  • 1. Data: 2003-11-23 16:15:01
    Temat: zmarły kredytobiorca co dalej
    Od: "corteez1" <c...@i...pl>

    mam pytanko następującej treści:
    zmarł kredytobiorca, po pół roku wysłano zapytanie do sądu czy toczyło się
    postępowanie spadkowe po zmarłym, otrzymano odpowiedź, że NIE toczyło się,
    co robić dalej z takim fantem przy założeniu, że:

    1. ma w dowodzie osobistym wpisane dziecko (ustalono adres dziecka w CBA)
    czy mimo to że nie było prowadzonego postępowania spadkowego można uznać
    że dziecko przejęło spadek ????
    2. brak dzieci w dowodzie, i co dalej ?????

    cort

  • 2. Data: 2003-11-23 19:03:17
    Temat: Odp: zmarły kredytobiorca co dalej
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik corteez1 <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bpqman$51m$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
    > postępowanie spadkowe po zmarłym, otrzymano odpowiedź, że NIE toczyło się,
    > co robić dalej z takim fantem przy założeniu, że:
    Zrzec sie spadku mozna tylko przez pół roku po smierci danej osoby.
    Moja żona po śmierci ojca nie zrzekła się - a ojcic był użytkownikiem ( nie
    właścicielem) kawałeczka ( nic nie wartej) ziemi
    Po kilku latach przypomniał sobie Urząd Skarbowy i napisał,że jeśli nie
    zrobi się postępowania spadkowego , to coś tam coś tam ( nic przyjemnego
    zresztą).
    Okazało się,ze już zrzec sie nie można spadku.
    Bank zapewne nie wiem, czy zmarły miał jakiekowliek niercuchomości etc. Więc
    zechce ze wszsytkich sił zmusic do zrobienia postepowania spadkowego - w
    którym już spadku zrzec sięnie może. Czy ma prawne podstawy - nie wiem. To
    nie urząd podatkowy, który jako organ państwowy miał czym grozić.

    > 1. ma w dowodzie osobistym wpisane dziecko (ustalono adres dziecka w CBA)
    > czy mimo to że nie było prowadzonego postępowania spadkowego można
    uznać
    > że dziecko przejęło spadek ????
    Jeśli nie zrzekło się przez pół roku , to spadek przyjęło w częsci, jaka sąd
    okresli po zbadaniu kto mógł dziedziczyć.

    > 2. brak dzieci w dowodzie, i co dalej ?????

    Wtedy chyba kredyt na straty sobie bank wpisze... No jeszcze sprawdzi czy
    jest jakaś żona, rodzeństwo etc... A przynajmniej powinien spróbować

  • 3. Data: 2003-11-23 22:51:57
    Temat: Re: zmarły kredytobiorca co dalej
    Od: Eustachy <e...@n...pl>

    corteez1 wrote:
> [...]
    > że dziecko przejęło spadek ????
    > 2. brak dzieci w dowodzie, i co dalej ?????

    Troszkę jaśniej. Kto ma wpisane w dowodzie, co ma do tego dowód?
    E.

  • 4. Data: 2003-11-25 21:01:11
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "corteez1" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. ma w dowodzie osobistym wpisane dziecko (ustalono adres dziecka w CBA)
    > czy mimo to że nie było prowadzonego postępowania spadkowego można

    Nie. Zawsze trzeba przeprowadzic postepowanie spadkowe (por. art. 1025 i
    nast. k. c.)
    Spadkobiercy jacys na pewno sa. Co do dziecka - jezeli jest pelnoletnie,
    mozna sprobowac zlozyc wniosek o stwierdzenie nabycia spadku we wlasciwym
    sadzie spadku i wskazac dziecko (razem z adresem) jako jedynego spadkobierce
    ustawowego i poczekac co sie bedzie dzialo. Jezeli dziecko jest maloletnie -
    trzeba jeszcze namierzyc jego przedstawiciela ustawowego, bo tylko on moze
    je reprezetnowac. Oczywiscie do spadku z ustawy dochodzi jeszcze malzonek i
    ew. iine dzieci (np.pelnoletnie).

    > 2. brak dzieci w dowodzie, i co dalej ?????
    ... wtedy albo dzieci pelnoletnie i trzeba je tez namierzyc, albo brak
    dzieci i wtedy szukamy kolejnych spadkobiercow (malzonek, rodzice,
    rodzenstwo, ew. zstepni rodzenstwa, a w ostatecznosci Skarb Panstwa lub
    gmina - w zaleznosci od daty otwarcia spadku).
    Oczywiscie sprawe moze jeszcze skomplikowac testament.

    Wydaje sie, ze tak naprawde jest to dosyc proste dla sredniej wielkosci
    firmy detektywistycznej. Nie wiem czy ow bank wspolpracuje z jakas firma
    podejmujaca dzialania windykacyjne o charakterze niekonwencjonlanym. Moga
    odbyc przeciez rozmowe z osobami zamieszkalymi pod ostatnio wskazanym przez
    zmarlego adresem - w 90% przypadkow beda to jego spadkobiercy, mozna
    sprawdzic w spoldzieni mieszkaniowej. A na drugi raz we wniosku kredytowym
    przewidziec rubryke "spadkobiercy ustawowi/spadkobiercy testamentowi".

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2003-11-26 08:47:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sun, 23 Nov 2003 17:15:01 +0100, "corteez1" <c...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > czy mimo to że nie było prowadzonego postępowania spadkowego można uznać

    Nie.

    >2. brak dzieci w dowodzie, i co dalej ?????

    Inni spadkobiercy.
    --