  • 11. Data: 2002-09-20 08:24:36
    Temat: Re: zlecenia stałe przypadające w dni wolne
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Andy S wrote:

    > Mam od dłuższego czasu konto i KK w Lukasie
    > sprawdzałem na wyciągach z poprzednich miesięcy
    > zlecenia złożone na sobotę lub niedzielę mam zaksięgowane z tą samą
    > datą na wyciągu karty

    Dzięki :)
    To dobrze.
    Było takich sytuacji w historii więcej niż 1?
    I nie próbowali pobierać opłaty za zwłokę?

  • 12. Data: 2002-09-20 09:08:11
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"

    > Dzięki :)
    > To dobrze.

    to źle !
    - jesli zlecenie wyksiegowano w sobote to rownie dobrze mogli je wyksiegowac
    w poniedzialek rano przed pierwsza wysylka do eliksiru - mialbys 2 dni w
    odsetkach do przodu. teoretycznie oplacenie czegos tam w pierwszy roboczy
    dzien po terminie (sobotnim) powinno byc zaakceptowane, ale mogą być
    kłopoty, bo durne komputery mogły u wierzyciela zareagować ze sie opóźniasz

    Osobiście wolę wariant w ktorym system wyksięgowuje kwotę zlecenia przed
    wolnym dniem - tak jest np. w Fotisie - sprawa jest wtedy bezdyskusyjna
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-09-20 09:18:17
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:
> [...]
    > tam w pierwszy roboczy dzien po terminie (sobotnim) powinno byc
    > zaakceptowane, ale mogą być kłopoty, bo durne komputery mogły u

    Ale blad, chodzi o przelew wewn. Lukasa, nie elixirem. Z tej grupy wiadomo,
    że przy spłacie KK Lukasa z księgowaniem w poniedziałek, jeśli data spłaty
    jest w sob/niedz., Lukas nalicza opłatę za zwłokę (z wyj. pierwszego razu
    przez który tracisz to jedno darowane "prawdziwe" spóźnienie), którą trzeba
    reklamować z różnym skutkiem.

    > Osobiście wolę wariant w ktorym system wyksięgowuje kwotę zlecenia
    > przed wolnym dniem - tak jest np. w Fotisie - sprawa jest wtedy
    > bezdyskusyjna

    ponawiam początkowe pytanie - które z wymienionych systemów (oprócz mBank,
    już wiemy) to umożliwiają - domyślnie bądź opcjonalnie (LG? Inteligo?)

    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-09-20 09:19:23
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Robert wrote:

    > *** blad ***

    sorki za niewyrzucenie *nie-mojego* podpisu z *mojego* posta wyżej

  • 15. Data: 2002-09-20 09:53:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Robert"
    > Ale blad, chodzi o przelew wewn. Lukasa, nie elixirem.

    jesli to przelew wewnatrz banku to ŻADEN bank nie ma prawa naliczac
    opoznienia jesli zlecenie wystawiles dokladnie na termin ktorego chcieli, bo
    musialby sie przyznac ze ma wewnętrznie niezgodny system / przepisy ;-)))

    > ponawiam początkowe pytanie - które z wymienionych systemów (oprócz mBank,
    > już wiemy) to umożliwiają - domyślnie bądź opcjonalnie (LG? Inteligo?)

    i tu juz cie interesuje przelew elixirem - wez jeszcze pod uwage (jak nie
    chcesz Fortisa) e-Integrum w BGZ - tam chyba dziala przelew w piatek czyli
    "przed" jesli termin wypada na sobote. Dzis juz za pozno by to sprawdzic,
    ale kiedys testowalem rozne operacje i nie mialem zastrzeżeń
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-09-20 10:03:02
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    Telepekao24 tez wykonalo moj sobotni przelew (z wyciagu KK Lukasa..) w
    piatek - mile z ich strony

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2002-09-20 10:27:37
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    blad <b...@W...pl> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Robert"

    > to źle !

    Nie do konca

> [...]
    > tam w pierwszy roboczy dzien po terminie (sobotnim) powinno byc
    > zaakceptowane, ale mogą być kłopoty, bo durne komputery mogły u

    niestety KC mowi jedynie o dniach _ustawowo wolnych od pracy_
    Sobota nie jest dniem _ustawowo_ wolnym. Takimi są niedziele i inne święta.
    Więc, jeśli spłata przypada na sobotę, to niestety trzeba przelewać w piątek

    I jak najbardziej mogą w takim przypadku dowalić karę za nieterminową spłatę

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 18. Data: 2002-09-20 11:30:27
    Od: "Andy S" <s...@f...polbox.pl>

    > Dzięki :)
    > To dobrze.
    > Było takich sytuacji w historii więcej niż 1?
    > I nie próbowali pobierać opłaty za zwłokę?

    Sprawdziłem tylko daty zlecenia i księgowania.
    Są to przelewy wewnętrzne i najwyraźniej na rachunku karty są księgowane
    w tym samym dniu na który złożyłeś zlecenie lub zarejestrowałeś przelew.
    Opłatą taką nie zostałem jeszcze obciążony. Ale wynika to z faktu, że nie
    ustaliłem sobie zbyt wysokiego
    limitu operacji jednorazowej i dziennej (ze względu na bezpieczeństwo).
    Dlatego praktycznie zawsze muszę złożyć 3-4 zlecenia lub jedno według
    terminarza
    z datami na 2-3 dni przed terminem spłaty.

  • 19. Data: 2002-09-20 13:11:37
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Andy S wrote:

    > Sprawdziłem tylko daty zlecenia i księgowania.
    Dzięki, że sprawdziłeś.

    > Są to przelewy wewnętrzne i najwyraźniej na rachunku karty są
    > księgowane w tym samym dniu na który złożyłeś zlecenie lub
    > zarejestrowałeś przelew.

    Więc ja pocztą wewn. dostałem taką odpowiedz:

    Przelewy wewnętrzne są realizwoane w dni wolne. Niemniej mogą one zostać
    zaksięgowane do 2 dni roboczych np. na rachunek karty Visa Classic jednak z
    datą wykonania przelewu. Pozdrawiam

    Dlatego obawiam się, że zanim upłyną te 2 dni, system może naliczyć opłatę
    za zwłokę i trzeba będzie odkręcać.

> [...]
    > lub jedno według terminarza
    > z datami na 2-3 dni przed terminem spłaty.

    Acha, czyli w żadnym z tych "testowych" przypadków przelew z datą
    poniedziałkową nie byłby jeszcze po dacie spłaty, dobrze rozumiem?

  • 20. Data: 2002-09-20 13:13:32
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    blad wrote:

> [...]
    > opoznienia jesli zlecenie wystawiles dokladnie na termin ktorego
    > chcieli, bo musialby sie przyznac ze ma wewnętrznie niezgodny system
    zgadzam się, prawa nie ma, tylko że ja pocztą wewn. dostałem taką odpowiedz:

    Przelewy wewnętrzne są realizwoane w dni wolne. Niemniej mogą one zostać
    zaksięgowane do 2 dni roboczych np. na rachunek karty Visa Classic jednak z
    datą wykonania przelewu. Pozdrawiam

    i nie jestem pewien, czy system nie naliczy i czy nie będzie trzeba
    odkręcać, reklamować - tego nie chcę, bo nie sprawia mi to przyjemności

    > i tu juz cie interesuje przelew elixirem - wez jeszcze pod uwage (jak
    > nie chcesz Fortisa) e-Integrum w BGZ - tam chyba dziala przelew w
    > piatek czyli "przed" jesli termin wypada na sobote.

    Odpada, chcę wybrać już jedno z posiadanych kont, nie chcę zakładać
    następnego do spłaty tej jednej KK.