  • 1. Data: 2009-10-09 13:40:36
    Temat: Reklamacje karciane
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Podwójne obciążenie transakcji karcianej powoduje:

    a) konieczność zgłoszenia reklamacji na infolinie,
    b) pobranie druku (.pdf) reklamacji Visa
    c) wydruk, (a więc posiadanie drukarki), wypełnienie, podpisanie.
    d) wysłanie pocztą
    lub
    e) wysłanie faksem
    ewentualnie
    f) zeskanowanie (a więc posiadanie skanera) i wyslanie mailem
    (niesprawdzone).

    Tak jest w INTELIGO!

    Czy inne banki też mają takie upierdliwe procedury, czy gdzieś można
    n.p. wypełnić wniosek reklamacyjny on-line, albo może nawet wystarczy
    samo zgłoszenie (po identyfikacji) u konsultanta.

    W koncu to bank ma umowy z Visa, MC itp., a nie klient banku i bank się
    IMO powinien tym zajmować.
    Jak jest w innych bankach? Który ma najbardziej przyjazne procedury
    reklamacyjne dot. reklamacji transakcji karcianych?

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 2. Data: 2009-10-09 16:52:07
    Temat: Re: Reklamacje karciane
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    sTav wrote:

> [...]
    > n.p. wypełnić wniosek reklamacyjny on-line, albo może nawet wystarczy
    > samo zgłoszenie (po identyfikacji) u konsultanta.

    Jakiś czas temu w mBanku wystarczyło zgłosić na infolinii.
    Raz musiałem czekać kilka godzin, za drugim razem usunęli zdublowane
    blokady (bo miałem wtedy chyba 3 czy 4) od ręki.
    Czy tak dalej jest, nie wiem :D ale bardzo mnie to wtedy zdziwiło z
    uwagi na zwykle zagmatwane procedury w mBanku :P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 3. Data: 2009-10-09 17:00:21
    Od: Michal <m...@n...org>

    W Citi wystarczy jeden telefon i bank robi wszystko za Ciebie- z tego co
    słyszałem od paru osób (mnie osobiście się na szczęście nie
    przydarzyło), transakcje znikały od razu a bank później listownie
    informował o rozpatrzeniu reklamacji (pozytywnie rzecz jasna).

    --
    Michał

  • 4. Data: 2009-10-09 17:28:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-09 19:00, Michal wrote:
> [...]
    > przydarzyło), transakcje znikały od razu a bank później listownie
    > informował o rozpatrzeniu reklamacji (pozytywnie rzecz jasna).

    W ogóle, jeśli idzie o reklamacje kk to do niedawna uważałem Citi za
    najlepszy. Teraz testuję nową kartę OF/Noble i raz mnie już mile
    zaskoczyli. Ale chyba już o tym pisałem...

    witrak()

  • 5. Data: 2009-10-09 17:39:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Lubojański <k...@o...pl> writes:

    > Jakiś czas temu w mBanku wystarczyło zgłosić na infolinii.
    > Raz musiałem czekać kilka godzin, za drugim razem usunęli zdublowane
    > blokady (bo miałem wtedy chyba 3 czy 4) od ręki.

    Blokady to nie problem, obciazenia to nieco inna sprawa.

    Typowa procedura przewiduje jednak uzyskanie oswiadczenie klienta
    (takie, ktore mozna komus pokazac). Chyba ze sprawa jest oczywista, ale
    samo istnienie kilku obciazen na ta sama kwote nie oznacza oczywistego
    bledu/fraudu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2009-10-09 17:48:27
    Od: Michal <m...@n...org>

    witrak() pisze:

    > W ogóle, jeśli idzie o reklamacje kk to do niedawna uważałem Citi za
    > najlepszy. Teraz testuję nową kartę OF/Noble i raz mnie już mile
    > zaskoczyli. Ale chyba już o tym pisałem...

    Nie widziałem, podasz tytuł wątku, co by poczytac?

    A tak w ogóle to niestety szara polska rzeczywistość- gdzie trzeba się
    dopytywać który bank nie robi z klienta wielbłada i chwalić takie Citi
    za coś, co w cywilizowanych krajach jest standardem ("Zero liability")...

    --
    Michał

  • 7. Data: 2009-10-09 20:56:18
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent sTav nadaje:
    > c) wydruk, (a więc posiadanie drukarki)
    > f) zeskanowanie (a więc posiadanie skanera)

    Niektóre banki wymagają czasami posiadania monitora lub klawiatury do
    wykonania najprostszych czynności w panelu transakcyjnym. ;-)

  • 8. Data: 2009-10-09 22:42:28
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    JanKo wrote:
    > Agent sTav nadaje:
    >
    > Niektóre banki wymagają czasami posiadania monitora lub klawiatury do
    > wykonania najprostszych czynności w panelu transakcyjnym. ;-)

    Zwłaszcza te które oferują pełny komplet usług kanałem telefonicznym...
    hmmmm...
    :-)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 9. Data: 2009-10-10 12:53:05
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > (takie, ktore mozna komus pokazac). Chyba ze sprawa jest oczywista,
    > ale samo istnienie kilku obciazen na ta sama kwote nie oznacza

    A jaki to problem udostepnic formularz do wypelnienia on-line na stronie
    dla zalogowanego klienta?
    Login / haslo wystarcza dla obrotu środkami na koncie a dla
    zareklamowania transakcji / obciążenia już nie?
    To samo dot. infolinii, - klient zweryfikowany, może być dodatkowo
    nagrany.

    Całe to utrudnianie ma IMO jeden złodziejski cel - żeby się klientowi
    odechciało brnąć przez procedury reklamacyjne (poniżej progu jego
    tolerancji)!
    W żadnym regulaminie banku nie czytałem warunku posiadaniania drukarek,
    faksów, skanerów oprogramowania do nich - jako niezbednego warunku do
    złożenia reklamacji.

    Ciekawe czy takie wymogi kwalifikują się na jakąś skargę do...???

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 10. Data: 2009-10-10 13:36:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sTav" <m...@b...o2.pl> writes:

    > W żadnym regulaminie banku nie czytałem warunku posiadaniania
    > drukarek, faksów, skanerów oprogramowania do nich - jako niezbednego
    > warunku do złożenia reklamacji.

    Jasne, papier i dlugopis wystarczy.
    --
    Krzysztof Halasa