  • 1. Data: 2012-07-28 09:32:32
    Temat: SYNC ściemnia
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Nie poleciał samolot OLT za który zapłaciłem kartą SYNC -a.
    Kontaktuję się z wirtualnym biurem.
    Składam reklamację i domagam się zwrotu kasy w ramach chargrback.
    Na co słyszę:

    1. proszę najpierw rozmawiac z OLT (tyle że ich już nie ma ;)
    2. chargeback nie działa w przypadku upadłości.

    Oba te teksty to ściema. Z informacji które posiadam wynika, że wcale nie muszę
    się bujać z firmą która mi nie dostarczyła usługi. Chargeback działa nawet w
    przypadku upadłości usługodawcy. Ostrzegam i sugeruję bycie twardym przy
    składaniu reklamacji.

    MichalL

    MichalL

  • 2. Data: 2012-07-28 10:00:43
    Temat: Re: SYNC ściemnia
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 28.07.2012 o 09:32 MichalL <m...@n...poczta.onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > nawet w
    > przypadku upadłości usługodawcy. Ostrzegam i sugeruję bycie twardym przy

    Hehe... onie nie wiedza co to chargeback ;). Ja kiedys kupowalem cos w
    automacie samoobslugowym, okazalo sie, ze automat byl uszkodzony i nie
    mogl wydac towaru. Dostalem wydruk, ze transakcja zostala anulowana,
    jednak karta zostala obciazona. Zlozylem reklamacje, po dlugim czasie
    otrzymalem odpowiedz, ze nie otrzymam zwrotu, bo Alior nie dostal kasy od
    merchanta. Szczerze mowiac, nie sadze zeby tak bylo prawdopodobnie kase
    zagarneli sobie. Lada moment beda mijaly 3 lata, wiec nie wpadlo w
    przedawnienie przypomne sie i poprosze o zwrot z odsetkami ustawowymi :).

    MK

  • 3. Data: 2012-07-28 12:05:49
    Od: Michał <m...@n...com>

    W dniu 2012-07-28 09:32, MichalL pisze:
> [...]
    > nawet w
    > przypadku upadłości usługodawcy. Ostrzegam i sugeruję bycie twardym przy

    Jestem w tej samej sytuacji, bank Inteligo, karta płatnicza zwykła Visa
    (nie kredytowa, nie wytłaczana).

    Inteligo oczekuje:
    - wypełnienia formularza reklamacji płatności VISA Mastercard pisemnie
    (wysłać skan)
    - komplet dokumentów dotyczących rezerwacji
    - oświadczenie o tym, że nie wykonano usługi, że nie ma kontaktu, że nie
    mogę skorzystać z oferty zastępczej
    - potwierdzenie wydrukowane, z każdej transakcji
    - wszystkie inne maile wymienione z OTL

    Konsultant nie był w stanie podać terminu rozpatrzenie tej sprawy.
    Zachęcał do podejmowania prób kontaktu z przewoźnikiem...

    Kolega zapłacił wytłaczaną VISA, termin zwrotu kasy 14 dni. Biegnie od
    wczoraj. Bank City...

    pozdrawiam
    m.

  • 4. Data: 2012-07-28 13:03:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > Na co słyszę:
    >
    > 1. proszę najpierw rozmawiac z OLT (tyle że ich już nie ma ;)
    > 2. chargeback nie działa w przypadku upadłości.

    Domaganie się zwrotu "w ramach chargeback" jest bez sensu, chargebacki
    to są mechanizmy między np. bankiem i sprzedawcą (w uproszczeniu).

    Należy po prostu reklamować transakcję jako niezrealizowaną.

> [...]
    > przypadku upadłości usługodawcy. Ostrzegam i sugeruję bycie twardym przy

    Pomijając to, że chargeback to nie sprawa klienta... Chargeback zabiera
    pieniądze acquirerowi, rozliczenia ze sprzedawcą to już jego problem
    (przypuszczalnie poważny).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2012-07-28 13:06:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > jednak karta zostala obciazona. Zlozylem reklamacje, po dlugim czasie
    > otrzymalem odpowiedz, ze nie otrzymam zwrotu, bo Alior nie dostal kasy

    Bank nie dostaje pieniędzy od sprzedawcy, on ją sobie sam zabiera (albo
    i nie). Jeśli bankowi wygodniej obrabować własnego klienta niż odebrać
    pieniądze sklepowi (gdy mu się nie należą), to raczej poszukałbym
    innego, mniej nieuczciwego banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2012-07-28 14:43:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 13:03:18 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Domaganie się zwrotu "w ramach chargeback" jest bez sensu, chargebacki
    > to są mechanizmy między np. bankiem i sprzedawcą (w uproszczeniu).
    >
    > Należy po prostu reklamować transakcję jako niezrealizowaną.

    Dokładnie tak. Moja poprzednia sprawa z Półbankiem i zakupem na ebay leży
    u arbitra od bodajże listopada ale tam się raczej nikomu nie spieszy,
    więc cholera wie ile jeszcze poleży. Teraz znowu mam identyczną sytuację
    z ebay i kk Półbanku i złożyłem normalną reklamację bez żadnego
    sugerowania chargeback czy coś, zobaczymy.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2012-07-28 14:44:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 09:32:32 +0200, MichalL napisał(a):

> [...]
    > działa nawet w przypadku upadłości usługodawcy. Ostrzegam i sugeruję
    > bycie twardym przy składaniu reklamacji.

    Z moich obserwacji wynika, że jeszcze trochę nasze banki muszą się
    poduczyć i chyba tylko Citi trzyma jako taki poziom w przypadku takich
    spraw IMO.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2012-07-28 15:57:18
    Od: ajaj <a...@a...pl>

> [...]
    > kase zagarneli sobie. Lada moment beda mijaly 3 lata, wiec nie wpadlo w
    > przedawnienie przypomne sie i poprosze o zwrot z odsetkami ustawowymi :).

    wy nie nie straszcie, do tej pory uwazalem Aliora za w miare dobry bank
    (co prawda jak to nowy wciaz projekt nie wszystko dziala jak powinno,
    ale), natomiast to rzucilo mnie na ziemie (w sensie nagatywnym oczywiscie)

  • 9. Data: 2012-07-28 17:41:25
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    xbartx pisze:
    > Z moich obserwacji wynika, że jeszcze trochę nasze banki muszą się
    > poduczyć i chyba tylko Citi trzyma jako taki poziom w przypadku takich
    > spraw IMO.

    Kilka miesięcy temu korzystałem z chargeback (ok. 90 dni od dokonania
    transakcji):
    1. MBank - druk do wypełnienia na e-mail, odesłany skan + korespondencja
    ze sprzedawcą, warunkowe uznanie KK, po ok. 60 dniach pełny zwrot kasy
    2. Millennium - zgłoszenie przez pocztę wewnętrzną, zero odzewu i po ok.
    60 dniach tel. z pytaniem o nr rachunku do zwrotu kasy
    3. Citi - druk do wypełnienia pocztą tradycyjną, odesłany skan +
    korespondencja ze sprzedawcą, po ok. 60 dniach zwrot kasy na kartę

    Kwoty reklamowane w kolejności od największej do najmniejszej.

  • 10. Data: 2012-07-28 17:45:53
    Od: Krzysiek <u...@m...vxx.pl>

    xbartx pisze:
> [...]

    ze sprzedawcą, warunkowe uznanie KK, po ok. 60 dniach pełny zwrot kasy
    2. Millennium - zgłoszenie przez pocztę wewnętrzną, zero odzewu i po ok.
    60 dniach tel. z informacją o uznaniu karty