  • 1. Data: 2020-04-29 12:27:30
    Temat: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Nie mogę się zalogować do Santandera bo jak chce abym wpisał kod SMS to
    nic mi nie przysyła.
    Też tak macie?
    P.G.

  • 2. Data: 2020-04-29 12:42:52
    Temat: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    Sprawdź we wiadomościach filtrowanych.

  • 3. Data: 2020-04-29 12:59:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 12:43:00 UTC+2 użytkownik Piotr W. napisał:
    > Sprawdź we wiadomościach filtrowanych.

    Uuuu, to SMSy też mają filtry anty-spamowe? A kto ustala reguły?

    Do mnie hasło do logowania przyszło - test w "oknie prywatnym". A nie wolisz "zaufać"
    sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?

  • 4. Data: 2020-04-29 13:08:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Uuuu, to SMSy też mają filtry anty-spamowe? A kto ustala reguły?
    >
    > Do mnie hasło do logowania przyszło - test w "oknie prywatnym". A nie wolisz
    "zaufać" sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?

    Z tymi urządzeniami zaufanymi to jakieś cyrki są. Praktycznie przy
    każdym zaktualizowaniu przeglądarki banki krzyczą, że urządzenie jest
    niezaufane.

    To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.

    KJ

  • 5. Data: 2020-04-29 13:31:40
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.04.2020 Dawid Rutkowski <d...@w...pl> napisał/a:

    > Uuuu, to SMSy też mają filtry anty-spamowe? A kto ustala reguły?

    Smartfony miewają. Reguły zwykle ustala user- numery,
    słowa kluczowe...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2020-04-29 13:36:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Uuuu, to SMSy też mają filtry anty-spamowe? A kto ustala reguły?
    >
    > Do mnie hasło do logowania przyszło - test w "oknie prywatnym". A nie wolisz
    "zaufać" sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?

    Minął jakiś czas i wszystko zadziałało jakby nigdy nic.

    Ale po zastanowieniu. Coś zrobiłem dziś nietypowo. Miałem dwa linki
    (stary z BZWBK i nowszy Santandera). Otworzyłem oba aby sprawdzić gdzie
    prowadzą. Trafiało na dwie identycznie zachowujące się strony, tylko
    jeden adres był dłuższy o dopisek klient- indywidualny.
    W obu kliknąłem zaloguj aby sprawdzić czy jest tak samo.
    Po sprawdzeniu zamknąłem jedną stronę i w ramach porządku usunąłem stary
    link.
    Na pozostałej stronie podejmowałem kolejne próby logowania. Może to, że
    otworzyłem drugą stronę i kliknąłem tam zaloguj (ale nic dalej) i
    zamknąłem stronę było przyczyną.
    Ale przecież ta pozostała strona normalnie działała - po wpisaniu loginu
    przeszło dalej do maskowanego hasła i przeszło dalej do pytanie o sms
    więc powinno go wysłać.

    A na temat "zaufać'. Z powodu warunków promocji na KH muszę przelewać na
    to konto 2k i po spłacie KH ileś tam zostaje. Pi razy drzwi raz na dwa
    miesiące się loguję i przelewam co tam jest do mBanku który nadal jest
    moim głównym kontem. Nigdy nawet nie zwróciłem uwagi na możliwość
    "zaufania" komputera. Zresztą niewiele mi da. Poza tym do przelania
    miałem tam 500zł i to też wygenerowało info, że kwota za duża i muszę
    podać kod sms.
    P.G.

  • 7. Data: 2020-04-29 14:08:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 13:35:03 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > Smartfony miewają. Reguły zwykle ustala user- numery,
    > słowa kluczowe...

    "_Zwykle_ ustawia user"?
    To "zwykle" źle wróży ;>
    Ogólnie pytanie było sarkastyczne (tak jak propozycje Trumpa, żeby zrobić sobie
    zastrzyk z wybielacza lub środka dezynfekującego - co zmusiło producenta środków
    dezynfekujących do natychmiastowego wydania disclaimera, że tych środków jednak nie
    należy pić ;) - czy ktoś by sobie nagle zmienił reguły, żeby ni stąd ni zowąd SMSy z
    banku zaczęły wpadać do spamu?
    Ale z drugiej strony przecież praktycznie nie mamy wpływu na (z niewiedzy lub
    lenistwa) na filtry różnorakich ad-blocków czy anty-spamowe w mailach - i jakoś im
    ufamy.

  • 8. Data: 2020-04-29 14:27:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 13:09:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    > niezaufane.
    >

    > To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.

    Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?
    I czy nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem cookies i/lub innych "danych
    przeglądarki" przy upgrade albo z innego powodu, z używaniem "okien prywatnych" albo
    z "chorobami wieku dziecinnego" w bankach - czyli czy dawno próbowałeś?

    Na komputerze mam firefoxa ESR, właśnie dla testu zrobiłem upgrade z 68.6 do 68.7 - i
    dalej jest OK.

    Przy okazji wykryłem, że w santanderze mam urządzenia "zaufane" od września i
    października 2019 - chyba trochę za długo ;>
    Milek chyba po 3 miesiącach kazał wpisać hasło.

    W tablecie jest "normalny" firefox aktualizowany w miarę na bieżąco i też nigdy nie
    zetknąłem się z problemem "odzaufania" po aktualizacji.

    A "zaufane" mam santander, milka, citka (choć ten jest sprawny inaczej, na tablecie
    nie chce SMSa, a w przeglądarce chce - a żeby było śmieszniej, ode mnie jeszcze jakiś
    czas temu nie chciał, a od żony chciał - no to poszła reklamacja, czemu jest różnie -
    rezultat jest taki, że teraz chce też ode mnie przy każdym logowaniu na komputerze,
    na tablecie na szczęście dalej spokój ;), inteligo, ideę, kantor aliora i nowe bnp.
    Stare bnp i N26 nie pozwalają na "zaufanie", a z mBąkiem nie chce mi się chrzanić.

    Choć są też różnice - milek, citek, inteligo i nowe bnp traktują zaufanie "globalnie"
    - czyli chcą SMSa tylko raz, a potem już jest spokój - nawet jeśli używasz innej
    przeglądarki albo "okna prywatnego", czy też wyczyścisz dane.
    santander, mBąk (jak jeszcze próbowałem), idea i kantor aliora chcą SMSa osobno od
    każdej przeglądarki, do tego po każdym otwarciu "okna prywatnego" (oraz oczywiście po
    wyczyszczeniu danych).

  • 9. Data: 2020-04-29 14:29:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 13:36, Piotr Gałka pisze:

    > Minął jakiś czas i wszystko zadziałało jakby nigdy nic.

    Minęło jeszcze więcej czasu i nagle właśnie dostałem tamte sms-y z
    kodami do logowania :)

    Na telefonie info, że o 14:23 przyszły a w treści pierwszego, że dotyczy
    logowania o 12:22.

    Ciekawe, czy jakbym wisiał te 2 godziny na stronie logowania to kod
    byłby jeszcze zaakceptowany?
    P.G.

  • 10. Data: 2020-04-29 14:33:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 13:36:18 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > "zaufania" komputera. Zresztą niewiele mi da. Poza tym do przelania
    > miałem tam 500zł i to też wygenerowało info, że kwota za duża i muszę

    Hmmm, mBąk na cenzurowanym?

    Jeśli masz zdefiniowanego odbiorcę, to do 10k dziennie można przelewać bez
    dodatkowych SMSów.
    Wymagają SMSa jedynie gdy pierwszy raz robisz przelew do danego zaufanego odbiorcy
    (czyli jeden SMS jest przy definiowaniu - i zwykle drugi, zaraz potem, przy pierwszym
    przelewie) - oraz gdy nie robiło się do zdefiniowanego odbiorcy przelewu przez
    dłuższy czas (pół roku?).
    Oczywiście SMS jest zawsze, gdy robi się "przelew dowolny".

    Ale nawet przy tak rzadkim korzystaniu możesz w ogóle pozbyć się konieczności
    wpisywania SMSów - z doświadczenia wiem, że "zaufanie" starcza na zdecydowanie dłużej
    niż teoretyczno-przepisowe 3 miesiące - a łącząc to z odbiorcą zaufanym - kontem w
    mBąku - masz operację przeprowadzoną w ogóle bez SMSów.