  • 1. Data: 2009-02-17 06:59:39
    Temat: złoto a usd/pln
    Od: " exist" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Jestem w trakcie zakładania rachunku w XTB z myślą o inwestycji
    długoterminowej w złoto. Jednak patrząc na rynek walutowy mam wrażenie, że
    może mnie wyrzucić z rynku przy gwałtownej zmianie trendu na złotówce
    [niewiele środków na koncie] pomimo trwania hossy na złocie. Otworzenie
    krótkiej pozycji na parze usd/pln likwiduje problem ? Dobrze myślę ?

    Dzięki za wszelkie sugestie
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-02-17 07:57:41
    Temat: Re: złoto a usd/pln
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    exist pisze:

> [...]
    > [niewiele środków na koncie] pomimo trwania hossy na złocie. Otworzenie
    > krótkiej pozycji na parze usd/pln likwiduje problem ? Dobrze myślę ?

    Pod warunkiem, że się nie pomylisz w prognozie...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2009-02-17 11:55:22
    Od: " exist" <e...@N...gazeta.pl>

    Daniel Stalica <d...@s...info> napisał(a):
    > Pod warunkiem, że się nie pomylisz w prognozie...

    zadam moze ogolne pytanie, zeby rozruszac dyskusje i nie sugerowac zalozen
    jakie trzeba poczynic, aby stan konta pozwalal na bezpieczna gre przy sporych
    spreadach. jaka jest minimalna sensowna kwota potrzebna do otworzenia
    najmniejszego lota na zlocie i adekwantej pozycji na usd/pln ??

    pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-02-17 12:51:10
    Od: " exist" <e...@N...gazeta.pl>

    czytam na necie, ze xtb gra przeciwko klientowi.
    jedyne rozsadne wytlumaczenie tej historii widze takie, ze od rynkowego kursu
    niewielkie odhylenia sa mozliwe i xtb moze powiedziec 'sprawdzam' widzac zbyt
    mala ilosc srodkow w stosunku do lewara...
    takie swoiste wyciskanie z pozycji

    czyzby minimalna rozsadna kwota przy tak duzych spreadach to 10k zl ?

  • 5. Data: 2009-02-17 14:37:43
    Temat: 15:20 Tusk potwierdza sprzedaz euro z funduszy po 5zl
    Od: " exist" <e...@g...pl>

    chyba problem mi sie rozwiazal... krotka usd/pln po 3.8700 liczac, ze
    zlotowka bedzie sie umacniac do koszyka walut.
    z pozycja na zlocie zaczekam, bo gwałtowny spadek pary EUR/USD pociagnie w
    koncu zloto w dol i po korekcie bedzie bezpieczniej. umacjanie sie dolara
    bedzie niwelowane przez aprecjacje zlotowki.

    szkoda, ze rachunek ciagle jest w trakcie otwierania.
    to bedzie IMHO hit tego sezonu... POZCYJA DLUGOTERMINOWA :D

  • 6. Data: 2009-02-17 15:28:51
    Od: "Archangell" <R...@o...pl>

> [...]
    > [niewiele środków na koncie] pomimo trwania hossy na złocie. Otworzenie
    > krótkiej pozycji na parze usd/pln likwiduje problem ? Dobrze myślę ?

    Nie bardzo widze jak Ty chcesz w ten sposob zarabiać.
    Złoto jest już wysoko, w każdej chwili moze przyjść korekta, która Ci
    wyczyści depozyt.
    Najmniejsza pozycja na złocie na xtb to 0,05 lota. To daje przy kursie
    3,8zł/usd 57zł za kazdą zmianę
    ceny złota o 1 USD. Czyli np 20 USD w dół na Gold da Ci 1140zł straty.
    Na USD/Pln najmnieszja pozycja to 0,1 lota. To daje przy zmianie kursu o
    1grosz 100zł.
    Wzrost o 20 groszy da Tobie 2000zł straty.
    Może się zdarzyć, że zarówno złoto bedzie spadać jak i złoty osłabiać i
    wtedy bedziesz w plecy
    na każdym instrumencie.
    Bez 10k na koncie nie masz co podchodzić. A tak poza tym nie lepiej kupić
    złoto w sztabkach?

    Arch

  • 7. Data: 2009-02-18 08:11:13
    Od: " exist" <e...@N...gazeta.pl>

    Archangell <R...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > na każdym instrumencie.
    > Bez 10k na koncie nie masz co podchodzić. A tak poza tym nie lepiej kupić

    wszystko sie moze przydarzyc, jednak zloto IMHO nie spadnie wiele nizej, wiec
    tu tylko kwestia odpowiedniego momentu wejscia na rynek.
    pozycja na usd/pln na razie byla dobrym pomyslem i wg mojej wiedzy i
    doswiadczenia powinna przynosic zysk w najblizszych dniach.
    SL na poziomie wczorajszego szczytu musi byc jednak wystawiony.

    pozdrawiam
    Tomasz

    ps. przepraszam, ze nie o fw20 pisze, ale tam juz tylko Long jak dla mnie,
    ale nie bylo sygnalu wyczerpania sily niedzwiadkow

  • 8. Data: 2009-02-25 09:47:36
    Od: "exist" <e...@N...gazeta.pl>

    Można zacząć poszukiwania dogodnego momentu do zajęcia pozycji na złocie.
    To już ostatnia tak głęboka korekta przed nowymi szczytami

  • 9. Data: 2009-03-12 22:00:49
    Od: Doradca <n...@m...pl>

    Ktoś mnie jeszcze pamięta??
    Pozycja na min. kilka miesięcy ?
    Kto trzyma tak długo pozycje...

    pozdrawiam
    Tomasz

    ps. http://www.wrzuta.pl/obraz/5Dng1EKVWc/open

  • 10. Data: 2009-03-12 22:43:12
    Od: gmyra <g...@g...pl>

    Doradca pisze:
    > Ktoś mnie jeszcze pamięta??
> [...]

    Nie chcę się czepiać, ale tak z ciekawości - co zrobisz, jak Ci padnie
    sieć lub komp na dłuższy okres? Pytam oczywiście w kontekście braku SLów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikołaj