-
11. Data: 2005-06-21 14:36:06
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "VSS" <v...@p...pl>
Osobnik Seba nabazgrolił(a):
> ( tzn przecięcie przynajmniej
> fragmentu paska magn.)
a którego fragmentu ?? a wiesz gdzie pasek magnetyczny ma dane ?? a pani w
sklepie tez to wie ??
--
VSS http://vss.pl - to i tamto...
http://www.lasershow.pl
-
12. Data: 2005-06-21 17:03:21
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "gasper" <g...@p...comp>
Użytkownik "@dams" <a...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4a1c$42b81434$3eb32769$30866@news.chello.pl...
> > jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
> > prawo....
> >
>
> to ja zacznę z innej strony - co grozi sprzedawcy jeżeli nie
> zabezpieczy/zniszczy karty - może iść do paki ?? ;]
>
wg mojej umowy za zniszczenie karty sklep dostaje 100 zł :-)
więc sie opłaca :-)
oczywiście terminal musi napisac odpowiedni komunikat
a po drugie jak terminal napisze taki komunikat to sie przecina karte i tyle a
nie dyskutuje z klientem....
Pozdrawiam
-
13. Data: 2005-06-21 21:18:06
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "VSS" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
news:42b825e0@news.home.net.pl...
> Osobnik Seba nabazgrolił(a):
>> ( tzn przecięcie przynajmniej
>> fragmentu paska magn.)
>
> a którego fragmentu ?? a wiesz gdzie pasek magnetyczny ma dane ?? a pani w
> sklepie tez to wie ??
> --
> VSS http://vss.pl - to i tamto...
> http://www.lasershow.pl
>
>
wszystko jedno którego, chodzi o to by pasek był uszkodzony w którymkolwiek
miejscu
-
14. Data: 2005-06-22 06:49:54
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>
Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):
> jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
> prawo....
ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?
--
Michal Dabrowski
d...@S...pl
gg:4945190
-
15. Data: 2005-06-22 07:37:39
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: PshemeK <p...@o...pl>
m[...] napisał(a):
> Bank sprawę wyjaśnił: nie zgłosiła się po nowy PIN do nowej karty.
> Pierwsze transakcje udało się nią zrobić, bo na czas długiego weekendu
> bank BPH utrzymał aktywność starego PIN-u. - Wcześniej bank przysyłał mi
> PIN pocztą. Teraz nie, a w dokumentach nie napisał wyraźnie, że muszę
> się zgłosić osobiście - twierdzi Paulina.
Hehehe ....
Jak zwykle - winny bank :)
Chociaż wszyscy doskonale wiedzą - część z doświadczenia, część z
autopsji - że ludzie nie czytają, co się do nich pisze.
A jakby bank przeprowadził kampanię telefoniczną (co oczywiście nie
nastąpi, bo jest zapewne nieopłacalne), to by się Paulina tłumaczyła, że
nie wiedziała, bo z założenia nie odbiera telefonów z zastrzeżonych
numerów.
heh.... widzę, że gazeta zaczyna chwytać się każdego tematu... niedługo
zaczną pisać : "..zgłosiła się do nas czytelniczka, która po zjedzeniu
jogurtu firmy XXX urodziła kosmitę... ".
Polskie społeczeństwo zaczyna się stawać podobne do amerykańskiego.
Pozdrawiam z zadumą...
PshemeK
-
16. Data: 2005-06-22 07:38:32
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "gasper" <g...@p...comp>
Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
news:kh4k07zedics$.dlg@damga.net...
> Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):
>
> > jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
> > prawo....
>
> ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
> tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
> pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?
>
a teraz zobacz z drugiej strony:
ktoś kradnie Ci portfel z kartami i dowodem
płaci Twoją kartą (zastrzeżoną) - sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale
tego nie robi...
-
17. Data: 2005-06-22 08:42:55
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>
Dnia Wed, 22 Jun 2005 09:38:32 +0200, gasper napisał(a):
> płaci Twoją kartą (zastrzeżoną)
> sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale tego nie robi...
ale powinien wyjasnic dzwoniac do banku / visy czy kogos tam i zapytac, czy
przypadkiem system nie nawala, jesli nie, to niech niszczy, ale jesli tylko
sie cos w systemie popiep... a klient pokazuje dodatkowo pokazuje dowod
osobisty, prawo jazdy, inne karty itp, to chyba male p-wo, ze jest
zlodziejem
--
Michal Dabrowski
d...@S...pl
gg:4945190
-
18. Data: 2005-06-22 08:57:08
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
m[...] napisał(a):
> Czy sklep miał prawo pociąć kartę? Zdaniem Jacka Balcera, rzecznika BPH
> - nie.
Dziwne rzeczy wygaduje ten rzecznik...
> - Pracownica sklepu mogła skontaktować się z bankiem, aby
> wyjaśnić sytuację. Klientka miała dowód osobisty, to wyklucza jej złe
> zamiary. Kontakt z bankiem nie jest trudny, bo na każdej karcie
> płatniczej jest podany numer całodobowego serwisu - mówi.
No chwila, chwila. To kasjerka miała do BePeHu dzwonić? No nie róbmy
sobie jaj. Jeżeli gdziekolwiek miała dzwonić, to do SWOJEGO CA i nigdzie
więcej.
Czy ten pan na pewno wie, o czym on do nas rozmawia?
-
19. Data: 2005-06-22 09:03:55
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
news:kh4k07zedics$.dlg@damga.net...
> Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):
>
>> jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
>> prawo....
>
> ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
> tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
> pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?
>
jeśli są problemy z połączeniem to terminal nigdy nie wyświetli komunikatu
"zatrzymaj kartę"!!!
taiki komunikat jest efektem odpowiedniej odpowiedzi z systemu bankowego, a
jeśli powstał z winy banku a nie klienta to bank powinien ponieść ewentualne
koszty wydania nowej karty
-
20. Data: 2005-06-22 09:05:55
Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
news:127xgbeywxc77.dlg@damga.net...
> Dnia Wed, 22 Jun 2005 09:38:32 +0200, gasper napisał(a):
>
>> płaci Twoją kartą (zastrzeżoną)
>> sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale tego nie robi...
>
> ale powinien wyjasnic dzwoniac do banku / visy czy kogos tam i zapytac,
> czy
> przypadkiem system nie nawala, jesli nie, to niech niszczy, ale jesli
> tylko
> sie cos w systemie popiep... a klient pokazuje dodatkowo pokazuje dowod
> osobisty, prawo jazdy, inne karty itp, to chyba male p-wo, ze jest
> zlodziejem
>
jeśli bank ma wątpliwości, to wtedy jest komunikat "zadzwoń do centrum
rozliczeniowego", nigdy zresztą do banku. A jeśli sytuacja jest ewidentna
(karta skradziona, duże przekroczenie limitu bądź terminu płatności, czasami
zablokowane piny - wszystko zależy od ustawień w systemie banku) to jest
komunikat "zatrzymaj kartę"