności w miejsce cwaniactwa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2010-05-08 21:47:03
    Temat: Re: z? na pysk
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" hs1hin$fp$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Eksport jest o tyle wazniejszy, ze jego rozwój zwieksza produkcje a wiec i
    ostatecznie dochody konsumentów, które ci moga wydac na
    > cokolwiek, a nie tylko na te towary importowane, które potanialy (gdyby "dbac"
    przede wszystkim o importerów).

    Dokładnie tak! Gdy złotówka spada, można (za zyski z eksportu) kupić polską
    ropę naftową, polskie komputery czy akcesoria komputerowe, polskie samochody... ;)
    Jest tutaj tylko jeden problem... ;)

    Ja kupiłem upragniony dysk, choć jego cena nie spadła od wieeeelu miesięcy.
    Zamierzałem kupić jeszcze dwa... W sumie w ciągu pół roku cena wszystkich
    trzech spadła z około 1200 złotych poniżej 850... Ale chyba teraz znów
    pójdzie w górę...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 68. Data: 2010-05-08 21:49:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dąbrowski" 4be5470c$0$19162$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego poza? Wystarczy, że kupuje się w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie czy
    jakimkolwiek innym sklepie sprzedającym importowane
    > towary. Towarów wytworzonych wyłącznie z polskich produktów jest niestety coraz
    mniej.

    Nawet mleko niemieckie potrafią ludzie sprzedawać w Polsce!!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 69. Data: 2010-05-09 15:08:39
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Dąbrowski" 4be5470c$0$19162$6...@n...neostrada.pl

    > Nawet mleko niemieckie potrafią ludzie sprzedawać w Polsce!!!!

    Że potrafią sprzedawać to Ok, ale że to kupują!!!

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 70. Data: 2010-05-09 18:56:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MHC Mega" x...@n...1000lecie.pl

    > Że potrafią sprzedawać to Ok, ale że to kupują!!!

    Jeśli ktoś sprzedaje, to ktoś inny kupuje -- takie życie. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'