-
1. Data: 2006-12-11 13:54:47
Temat: Reklamacja transakcji zdalnej
Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>
Witam!
Problem w skrócie wygląda w ten sposób. Mam kartę AmEx Millenium. Będąc za
granicą zapłaciłem ową kartą przez Internet za pewnien towar (dostawa w
miejsce mojego obecnego zamieszkania za granicą). Po kilku dniach otrzymałem
przesyłkę, ale brakowało kilku zamówionych artykułów. Kontakt ze sprzedawcą
się urwał, natomiast bank twierdzi, że to nie ich sprawa i mam się
kontaktować ze sprzedawcą. O ile dobrze pamiętam, na grupie opisywane były
przypadki reklamacji transkcji zdalnych i banki się nie wypinały na klientów
(poza Rajfim ;)). Pani z millelinki stwierdziła, że oni mogą mi co najwyżej
wystawić potwierdzenie obciążenia karty i żebym swoich praw dochodził przed
sądem.
Może ktoś już przerabiał coś takiego z Millenium albo z American Express? Do
kogo się zwrócić? Kwota co prawda niewielka, ale chodzi o zasadę.
Z góry dziękuję za sugestie.
--
Pozdrawiam,
Maciej Wójcik
-
2. Data: 2006-12-11 14:50:33
Temat: Re: Reklamacja transakcji zdalnej
Od: neg <n...@n...pl>
Może być kłopot z udowodnieniem jeśli podpisałeś odbiór przesyłki (która okazała
się niepełna). Możesz złożyć reklamację transakcji visa na piśmie (zgodnie z
procedurą) a jeśli nie dostaniesz zwrotu, zwrócić się do arbitra bankowego a potem
do sądu.
-
3. Data: 2006-12-11 16:34:06
Temat: Re: Reklamacja transakcji zdalnej
Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
Użytkownik "neg" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:eljr7t$b8q$1@aioe.org...
> Może być kłopot z udowodnieniem jeśli podpisałeś odbiór przesyłki (która
> okazała się niepełna). Możesz złożyć reklamację transakcji visa na piśmie
> (zgodnie z procedurą) a jeśli nie dostaniesz zwrotu, zwrócić się do
> arbitra bankowego a potem do sądu.
Tylko, że to nie karta VISA... Nie znam procedur AMEXa, ale sądzę że są
zbliżone do VISA i MC. Z Millennium trzeba wykazać więcej stanowczości. Jak
Panienka nie wie co zrobić to spróbuj jej powiedzieć, aby przesłała
formularz do zgłoszenia chargebacka. Łaski nie robi. Bank może co najwyżej
odmówić wykonania operacji, ale dopiero po rozpatrzeniu reklamacji. Jak nie
pomoże postrasz skargą w AmEX. Wszystko przy założeniu, że AmEx też ma
chargebacki.
-
4. Data: 2006-12-11 17:19:37
Temat: Re: Reklamacja transakcji zdalnej
Od: "Maciej Wójcik" <wmaciej.N.O.@.S.P.A.M.post.pl>
> Tylko, że to nie karta VISA... Nie znam procedur AMEXa, ale sądzę że są
> zbliżone do VISA i MC. Z Millennium trzeba wykazać więcej stanowczości.
> Jak Panienka nie wie co zrobić to spróbuj jej powiedzieć, aby przesłała
Panienka poszła się "konsultować" zanim wyskoczyła z tymi rewelacjami. Ale z
niekomentencją w tym banku nie raz się już spotkałem, więc podrążę temat
jeszcze.
> formularz do zgłoszenia chargebacka. Łaski nie robi. Bank może co najwyżej
> odmówić wykonania operacji, ale dopiero po rozpatrzeniu reklamacji. Jak
> nie pomoże postrasz skargą w AmEX. Wszystko przy założeniu, że AmEx też ma
> chargebacki.
No właśnie... Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć?
--
Pozdrawiam,
Maciej Wójcik