  • 1. Data: 2002-05-20 04:42:37
    Temat: Rezygnujemy z konta i co ?
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Tak sobie myslę, że wielu ludzi rezygnuje z konta i pomimo to banki pobierają od
    "byłych" juz klientów opłaty.
    W części przypadków być może tak jest ze względu na regulamin, ale w części
    banki się "mylą".
    Klient musi się wtedy odwoływać, pisać reklamacje itp. w części przypadków banki
    zwrócą niesłusznie pobrane prowizje, a w części trzeba będze się nieźle
    pogimnastykować, co kosztuje czas.
    Interesuje mnie jakie kary ponoszą banki za takiego rodzaju "pomyłki" ? Czy jest
    to tylko pismo "upominające" z nadzoru bankowego, czy płacą "mandaty" ;-).
    Bo jak na razie, to sądząc po postach na pbb myslę, że kończy się tylko na
    "grożeniu palcem"- z czego wynika, że bank zawsze może powiedzieć, że się
    pomylił i o ile klient się niepołapie, to są to dla banku ekstra pieniądze, a
    jak się połapie to klientowi wyśle się pismo w stylu "przepraszamy
    blebleble...".
    Ciekawe jakie są "zyski" z takich pomyłek dla banków ? No i ciekawe jakie kary
    są przewidziane za tego typu pomyłki, jaki jest mechanizm "motywowania" banków
    do jak najmniejszej ilości wpadek ?
    Co wiecie, co myślicie szanowni grupowicze ?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-05-20 05:21:43
    Temat: Re: Rezygnujemy z konta i co ?
    Od: "krab" <k...@h...pl______.>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pieniądze, a
    > jak się połapie to klientowi wyśle się pismo w stylu "przepraszamy

    mysle, ze problem jest powazny i prowadzony czesto z premedytacja, obecnie
    taka sytuacja tworzona jest np z obliczaniem podatku od odsetek, na ktorym
    zarabia nie tylko fiskus ale i sam bank, dla klienta sa to grosze czesto -
    wiec nie chce sie nikomu co miesiac upominac o zwrot zle naliczonego podatku
    (np policzonego bez zaokraglenia) a dla banku tworzony jest spory zysk bo
    pomnozony przez setki kont.
    tak samo i przy zamykaniu i innych operacjach

  • 3. Data: 2002-05-20 05:27:35
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 20 May 2002 06:42:37 +0200, "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Interesuje mnie jakie kary ponoszą banki za takiego rodzaju "pomyłki" ? Czy jest
    >to tylko pismo "upominające" z nadzoru bankowego, czy płacą "mandaty" ;-).

    Nadzor bankowy nie ma kompetencji do rozpatrywania sporow bank-klient.
    Jesli reaguje na skargi klientow wysylajac do bankow odpowiednie pisma
    to robi to tylko "grzecznosciowo"

> [...]
    >pomylił i o ile klient się niepołapie, to są to dla banku ekstra pieniądze, a
    >jak się połapie to klientowi wyśle się pismo w stylu "przepraszamy

    Juz kilka razy mialem takie przypadki i nigdy jeszcze takiego pisemka
    nie dostalem, w najlepszym razie wyciag z upagniona pozycja
    "zamkniecie konta" :D.

> [...]
    >do jak najmniejszej ilości wpadek ?
    >Co wiecie, co myślicie szanowni grupowicze ?

    Wlasnie jestem w trakcie kolejnego przypadku tym razem z BPH :-).
    Pobrali oplate za prowadzenie juz po okresie 2 tygodniowego
    wypowiedzenia i zrobili debecik. Czekam co dalej :).

    Obawiam sie, ze w takich przypadkach klient ma marne szanse na
    zadoscuczynienie. Arbiter nie pomoze bo finansowe straty do
    udowodnienia zwykle niewielkie, chodzi glownie o stracony czas i
    nerwy.
    Trzeba by isc do sadu a tam tez bez konketnych, materialnych strat
    szanse niewielkie (chodziaz kto wie)

    PS, przy okazji musze pochwalic (tak, dobrze slyszycie :-)) PBK i
    pania dyrektor filli na Ratajczaka w Poznaniu. Zamkniecie szybko,
    sprawnie i z usmiechem :-).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-05-20 07:40:36
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > PS, przy okazji musze pochwalic (tak, dobrze slyszycie :-)) PBK i
    > pania dyrektor filli na Ratajczaka w Poznaniu. Zamkniecie szybko,
    > sprawnie i z usmiechem :-).

    A czy oni tez pracuja do 15:00 (!!!) ? Jesli tak to pewnie sie spieszyli do
    domu :-)))
    pzd

  • 5. Data: 2002-05-20 09:05:16
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Grzegorz wrote:

    > Ciekawe jakie są "zyski" z takich pomyłek dla banków ? No i ciekawe jakie kary
    > są przewidziane za tego typu pomyłki, jaki jest mechanizm "motywowania" banków
    > do jak najmniejszej ilości wpadek ?

    ja myślę, że koszty obsługi jednego upierdliwego klienta, który upowmni
    się o swoje grosze zjedzą bankowi zyski z oszukania 20 innych.
    Wiesz ile Lukasa kosztowało zgodne z regulaminem zamknięcie mi konta?
    Nie wiem ile kosztują ich pracownicy w centrali, ale pewnie ze dwie
    dniówki to na mnie poszły:-)

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2002-05-20 09:55:00
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> pisze:

    > PS, przy okazji musze pochwalic (tak, dobrze slyszycie :-)) PBK i
    > pania dyrektor filli na Ratajczaka w Poznaniu. Zamkniecie szybko,
    > sprawnie i z usmiechem :-).

    I tu pojawia się ciekawe pytanie: czy warto otworzyć tam konto dla
    takiej (stosunkowo rzadko dostępnej w innych bankach) funkcjonalności?
    ;)

  • 7. Data: 2002-05-20 18:53:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 20 May 2002 11:05:16 +0200, t...@p...fm (Tomasz
    Staszewski) wrote:

> [...]
    >Wiesz ile Lukasa kosztowało zgodne z regulaminem zamknięcie mi konta?
    >Nie wiem ile kosztują ich pracownicy w centrali, ale pewnie ze dwie

    Wydaje mi sie, ze problemy z zamkniecime konta wynikaja zwykle nie z
    pazernosc bankow ale z przyczyn organizacyjno-systemowych.
    Porzadnie zrobione zamykanie kont z okresem wypowiedzenie nie jest
    chyba specjalnie powszecha cecha w bankowym oprogramowaniu.

  • 8. Data: 2002-05-21 04:28:26
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wiesz ile Lukasa kosztowało zgodne z regulaminem zamknięcie mi konta?
    > Nie wiem ile kosztują ich pracownicy w centrali, ale pewnie ze dwie

    Czyli jesteś za umorzeniem z powodu "małej szkodliwości społecznej" ?
    Ech- klienci (grupowicze pbb) miękną ;-))
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-05-21 07:10:28
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Wlasnie jestem w trakcie kolejnego przypadku tym razem z BPH :-).
    > Pobrali oplate za prowadzenie juz po okresie 2 tygodniowego
    > wypowiedzenia i zrobili debecik. Czekam co dalej :).

    Ja właśnie zamykałem w BPH i po prostu siadłem przed operatorem i nie
    odeszłem, póki Pani mi wszystkich kwitów nie dala, podpisalem oswiadczenia,
    Pani pobrała prowizje za polowe bieżącego miesiąca, do wypłaty w kasie
    zostało mi 3.98 :)
    W kasie mily Pan kasjer wziął jeszcze raz opłate za pól miesiąca, co
    spowodowwało w konsekwencji zablokowanie kasy na 20 minut :) ( oczywiscie
    wykryłem to na kwicie, jaki mi podsunął)
    Po wypłacie 3.98 (uwaga ! przy zamknięciu konta nie chcieli brać prowizji za
    tą wypłate!!!) miły kasjer skserował dokument zamkniecia rachunku i.... mam
    nadzieję, że więcej tego tematu nie będzie.
    Rzecz działa się w I O/Kraków na ul. Józefińskiej, ktory to oddział ( po 5
    latach użytkowania) serdecznie wszystkim potrzebującym solidnego Banku
    polecam.

    Wojtek

  • 10. Data: 2002-05-21 19:44:27
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Podsumowując.
    My jako klienci przechodzimy do porządku dziennego nad sprawą "pomyłek" banku i nie
    mamy
    za złe, że nie regulują tego żadne przepisy chroniące nas jako klientów przed
    skutkami
    pomyłek. Przykro mi to stwierdzić, ale takie ogólne wnioski wyciągnąłem z Waszych
    wypowiedzi.
    Niestety jesteśmy w tego typu sprawach zdani na łaskę i niełaskę banków (bo nie wiem,
    czy
    arbiter bankowy będzie chciał się zajmować takimi małymi kwotami). A swoją drogą
    skoro w
    bankach panuje taki bałagan, to oznacza to że również naliczanie odsetek od lokat
    bankowych może być uwieńczone "pomyłką" za którą bank nawet nie musi przeprosić (vide
    lukas i belkowe). Faktycznie mieć swój bank, to złoty interes. Idę kupić "ściernisko"
    ;-)
    Oj coś za pokorni jesteśmy jak na internautów ;-)
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi :-))
    Grzegorz