  • 1. Data: 2002-12-08 14:07:39
    Temat: zmiana konta
    Od: "kim" <m...@a...net>

    Czy moglby ktos mnie poinformowac czy bank,
    konkretnie PKOSA moze zmienic mi rodzaj konta
    z normalnego Eurokonta na Eurokonto Plus
    lub VIP bez mojej zgody ani nawet
    poinformowania mnie o tym
    ( ostatnio dowiedzialem sie ze mam od
    kwietnia konto VIP)
    Moim zdaniem jest to niezgodne z prawem i
    ich przepisami.
    Prosze o ewentualne porady jak zrobic im
    awanture....

    pozdrowienia

  • 2. Data: 2002-12-08 14:19:30
    Temat: Re: zmiana konta
    Od: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>

> [...]
    > ( ostatnio dowiedzialem sie ze mam od
    > kwietnia konto VIP)
    > Moim zdaniem jest to niezgodne z prawem i

    Proponuję sprawdzić w tym zakresie treść umowy i regulaminu konta. Jeśli
    niczego takiego tam nie ma (a wydaje tak właśnie mi się wydaje) - to jest
    podstawa do reklamacji. W tym zakresie żadne inne reguły, w tym 'wewnętrzne
    rozporządzenia oddziału' i tym podobne zasłony dymne nie działają.

  • 3. Data: 2002-12-08 18:30:17
    Od: "Marcin" <a...@p...onet.pl>

    proponuję zmienić konto i bank a poza tym sprawdzić umowę i wtedy wszystkie
    chwyty (epitety) dozwolone
    Zgodnie z umowami rachunków bank bez wiedzy Klienta nie ma prawa zmienić
    rachunku (wzór podpisu itp.)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-12-08 18:55:39
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

> [...]
    > Moim zdaniem jest to niezgodne z prawem i
    > ich przepisami.
    > Prosze o ewentualne porady jak zrobic im

    Jeśli masz konto VIP, to dlaczego od kwietnia nie zauważyłeś
    zmienionej opłaty za prowadzenie rachunku?
    Wariant A: nie zwracasz uwagi na takie duperele, jak zmiana opłat z 6 na
    12 zł. Prawidłowa reakcja: daj sobie spokój z awanturą, bo przy Twojej
    staranności o porządek w pieniądzach jeszcze nie raz się zdziwisz
    (niekoniecznie z powodu tego samego banku).
    Wariant B: opłata się nie zmieniła. Prawidłowa reakcja: daj sobie spkój
    z awanturą, bo zmiany nie dokonano skutecznie (może propozycję zmiany
    potraktowałeś jako informację o dokonaniu zmiany?) , albo też zmieniono
    Ci status klienta ze zwykłego na VIP, co nie pociąga za sobą zmian w
    opłatach, a jedynie w przywilejach (cokolwiek by o nich sądzić).

    Nie ma banku PKOSA. Tym razem domyśliłem się, o który bank Ci
    chodzi, bo było to oczywiste. Innym razem może się okazać, że nie będzie
    to takie oczywiste i z 10 osób wskoczy na Ciebie z takim zarzutem,
    zamiast odpowiedzieć na zadane pytanie.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-12-09 16:00:18
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    kim wrote:

> [...]
    > Moim zdaniem jest to niezgodne z prawem i
    > ich przepisami.
    > Prosze o ewentualne porady jak zrobic im

    Chyba wszystkim tak ostatnio robią (zdaje się, że mają prikaz z góry); z
    tego co się orientuję, rzucają "tak na rybę"/ "może ktoś da się złapać"
    - koniec roku jest, a plany wyśśśrubowane. Jeżeli pójdziesz i się na
    nich wydrzesz, _muszą_ wrócić z E.+ /VIP na 'zwykłe' E.
    A swoją drogą sprawa przypomina mi tę, którą kiedyś poruszał J.
    Weiss w "dzwonię do pana/pani w nietypowej sprawie". Chodziło o to, że
    ludzie dostawali z jakiejś firmy przesyłkę, w której było napisane, że
    jeżeli _nie_życzą sobie czegoś tam kupić, to _muszą_ o tym napisać do
    tej firmy, ponieważ w przeciwnym wypadku, tzn. jeżeli nie zareagują,
    firma uzna, że zamawiają jej usługę i będą dostawali jakieś tam
    przesyłki (nie pamiętam szczegółów). Tak samo w przypadku banku:
    wciskają ci nowe usługi (z wyższymi opłatami, rzecz jasna), z
    domniemaniem, że chcesz je wykupić, a jeżeli jednak nie chcesz, to...
    martw się sam i odkręcaj wszystko.

    Z poważaniem
    PZ

    --