eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizniszczenie karty platniczej w sklepie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 11. Data: 2005-06-21 14:36:06
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    Osobnik Seba nabazgrolił(a):
    > ( tzn przecięcie przynajmniej
    > fragmentu paska magn.)

    a którego fragmentu ?? a wiesz gdzie pasek magnetyczny ma dane ?? a pani w
    sklepie tez to wie ??
    --
    VSS http://vss.pl - to i tamto...
    http://www.lasershow.pl



  • 12. Data: 2005-06-21 17:03:21
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "@dams" <a...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4a1c$42b81434$3eb32769$30866@news.chello.pl...
    > > jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
    > > prawo....
    > >
    >
    > to ja zacznę z innej strony - co grozi sprzedawcy jeżeli nie
    > zabezpieczy/zniszczy karty - może iść do paki ?? ;]
    >
    wg mojej umowy za zniszczenie karty sklep dostaje 100 zł :-)

    więc sie opłaca :-)
    oczywiście terminal musi napisac odpowiedni komunikat

    a po drugie jak terminal napisze taki komunikat to sie przecina karte i tyle a
    nie dyskutuje z klientem....

    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2005-06-21 21:18:06
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "VSS" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:42b825e0@news.home.net.pl...
    > Osobnik Seba nabazgrolił(a):
    >> ( tzn przecięcie przynajmniej
    >> fragmentu paska magn.)
    >
    > a którego fragmentu ?? a wiesz gdzie pasek magnetyczny ma dane ?? a pani w
    > sklepie tez to wie ??
    > --
    > VSS http://vss.pl - to i tamto...
    > http://www.lasershow.pl
    >
    >
    wszystko jedno którego, chodzi o to by pasek był uszkodzony w którymkolwiek
    miejscu



  • 14. Data: 2005-06-22 06:49:54
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):

    > jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
    > prawo....

    ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
    tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
    pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl
    gg:4945190


  • 15. Data: 2005-06-22 07:37:39
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: PshemeK <p...@o...pl>

    m[...] napisał(a):

    > Bank sprawę wyjaśnił: nie zgłosiła się po nowy PIN do nowej karty.
    > Pierwsze transakcje udało się nią zrobić, bo na czas długiego weekendu
    > bank BPH utrzymał aktywność starego PIN-u. - Wcześniej bank przysyłał mi
    > PIN pocztą. Teraz nie, a w dokumentach nie napisał wyraźnie, że muszę
    > się zgłosić osobiście - twierdzi Paulina.

    Hehehe ....

    Jak zwykle - winny bank :)
    Chociaż wszyscy doskonale wiedzą - część z doświadczenia, część z
    autopsji - że ludzie nie czytają, co się do nich pisze.
    A jakby bank przeprowadził kampanię telefoniczną (co oczywiście nie
    nastąpi, bo jest zapewne nieopłacalne), to by się Paulina tłumaczyła, że
    nie wiedziała, bo z założenia nie odbiera telefonów z zastrzeżonych
    numerów.

    heh.... widzę, że gazeta zaczyna chwytać się każdego tematu... niedługo
    zaczną pisać : "..zgłosiła się do nas czytelniczka, która po zjedzeniu
    jogurtu firmy XXX urodziła kosmitę... ".

    Polskie społeczeństwo zaczyna się stawać podobne do amerykańskiego.

    Pozdrawiam z zadumą...

    PshemeK


  • 16. Data: 2005-06-22 07:38:32
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:kh4k07zedics$.dlg@damga.net...
    > Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):
    >
    > > jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
    > > prawo....
    >
    > ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
    > tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
    > pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?
    >

    a teraz zobacz z drugiej strony:
    ktoś kradnie Ci portfel z kartami i dowodem
    płaci Twoją kartą (zastrzeżoną) - sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale
    tego nie robi...


  • 17. Data: 2005-06-22 08:42:55
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2005 09:38:32 +0200, gasper napisał(a):

    > płaci Twoją kartą (zastrzeżoną)
    > sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale tego nie robi...

    ale powinien wyjasnic dzwoniac do banku / visy czy kogos tam i zapytac, czy
    przypadkiem system nie nawala, jesli nie, to niech niszczy, ale jesli tylko
    sie cos w systemie popiep... a klient pokazuje dodatkowo pokazuje dowod
    osobisty, prawo jazdy, inne karty itp, to chyba male p-wo, ze jest
    zlodziejem

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl
    gg:4945190


  • 18. Data: 2005-06-22 08:57:08
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    m[...] napisał(a):

    > Czy sklep miał prawo pociąć kartę? Zdaniem Jacka Balcera, rzecznika BPH
    > - nie.

    Dziwne rzeczy wygaduje ten rzecznik...

    > - Pracownica sklepu mogła skontaktować się z bankiem, aby
    > wyjaśnić sytuację. Klientka miała dowód osobisty, to wyklucza jej złe
    > zamiary. Kontakt z bankiem nie jest trudny, bo na każdej karcie
    > płatniczej jest podany numer całodobowego serwisu - mówi.

    No chwila, chwila. To kasjerka miała do BePeHu dzwonić? No nie róbmy
    sobie jaj. Jeżeli gdziekolwiek miała dzwonić, to do SWOJEGO CA i nigdzie
    więcej.

    Czy ten pan na pewno wie, o czym on do nas rozmawia?


  • 19. Data: 2005-06-22 09:03:55
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:kh4k07zedics$.dlg@damga.net...
    > Dnia Tue, 21 Jun 2005 14:53:05 +0200, gasper napisał(a):
    >
    >> jesli na terminalu pojawił sie taki komunikat to sklep ma obowiązek a nie
    >> prawo....
    >
    > ale czlowiek musi zaplacic za wydanie duplikatu + czekac na ten duplikat
    > tylko dlatego, ze jakies lacze po drodze bylo lekko uszkodze i sie pakiety
    > pogubily lub cos innego zawinilo i kto mu odda kase?
    >
    jeśli są problemy z połączeniem to terminal nigdy nie wyświetli komunikatu
    "zatrzymaj kartę"!!!
    taiki komunikat jest efektem odpowiedniej odpowiedzi z systemu bankowego, a
    jeśli powstał z winy banku a nie klienta to bank powinien ponieść ewentualne
    koszty wydania nowej karty



  • 20. Data: 2005-06-22 09:05:55
    Temat: Re: zniszczenie karty platniczej w sklepie
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Michał Dąbrowski" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:127xgbeywxc77.dlg@damga.net...
    > Dnia Wed, 22 Jun 2005 09:38:32 +0200, gasper napisał(a):
    >
    >> płaci Twoją kartą (zastrzeżoną)
    >> sprzedawca ma komunikat "zniszczyć karte", ale tego nie robi...
    >
    > ale powinien wyjasnic dzwoniac do banku / visy czy kogos tam i zapytac,
    > czy
    > przypadkiem system nie nawala, jesli nie, to niech niszczy, ale jesli
    > tylko
    > sie cos w systemie popiep... a klient pokazuje dodatkowo pokazuje dowod
    > osobisty, prawo jazdy, inne karty itp, to chyba male p-wo, ze jest
    > zlodziejem
    >
    jeśli bank ma wątpliwości, to wtedy jest komunikat "zadzwoń do centrum
    rozliczeniowego", nigdy zresztą do banku. A jeśli sytuacja jest ewidentna
    (karta skradziona, duże przekroczenie limitu bądź terminu płatności, czasami
    zablokowane piny - wszystko zależy od ustawień w systemie banku) to jest
    komunikat "zatrzymaj kartę"


strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1